پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:39:54 - جمعه 15 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کودکانی که نذر علی اصغر شدند؛
همایش شیرخوارگان حسینی در رابر
در نخستین جمعه ماه محرم، مادران زینبی به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع)، سرباز شش ماهه عاشورا، طفلان خود را در آغوش گرفتند و به سوگ نشستند.

به گزارش “صبح رابر”؛ امسال مصلای حضرت زهرا(س) رابر میعادگاه عاشقان حسینی و شیرخوارگان برای عرض ادب و ارادت به غنچه در خون خفته رباب شد،
امروز نوزادان و کودکان با سربند های یا حسین (ع) ، یا ابوالفضل(ع) ، یا فاطمه الزهرا(س) و یا علی اصغر (ع) همه آمدند، تا مادر داغدار علی اصغر(ع) را دلداری دهند وبا همنوایی ناله‌های رباب کودکان خود را نذر شش ماهه دشت کربلا کنند.

اینجا بی شمار بودند مادرانی که کودکان زیبایشان را در آغوش گرفته و گریه کنان طنین یا “علی اصغر” را سر می‌دادند این مادران عاشورایی عهد بستند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین(ع) برای سربازی حضرت مهدی(عج) پرورش دهند.

ذاکران اهل بیت(علیه السلام) در رثای شهادت طفل ۶ ماهه رباب به ذکر مصیبت پرداختند و سخنران این مراسم حجت الاسلام سلاجقه به معرفت شناسی پرداخت و خدا محوری ، عزت مداری و ولایتمداری را از اصول محوری حضرت زینب (سلام الله علیها) برشمرد.

وی، تولید نسل و تربیت و پرورش نسل اسلامی را از نقش های کلیدی زن ها خواند و گفت: خانم ها مقدمه سازان ظهور هستید.

حجت الاسلام سلاجقه اظهار داشت: مقدمه ظهور نیاز به انسان های آگاه و بصیر دارد علی اصغر ها را در دامان پر مهر خود پرورش ونسبت به مسائل اسلامی سرباز واقعی سازید.

وی، نیازمند جامعه رااگاهی بخشی و بصیرت افزایی دانست و گفت: تربیت اسلامی را محور زندگی خود قرار دهید.

شایان ذکر است؛ در این همایش موکب عفاف و حجاب دختران انقلاب در راستای حمایت از این حکم شرعی برپا شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب