پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:48:20 - دوشنبه 25 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیشگیری؛ رکن اساسی جلوگیری از فساد است/ دستکاری قیمت ارز توسط دولت سرمنشا فسادهای اخیر است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: رکن اساسی جلوگیری از فساد پیشگیری است لذا وجود افرادی که از تشکیل پرونده های فساد ممانعت کنند هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه یک امر واجب است.

عبدالمحید شیخی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، اظهار کرد: راه اصلی مبارزه با فساد ممناعت از تشکیل پرونده های فساد است که زمینه تشکیل این پرونده ها در قوه مجریه ایجاد می شود.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: وجود افرادی که از تشکیل پرونده های فساد ممانعت کنند هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه یک امر واحب است و همانطوری که رئیس قوه قضائیه اعلام کردند مهم این است که اجازه ندهیم پرونده های فساد تشکیل نشود.

شیخی در ادامه مطرح کرد: اگر آب از ارتفاعات سرازیر و جمع شود و سیل راه بیاندازد با هر سدی نمی توان جلوی این حجم سرازیر شده فساد را گرفت بنابراین رکن اساسی جلوگیری از فساد پیشگیری است.

وی تاکید کرد: پیشگیری از فساد باید در قوه مجریه و مقننه انجام شود که در این چند سال اخیر منشا فساد در دولت بوده است لذا باید سرمنشا فساد های اخیر در زمینه بانکی، واردات و صادرات را در بذل و بخشش ۱۸ میلیاردی دولت با دستور رئیس جمهور و معاون اول او صورت گرفت جستجو کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: دستکاری قیمت ارز در سال ۹۶ و ۹۷ که به دو دلیل انتخابات و توجیه عدم دستاورد برجام‌انجام دادند پیدا در واقع سر منشا فسادهای اخیر را در قوه مجریه است.

مصاحبه و تنظیم: مهدی زاده

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب