پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:17:40 - جمعه 5 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تبعیت از ولایت تنها راه پیروزی ملت ایران است/ جنگ نعمت بود تحریمها هم نعمت هستند
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: ما در جنگ دانستیم که باید روی پای خود بایستیم، در جنگ انقلابمان را به دنیا صادر کردیم، در جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ سرهنگ دوم پاسدار امام بخش؛ در خطبه های نماز جمعه امروز رابر به مناسبت هفته دفاع مقدس، با اشاره به سابقه مناقشات مرزی ۴۰۰ ساله بین ایران و عراق (دولت عثمانی سابق) و جنگ و درگیری بین این دو کشور برسر مسائل مرزی اظهار داشت: جنگ سال ۵۹ بیست و هشتمین جنگ بین این دو کشور بود که پس از معاهده سال ۱۹۷۵ الجزایر که طبق آن بین ایران و عراق صلح صورت گرفته بود به وجود آمد .
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بیرون راندن آمریکا از کشور، جبهه استکبار مصمم بر آن بود که به هر طریق این نظام را از پای درآورد، پس از آنکه ترورها و ایجاد غائله ها در کشور جواب نداد به فکر افتادند به ایران حمله نظامی کنند و در این شرایط چه کسی مناسب تر از صدام نادان، قلدر و احمق بود لذا صدام را حمایت و تحریک به حمله به ایران نمودند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابرگفت: شرایط کشور ما از هر لحاظ به گونه ای بود که صدام شرایط را مناسب برای حمله می دید، از هم پاشیدگی ارتش، عدم شکل گیری سپاه، اوضاع نابسامان اقتصادی و سیاسی شرایط را رقم زده بود که صدام فکر میکرد یک هفته ای خواهد توانست ایران را فتح و در تهران مصاحبه نماید.

وی اضافه کرد: صدام معاهده ۱۹۷۵ الجزایر را جلوی دوربین ها پاره و در ۳۱ شهریور حمله همه جانبه ای به ایران اسلامی از مرزهای زمینی و هوایی شروع کرد .
امام بخش گفت: امام راحل (ره) فرمان مقاومت دادند و گفتند: مگر جوانان اهوازی مرده اند که صدام بخواهد وارد کشور شود، صدام که تصور داشت یک هفته به تهران می رسد فقط ۳۳ روز پشت مرزهای خرمشهر که نقطه صفر مرزی است زمین گیر شد .

وی افزود: مردم با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و مقاومت ۳۳ روزه سرنوشت جنگ ۸ ساله را رقم زد.

امام بخش با بیان اینکه مقاومت هشت ساله سرنوشت پیروزی ۴۰ ساله را رقم زد تأکید کرد: ایستادگی امروز سرنوشت آینده را رقم خواهد زد.


سرهنگ امام بخش دلایل پیروزی ما در جنگ ۸ ساله را اول؛ توکل رزمندگان به خدای متعال و اعتماد به وعده الهی، دوم؛ نقش بی بدیل ولایت فقیه در هدایت و رهبری نظام، سوم؛ ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان، چهارم؛ صبر و ایستادگی و مقاومت، پنجم؛ فرهنگ کار و تلاش دانست و افزود: این رموز همچنین راز ماندگاری انقلاب اسلامی است و اگر سر لوحه کار ما باشد هیچ دشمنی نخواهد توانست ما را مغلوب کند و ما به سر منزل مقصود خواهیم رسید.
وی با اشاره به نقش اساسی و بی بدیل ولایت فقیه در پیروزی و ایستادگی نظام در مقابل دشمن خاطر نشان کرد: امروز به لطف و عنایت خدای متعال ولی فقیه‌ی شجاع، مدیر، مدبر، کاردان، استوار و مخلص سکان دار این نظام و کشور است که حقیقتا یک تنه و به واسطه پشتوانه ملت در مقابل جبهه کفر ایستاده است و تا زمانی که ما از ایشان تبعیت کنیم رنگ ذلت نخواهیم دید.
فرمانده ناحیه مقاومت رابر در پایان با اشاره به سخنان امام راحل در مورد جنگ که آن را یک نعمت برشمرد و گفت: ما در جنگ دانستیم که باید روی پای خود بایستیم، در جنگ انقلابمان را به دنیا صادر کردیم، در جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم.

وی، گفت: تحریم های امروز دشمن هم برای ما یک نعمت است، اگر این تحریمها نبود ما اکنون به این نقطه از پیشرفت نرسیده بودیم و باید تلاش کنیم که از این فرصت برای روی پای خود ایستادن بهره ببریم و به قله های رفیع پیشرفت برسیم.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب