پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:17:53 - دوشنبه 1 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زنگ مهر و مقاومت در مدارس رابر طنین انداز شد
همزمان با سراسر کشور، زنگ بازگشایی مدارس همراه با زنگ دفاع مقدس با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مدرسه دخترانه حضرت زینب(س) رابر نواخته شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ مراسم نمادین زنگ بازگشایی مدارس همراه با زنگ دفاع مقدس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دخترانه  حضرت زینب(س) رابر نواخته شد.

در این مراسم امام جمعه رابر گفت: امروز به لحاظ طبیعت آغاز پاییز است و به لحاظ علم و دانش؛  بهار علم، دانش و اندیشه است.

وی با تبریک آغاز فهمیدن و دانستن به دانش آموزان و معلمان و با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید معلم و دانش آموزبا اشاره به اهمیت علم و دانش گفت: در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که جوینده علم پا روی بال ملائکه می گذارد، علم نابود کننده جهل  و نادانی است به انسان رشد و به جامعه علم می‌دهد .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به حدیثی از معصومین (ع) که می فرماید:  بالاترین درجه دانایی در سه چیز است؛ تشخیص اخلاق، آشکار و هویدا کردن اخلاق پسندیده و سرکوب کردن اخلاق ناپسند، عنوان کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید نقش شما دانش آموزان در این سه فضائل بی بدیل است.

وی با اشاره به جایگاه  شغل معلمی گفت: برای معلم  تمام موجودات حتی ماهیان دریا، طلب آمرزش می کند، معلمان بدانند در چه جایگاهی قرار دارند آنها برای آموختن فرستاده شدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: علت این روایت که معلمان نقش انبیاء الهی را دارند همین است که تعلیم و تعلم جامعه را رشد می دهد.

وی رشد جامعه را بستگی به تعلیم و تعلم  دانست و افزود: این سه پیشنهاد به صورت بخشنامه کلی در اختیار تمام مدارس شهرستان در  آغاز سال تحصیلی جدید قرار گیرد، هر معلمی پنج دقیقه‌ی ابتدای سخن خود را به  کلامی از اهل بیت (ع) منور کند، با چاپ هر برگ قرآن هر هفته یک ختم کل قرآن و به شهداهدیه شود، تا انتهای ماه صفر وقتی معلم سر کلاس درس حاضر می شود باسلام بر حسین و اولادش و بعد از آن نیز با یاد امام عصر (ع) شروع شود که  برکات فروانی به همراه  دارد و در رشد و شکوفایی معنوی شهرستان نقش بی بدیلی خواهد داشت.

شاهمرادی مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان کرمان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت روز دوم هفته دفاع مقدس گفت: دانش آموزان باید بدانید نظام آموزش و پرورش از پایه های توسعه هرمملکتی است.

وی، مهمترین سرمایه ملی یک کشوررا نیروی انسانی آن  خواند وگفت: اگر نیروهای متدین در اختیار کشور باشد آن کشور در همه زمینه ها پیشرفت خواهد کرد که شروع تربیت این نیروی ملی از مدارس است.

شاهمرادی، مهمترین کارکرد آموزش و پرورش را کارکرد فرهنگی و تربیتی خواند و افزود:  وظیفه  آموزش و پرورش انتقال ارزش ها و آرمان های شهدا به جامع هدف، همان دانش آموزان است.

وی، اجرای سند تحول بنیادین را به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور تنها شاخص برای سنجش میزان موفقیت برنامه‌های تحولی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش خواند و افزود: نقطه آغاز برنامه‌های تحولی از مدرسه کلید می‌خورد، برای رسیدن به اهداف بلند تربیتی، سندی مورد تأیید مقام معظم رهبری است اگراین سند تحول بنیادین به طور دقیق مطرح و اجرا شود خروجی  نظام آموزشی ما دانش آموزان موفق  خواهد بود.

شاهمرادی،  ارتقا کیفیت جایگاه مدارس در جامعه به عنوان کانون اصلی تعلیم وتربیت رسمی، نهادینه کردن جهت‌‌گیری‌های فرهنگی تربیتی، تدوین و اجرای برنامه‌ها با تاکید بر توسعه متوازن با توجه به ساحت‌های ۶ گانه آموزش و پرورش، ارتقا منزلت اجتماعی جایگاه فنی و حرفه‌ای سرمایه‌های انسانی و توسعه فناوری اطلاعات وطراحی الگوی مدرسه محوری مهمترین راهبرد و رویکرد این سند است.

وی نقطه آغاز هر تحولی را از مدرسه خواند و گفت: مهمتر ازمدرسه،  مدیر مدرسه است مدارسی که  مدیران ارزشی بیشترین احساس مسئولیت را داشته باشند خروجی بسیار خوبی خواهد داشت.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سند تحول بنیادین را  کسانی می تواند اجرا کند که  باور و اعتقاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولین بدانند همه چیز از خانه و مدرسه شروع می شود، گفت: در سند تحول بنیادین ۲۱مرتبه به نام خانواده اشاره شده است.

وی تأکید کرد: سند بنیادین  نقشه راهی که بر اساس آن باید حرکت کنیم چرا که از اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شاهمرادی گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز تعلیم و تربیت چند پیام دارداینکه تعهد و تخصص باید در کنار هم باشد، آن کسانی به عنوان نخبگان مشغول تحصیل بودند بصیرت داشتند، یکی از نکات کلیدی حساس شروع کلاس و پایان آن است که در قسمتی از سند تحول بنیادین اجرا شده و  سومین پیام اینکه ادامه دهنده راه شهداباشیم و د مسیر جهاد علمی، فضای مدارس را لبریز از حفظ و یاد رزمندگان اسلام کنیم.

وی افزود: کسانی رفتند به رتبه های علمی هم رسیدند به عنوان نمونه سردار سلیمانی در سطح بین المللی از همین خطه است در همین مدارس درس خوانده و شما نیز باید پست های مهم و کلیدی را در اختیار بگیرند.

شاهمرادی همچنین با اشاره به اوج کمال انسانیت به استقامت و شجاعت حضرت زینب (س) و  نقش  این حضرت در قیام عاشورا و حماسه حسینی اشاره کرد.

شمسی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر نیز در مراسم بازگشایی مدارس ضمن خیر مقدم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر ۴۱شهید دانش آموز و ۶معلم شهید شهرستان رابر، از کسب رتبه اول آموزش و پرورش رابر در مقطع متوسطه از بین ۳۲ شهرستان استان کرمان خبر داد و گفت: امروز در مدرسه ای جمع شدیم به نام نامی حضرت زینب (س) که اسوه صبر، مقاومت و آزادگی است.

وی با بیان اینکه این مدرسه بیش از ۵۰ سال قدمت دارد افزود: یکی از مهمترین دغدغه های ما قدیمی و فرسوده بودن ساختمان های آموزشی است، حمایت های خوبی با توجه به همگرایی اطلاع رسانی در مورد مشکلات فضاهای آموزشی داشتیم چرا که اولین دغدغه مسئولین بحث مدارس است .

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: این باعث افتخاردستگاه تعلیم و تربیت که همه نیروها به سمت رفع مشکلات همگن و همگرا شدند، ما این تلاش ها و حمایت ها و همکاری ها را ارج می نهیم.

شمسی با بیان اینکه هیچ عضوی بیگانه با نظام آموزش و تعلیم و تربیت نیست، گفت: آموزش و پرورش، منبع تأمین نیروی فردای جامعه ماست و افتخار این را داریم؛ همدلی  وهمگرایی برای رفع تنگناهای آموزشی ایجاد شده است.  

وی با اشاره به راهیابی ۱۷ طرح علمی وپژوهشی دانش آموزان رابری در جشنواره جوان خوارزمی کشور گفت: سال گذشته ۱۳ طرح به جشنواره جوان خوارزمی راه پیدا کرده که این نشان می دهد شهرستان رابر در حوزه نخبه پروری علمی و آموزشی با استانی مثل همدان رشد یافته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش رابر، با اشاره به کسب  مقام های اول و سوم دانش آموزارن رابری در جشنواره خوارزمی کشور گفت: شهرستان رابر میانگین رتبه های استانی خود را شکسته و بالاتر رفته است این نشان از همت شما دانش آموزان دارد، آینده تان را جدی بگیرید.

وی با اشاره به اجرای برنامه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش شهرستان رابرافزود: در سال جاری راهکارهایی جهت شکوفایی تعلیم و تربیت برنامه ریزی شده است، آینده مال شماست بخواهید آینده بهتر مال شما باشد و پله های طرقی را با تلاش و کوشش طی کنید. ‌

در پایان این مراسم دانش آموزان پس از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت  سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با ذکر صلوات از زیر دروازه  قرآن کریم عبور و روانه کلاس های درس شدند.

 انتهای پیام

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب