پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:40:52 - جمعه 29 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه موقت رابر:
هدف واقعی آمریکا از مذاکره تحمیل خواسته های گستاخانه خود است/مهمترین دستاورد دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری است
امام جمعه موقت رابرگفت: هدف واقعی دشمن از طرح مذاکره یک ترفند است و این را همگان باید بدانند، هدف آمریکا تحمیل خواسته های گستاخانه خود است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام دوست محمدی امام جمعه موقت در خطبه های آخرین جمعه شهریورماه رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با اشاره به حکمت ۱۳۰ نهج البلاغه گفت: بهترین توشه برای سرای آخرت تقوا و پرهیزگاری است.

وی با بیان آیه ۲۴ سوره مبارکه صافات و آیه ۶ سوره اعراف افزود: از پیغمبر اکرم نقل شده که حضرت فرمودند: هرگاه روز قیامت بیاید، بنده قدم از قدم بر ندارد، مگر اینکه از او درباره چهار چیز پرسیده مى‏ شود: عمر و جوانی را در چه راهی سپری کردید، مال را از کجا و در چه راهی صرف کردید، از محبت ما اهل بیت سوال می شود.

حجت الاسلام دوست محمدی با بیان برکات و آثار محبت اهل بیت (ع) گفت: محبت اهل بیت دارای  برکات و آثار زیادی است از جمله؛ چشم روشنی در هنگام مرگ، هنگام گرفتن نامه اعمال، وقت حساب، هنگام عبور از صراط، محشور شدن با اهل بیت در قیامت، قبولی کارهای نیک به واسطه محبت اهل بیت، شفاعت و آمرزش گناهان است.

 وی، با بیان مناسبت های پیش رو این هفته، به ۲۵ محرم ماه به روایتی سالروز شهادت امام سجاد (ع) عنوان کرد: سالروزشهادت امام سجاد (علیه السلام) در بین علما اختلاف است مشهور آن ۱۲، ۱۸و یا ۲۵محرم است، عمر شریف آن حضرت ۵۷سال و مدت امامت ایشان ۳۵سال به طول انجامید ودر آخر به دست ولید بن عبدالملک به شهادت رسیدند.

امام جمعه موفت رابر با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در فضای خفقانی زندگی می‌کرد گفت: امام سجاد(ع) شاگران خوبی از جمله: ابو حمزه ثمالی و ابان بن تغلب تربیت کرده و معارف اهل بیت(ع) را در قالب کتابی به نام صحیفه سجادیه برای ما به یادگار گذاشته است.

وی با بیان حدیثی ازامام سجاد (علیه السلام)، گفت: حضرت می‌فرماید: هرکس مؤمن گرسنه‌‌‌ای را طعام دهد خداوند او را از میوه‌های بهشت اطعام می‌نماید، و هر که تشنه‌ای را آب دهد خداوند از چشمه گوارای بهشتی سیرابش می‌گرداند، و هرکس مومن برهنه‌ای را لباس بپوشاند خداوند او را از لباس سبز بهشتی خواهد پوشاند.

 امام جمعه رابر با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: دوشنبه اول مهرماه آغاز سال تحصیلی  ۹۸-۹۹است این روز را به همه دانش آموزان و معلمان تبریک می‌گوییم.

وی افزود: بر هر زن و مرد مسلمانی واجب است دنبال علم و دانش برود حدیث پیامبر(ص) که می فرمایند:« دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت» با خوب درس خواندن به این حدیث نبوی جامعه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام دوست محمدی با اشاره به  روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه مصادف با آغاز جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس با مروری به بخشی از دستادوردها و برکات مهم دفاع مقدس گفت: مهمترین  دستاورد دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری است، ملت ایران در دفاع مقدس به این نتیجه رسیدن باید خود را باور کنند و با تکیه بر توانمندی‌های خود، به ویژه جوانان کشور را اداره نمایید، تاثیر خودباوری بعد از جنگ درعرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و دفاعی نوید زاینده ای داشته است.

وی، دومین دستاورد مهم هشت سال دفاع مقدس درعرصه اقتصادی را تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی خواند و گفت: تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از همان اول پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و در اوایل سال ۱۳۵۹ به صورت رسمی از سوی کشور امریکا اعلام شد و بخش قابل توجهی از نیازهای گسترده مردم و نیروهای مسلح را با مشکل جدی مواجه کرد اما ملت ایران در دوران دفاع مقدس با روحیه قناعت و صرفه جویی مقاومت کرد و در تولید و ساخت نیازهای مختلف عمومی و تخصصی تا مرز خودکفایی پیش رفت.

حجت الاسلام دوست محمدی گفت: با تمام مشکلاتی که جنگ علیه  ایران به وجود آورد در شرایط سخت تحریم تسلیحاتی و اقتصادی بسر می برد ولی کشور دچار قحطی یا بیماری های ناشی از کمبودهای تغذیه ای نشد؛ پس در عرصه اقتصادی ایران پیشرفت کرد.

 امام جمعه موقت رابر، سومین دستاورد در عرصه علمی و فناوری را تحول در حوزه صنایع دفاعی خواند و گفت : در عرصه علمی و فناوری  کشور رشد قابل توجهی داشته و دارد،  تحول در حوزه صنایع دفاعی، از جمله ساخت انواع موشک ها، پیشرفت در امور هوا فضا، افزایش توان پدافند هوایی، ساخت انواع هواپیما، بالگرد و کشتی، ساخت انواع جدید هواپیماهای سبک شناسایی (پهپاد) و غیره این باور را در مراکز دانشگاهی و علمی پژوهشی کشور به وجود آورد که خواستن، توانستن است.

وی چهارمین دستاورد جنگ تحمیلی  و دفاع مقدس در عرصه سیاسی را تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی در دفاع مقدس خواند و افزود: تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی در این دفاع باعث شد که چشم طمع جهانخواران از تجاوز به کشورمان کوتاه شود و اگر این اقتدار نبود براساس برخی قرائن و مستندات قطعا امریکا در سال ۲۰۰۳ به جای حمله به عراق حمله به کشور ما را در دستور کار قرار می داد.

حجت الاسلام دوست محمدی، با بیان اینکه تأمین امنیت پایدار برای کشور ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان، یکی از دستاوردهای مهم مقاومت مردم ایران بود گفت: اکثر کارشناسان مسائل سیاسی دنیا و منطقه به این رسیدند که بایستی نقش ویژه ایران را در تامین امنیت منطقه، جدی بگیرند و در روابط سیاسی و منطقه ای خود تجدید نظر کنند. پس در دستاورد سیاسی ما موفق عمل کردیم.

 وی، پنجمین دستاورد جنگ تحمیلی دفاع مقدس در عرصه نظامی دانست و گفت: تجربه تجاوز رژیم بعث عراق به منطقه و دنیا نشان داد که این کشور هر چند با توانمندی بالای نظامی و حمایت های منطقه ای و بین المللی موفق به پیشروی در بخشی از خاک کشور ایران شد، لیکن واکنش نیروهای مسلح و مقاومت ملت غیور ایران، نشان داد که شاید کشوری بتواند شروع کننده باشد، لیکن الزاما پایان دهنده به آن بحران نیست و احتمال دارد که کشور مدافع با توانایی به ظاهر محدود، در صحنه های نظامی بتواند سال ها مقاومت کند.

حجت الاسلام دوست محمدی هدف واقعی دشمن از طرح مذاکره گفت: حضرت آیت‌‏‏الله خامنه‌‏ای در خصوص هدف آمریکایی‌‏ها از مطرح کردن مجدد موضوع مذاکره با ایران گفتند: «همه باید بدانند و توجه کنند که این یک ترفند است».

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع متفاوت مقام‏های آمریکایی در خصوص مذاکره افزودند: «گاهی می‏گویند مذاکره بدون پیش ‏شرط، گاهی نیز می‏گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‏‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌‏دانیم چه می‏‌کنیم».

امام جمعه موقت رابر افزود: ایشان هدف آمریکایی‏ها از مذاکره را نه یافتن راه‌ ‏حل عادلانه، بلکه تحمیل خواسته‌‏های گستاخانه دانستند و فرمودند: «این حرف را که هدف آمریکا از مذاکره، تحمیل است قبلاً بنده می‏گفتم اما آنها این‏قدر گستاخ شده‌‏اند که امروز این واقعیت را خودشان هم به زبان می‌‏آورند».

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: «برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به ‏عنوان گاو شیرده آنها عمل می‏‌کنند. جمهوری اسلامی، جمهوریِ مؤمنین، جمهوری مسلمین ‏لله و جمهوری عزت است».

  انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب