پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:14:20 - جمعه 10 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است/هلاکت ابوبکر البغدادی درس عبرتی برای خوش باوران و دلبستگان به غرب است
امام جمعه رابرگفت: درس عبرتی دوباره برای خوش باوران و دلبستگان به غرب و آمریکاست که باز هم با چشمان خود ببینند بعد از هلاکت صدام، قذافی، ملاعمر، بن لادن و زرقاوی، سرانجام نوبت البغدادی رسید و او نیز مانند اسلاف خود، سزای سال‌ها خوش خدمتی‌اش را با مرگی ذلت بار، به پایان رساند.

امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی و با تسلیت فرارسیدن  8 ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) گفت: شش سال دوران امامت امام حسن عسکری (علیه السلام )، بسیار با مشقت و در عین حال با برکت سپری شد.

وی افزود: امام یازدهم در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند، جوان‌ترین امام بعد از امام جواد(علیه السلام)است، و حضرت پنجاه درصد از عمر شریفشان را در حصر گذراندیده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، شهادت در جوانی، جهاد در سراپای عمر، کوشش در راه خدا، بی‌قید و شرط، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها، وقار و سکینه‌ی در راه خدا، عبودیت و خضوع در مقابل خدا را از خصوصیات بارز امام حسن عسکری (علیه السلام) برشمرد.

خطیب جمعه رابر با گرامیداشت روز دوشنبه سیزدهم آبان تصریح کرد: سیزدهم آبان در تاریخ معاصر ایران یادآور سه واقعه  مهم است، واقعه اول  تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان۱۳۴۳ توسط ایادی های رژیم فاسدپهلوی، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که  دانش آموزان بصورت خودجوش مدارس را تعطیل کردند و با تجمع در دانشگاه تهران  برعلیه رژیم شعار دادند و دانشجویان نیز به آنها پیوستندکه شاه دستور داد آنها را تیرباران کنند و دراین روز  ۵۶دانش آموز و دانشجو به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: سومین واقعه تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که دانشجویان بصورت خودجوش لانه جاسوسی را تسخیرکردند  و روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

وی افزود : با تسخیر لانه جاسوسی کشف ۱۲ هزار سند جاسوسی اکنون همه دنیا می دانند زمان نماینده نظامی آمریکا درکشورهای جهان نمی توانستند پایگاه برای انواع جاسوسی های پیشرفته، انواع خرابکاری ها و فراهم سازی فتنه ها و آشوب ها در کشور مختلف است حال آنکه باید مورد مراقبت و رصد همه کشورها و دولت مقاومت قرار گیرد.

امام جمعه رابر با دعوت به حضور گسترده همه اقشار، گروه ها، مدیران و مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ابان تأکید کرد: حضور گسترده شما بار دیگر دشمنان نظام، انقلاب و ولایت را مایوس می کند.

 وی با اشاره به یکشنبه پنجم آبان ماه، طی یک عملیات اطلاعاتی و زمینی و هوایی، ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه ودر مخفیگاه خود به هلاکت رسید، گفت: ابوبکر بغدادی، مدتی در افغانستان با  طالبان همکاری می‌کرد و بعدها به القاعده و بن‌لادن ملحق شد، طبق سناریویی که آمریکا برای این انسان متروک نوشت، در سال ۲۰۱۴بنیانگذار داعش بود و پس ازتصرف آسان موصل، در مسجد نورِ آن شهر، خود را خلیفه واجب الاطاعه مسلمین نامید، چهره‌ای خشن و زشت از اسلام، در اذهان بسیاری از مردم جهان به جای گذاشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: ترامپ با ذوق زدگی شخصاً عملیات انهدام مقر البغدادی و هلاکت وی و همراهانش را ابلاغ کرد، اما هنوز ابهامات و سؤالات زیادی در این باره باقی است.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه روسیه و برخی دیگر از صاحب‌نظران و رسانه‌ها، در صحت ادعاهای ترامپ ایجادتردید کرده‌اند، گفت: در این باره چند نکته گفتنی است: آمریکادرصد عملیات فریب، اذهان مردم را از آفریننده اصلی داعش منحرف کند و حافظه تاریخی جهانیان را از این ننگ، پاکسازی نماید.

وی یادآور شد: این اتفاق هم‌زمان با خروج ادعایی آمریکا از سوریه به وقوع می‌پیوندد. گویا تاریخ مصرف او به اتمام رسیده و زنده او که جعبه سیاه بسیاری ارتباطات پنهان هم‌دستان آمریکاست خطرساز است حالا نوبت کشتن او و بازی رسانه‌ای و سوء استفاده تبلیغاتی از جنازه‌ این عنصر مفلوک است.

خطیب جمعه رابر گفت: اوباما در سال ۲۰۱۳؛ یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری، مرگ بن‌لادن و افکندن جنازه او به دریا را اعلام می‌کند و درست شش سال بعد ترامپ، یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری با شبیه‌سازی دقیق همان عملیات طرح سناریو را باابوبکر بغدادی بازی می کند، ترامپ نیز مثل اوباما، برگ برنده خوبی برای رقابت با رقبا، دست و پا کرده است.

وی افزود: آن درس عبرتی دوباره برای خوش باوران و دلبستگان به غرب و آمریکاست که باز هم با چشمان خود ببینند بعد از هلاکت صدام، قذافی، ملاعمر، بن لادن و زرقاوی، سرانجام نوبت البغدادی رسید و او نیزسزای سال‌ها خوش خدمتی‌اش را با مرگی ذلت بار، دریافت کرد.


خظیب جمعه رابر گفت: سزای کسانی که مثل روباه برای آمریکا دم تکان میدهند و نقشه های شوم شان را در کشور های آسیایی پیاده می کنند جز این نیست، این درس عبرتی برای ویروس های داخلی ما که خوش بینند به استکبارکه خواهیم گفت کاخ سفید مثل استخوان پوک و تهی است و به فضل الهی فرو ریختن آن را شاهد و ناظر خواهیم بود .

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب