پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:59:44 - جمعه 5 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انقلاب ما پرچمدار جبهه مقاومت جهانی است/ استفاده از نیروی جوان در رده بالا فتوای مقام معظم رهبری است
خطیب جمعه رابر گفت: در شرایط کنونی کشور، انقلاب ما پرچمدار جبهه مقاومت جهانی است.


به گزارش “صبح رابر ”؛ امام جمعه رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، با اشاره به فرارسیدن ماه صفرگفت: سخت ترین مصیب اسرا در روز دوم ماه صفر سال ۶۱ هجرى قمرى، روزی است که اسرای کربلا به همراه سرهاى شهیدان واقعه کربلا وارد کوفه شدند.

وی گفت: وقتی از امام سجاد( علیه‌السلام) پرسیدند در سفر کربلا، سخت‌ترین مصیبت‌های شما کجا بود، سه بار فرمودند: «الشام، الشام، الشام» .

امام جمعه رابر، با تبریک فرارسیدن چهارم صفر ولادت با سعادت حضرت امام باقر(علیه السلام ) گفت: امام باقر(علیه السلام) یادگار کربلاست، در سن چهار سالگی همه وقایع را دیده و همراه پدربزرگوارشان امام زین العابدین (ع) در کربلا حضورداشتند ایشان علوی بین علویین و فاطمی بین فاطمیین گفته می‎شود.

وی افزود: گفته می شود مادرحضرت دختر امام حسن مجتبی (ع) و پدرش پسر امام حسین (ع) است اولین امامی که هم به امام مجتبی(ع) و امام حسین (ع) تعقل دارد.

امام جمعه رابر افزود: در مدت ۲۰ سال امامت حضرت شاگردانی همچون زراره و ابوبصیر و محمد بن مسلم تربیت کردند که روایت های زیادی از شاگران امام باقر(ع) داریم.

وی با اشاره به دیدار مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری در چهارم مهرماه، گفت: خبرگان ملت پس از اجلاسیه اول سال ۹۸ تجدید میثاق با امام راحل و شهیدان به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شتافتند.

وی با تأکید بر درس های دوران دفاع مقدس در کلام رهبر انقلاب اسلامی گفت: اولین درس از دوران دفاع مقدس توکل بر خداوند متعال بود در دوران جنگ هشت ساله اوج سختی ها و غربت ها، کمبودها و اوج توطئه های داخلی و خارجی توکل امام راحل بر خداوند متعال شگفت زده بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: وظیفه امروز ما روحیه اعتماد به خدا و توکل بسیار نیاز امروز است.

وی، ایستادگی و مقاومت را شاخصه دیگر دوران طلایی دفاع مقدس خواند و افزود: دشمن تمام تلاش خود را بر این موضوع گذاشت که کشورنوپای انقلاب ما از شمال عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه پیوند امام امت و ملت، دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت عنوان کرد: وظیفه امروز ما از درس دوران دفاع مقدس در شرایط کنونی کشور، انقلاب ما پرچمدار جبهه مقاومت جهانی است.

امام جمعه رابر گفت: دشمن درصد تغییر باورها و آرمان های مردم است، ادراک مردم و مسؤولان را مورد محاسبات خویش قرارمی دهد آنها را از باورها و شاکله اعتقادی منحرف کند ما را به تغییر و رفتار در جبهه استکبار وادارد.

وی افزود: «ما می توانیم» را می خواهند کمرنگ جلوه دهنداما بحمدالله، کشور ما محور مقاومت در دنیاست.

امام جمعه رابر با بیان اینکه این جمله سید لبنانی به یادماندنی است گفت: مقاومت در منطقه یک امام دارد آن هم مقام معظم رهبری ایران است .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تکیه بر نیروی جوانان را از درس های دفاع مقدس برشمرد و افزود: دفاع مقدس را جوانان عزیز مدیریت و فرماندهی کردند جوان های بین بیست تا چهل سال فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند اما وظیفه امروز ما موتور پیشران کشور در جامعه ایجاد امید در نیروی جوان است و همه مدیران و مسوولان وظیفه دارند در رده بالای مسئولیت از نیروی جوان استفاده کنند این فتوای معظم له بود.

وی، درس چهارم دوران دفاع مقدس را عزم و اراده ملی دشمن خواند و گفت: در دوران جنگ تحمیلی دشمن با ترفندهای های گوناگون می خواست عزم و اراده ملت ما را سست کند، باموشک باران، جنگ روانی مستبد و تبلیغات سوء دنبال سست کردن اراده ملی ملت بود.

خطیب جمعه رابرگفت: وظیفه امروز ما این است برای مقابله با ترفندهای های خصمانه دشمن نگذاریم اراده وعزم ملی از بین رود نیاز به کارهای دستی و بخشنامه ای نیست؛ استدلال صحیح، حضور به هنگام و به موقع صاحبان فکر و اندیشه در میان مردم کار ساز است اینها از فتواهای مقام معظم رهبری دردیدار با خبرگان بود.

وی با بیان اینکه از درس های دوران طلائی دفاع مقدس، تلاش برای انحراف و شعارهای انقلابی بود، گفت: گروه های انحرافی و برخی نفوذی ها و ویروس های داخلی تلاش آنها بر این بود که با کیاست امام و تبعیت مردم این اتفاق نیفتاد.

خطیب جمعه رابر گفت: امروز هم دشمنان، دنبال شعارهای انحراف از سوی ضد انقلاب اند تلاش برای مصادره شعارهای آرمانی را دارند وظیفه امروز ما پافشاری بر آرمان ها و شعارهای اصلی انقلاب است.

وی افزود: باید باور کنیم اگر در این چهل سال انقلاب به پیشرفتی رسیدیم یک باور و اعتقاد به مبانی شعارهای اصیل انقلابی بود دوم تلاش مان این بود که این شعارها را از ما مصادره نکنند و ان شاءالله انقلاب ما زمینه ساز انقلاب ظهور مهدی زهرا(عج) باشد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب