پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:17:36 - جمعه 24 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
تفکر و روحیه بسیجی عامل شکست ناپذیری در برابر دشمنان اسلام / دولت با نظارت مستمرمانع گرانی کالا ها و خدمات مردم شود/چشم دوختن به وعده های توخالی دشمن، رکود و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت
خطیب جمعه رابر با اشاره به سهمیه بندی بنزین گفت: اجرای این امر مطابق با مصوبات قانونی مورد تفاهم دولت و مجلس و نخبگان اقتصادی کشور بود این مصوبات با دقت نظر اجرا شود دولت باید با نظارت مستمر در مسیر پیامدهای این طرح، مانع گرانی کالا ها و خدمات مردم شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی با تبریک میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) و ولادت امام صادق (ع) اظهار داشت: ولادت پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه وآله و سلّم) و همچنین بعثت آن بزرگوار، روحی بود که در کالبد دنیای مرده ی آن روز دمیده شد.

وی افزود: آن دنیا بظاهر زنده بود؛ حکومت ها، سلطنت ها، تلاش ها، فعّالیّت ها برقرار بود، امّا در آن دنیا مرگ انسانیّت وفضیلت بود. آنچه بود جفا، ظلم، تبعیض و قساوت بود؛ فضیلت ها مرده بود و رسول اکرم، خودش و دعوتش در آن دنیا روحی دمیدند.

امام جمعه رابر گفت:  آنچه پیغمبر در آن دنیای مرده روحی دمیدند حیات بود برای آن مردم و دنیای ظلمانی و مرگ زده و آفت زده، به انسانیت فضلیت بخشید.

وی بابیان اینکه روز ولادت رسول اکرم(ص)؛ روز مبارکی که بشر را به استقامت و راهنمایی به صراط مستقیم انسانیت نوید داده است، عنوان کرد: فرزند او حضرت صادق(ع) که مذهب را ترویج و اسلام را به مردم دنیا ارائه داد تحول از شرک ها، الحادها، آتش‏ پرستی ها و همه انحراف ها، به استقامت و توحید و توحیدپرستى.

خطیب جمعه رابر با گرامیداشت ۲۹­ آبان آغاز هفته بسیج گفت: کشور ما به برکت تفکر و حرکت بسیجی شکست ناپذیر است.

وی، دلیل شکست ناپذیری نظام جمهوری اسلامی را وجود بسیج و روحیه بسیجی دانست و افزود: عده معدودی در این کشور دچار خودپرستی و شهوت پرستی و دستشان زیر سردشمنان است در این چهل سال انقلاب اسلام ناب مثل دیگ عمل کرد که این دیگ در حال جوشان است آن عده معدودی دستشان زیر سر دشمنان است در کشور جایی ندارند.

وی بابیان اینکه اکثریت قاطع این ملت بسیجی با روحیه بسیجی در جهت مبارزه با استکبار حرکت می‌کنند تأکید کرد: آنچه استکبار را به زانو در آورده  و در لجن گرفتار کرده؛ همین روحیه بسیج و بسیجی است .

امام جمعه رابر با اشاره به اینکه  بامدادچهارشنبه ۱۵ابان ماه راه اندازی سایت علی محمدی فردو با گام چهارم ایران محقق شد گفت: در این  سایت راهبردی پس از پنج سال تعطیلی به چرخه غنی سازی بازگشت یک امری لازم و اماناکافی بود.

وی افزود: گام چهارم گر چه موجب احیای سایت راهبردی فردو شد، لکن برای بازدارندگی دشمن بدعهدی مثل اروپا و آمریکای خیانتکار کافی نیست، باید به جای یک اقدام، بسته‌ای از اقدامات برای بازدارندگی ارایه و انجام شود.

خطیب جمعه رابر، کاهش نظارت بازرسی، غنی سازی تا مرز بیست درصد، استفاده از سانتریفیوژهایی نسل جدید ضلع سوم ازاین اقدامات خواند و گفت:  نمونه این اقدامات بازدارنده  باید در دست کار دولت قرارگیرد، سایت فورد دارای خصوصیاتی که این مرکز را از دیگر کشور متمایز کرده است .

وی افزود: این سایت در عمق زمین هشتادمتری زمین زیر پوشش کوهای صخره ای ساخته شده است تا جای که بمب های ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا  موسوم به مادر فرعون ها توان انهدام  را ندارد، تمام تاسیسات سایت فردو در زیر زمین قراردارد این مرکز می‌تواند عملیات غنی سازی  تا مرز ۲۰درصد به انجام برساتد.

حجت الاسلام علیدای سلیمانی افزود: طبق بند ۴۵ توافق نامه برجام ایران  از سال۹۴ به مدت ۱۵ سال حق بهره برداری را این سایت نداشت اکنون ایران یازده سال قبل از موعود مقرر غنی سازی در این سایت را از سر گرفته است.

وی، با توجه به سابقه تیره و تاریک از آمریکایی ها و اروپایی ها و با عنایت به رهنمودهای انقلاب اسلامی مبنی بر وعده پوچ اروپایی گفت:  گام های ایرانی تا چه سالی پایان گرفته، صبر راهبردی شش ماه برداشت های گام های کاهش تعهدات هسته ای کافی نیست.

امام جمعه رابر گفت: انتظار این است مسؤولان کشور بیشتر از وعده های کسانی که  دشمنی شان به ما اثبات شده است، چشم دوختن به وعده های توخالی دشمن، رکود و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت این انتظار دیگر معنایی ندارد ملت مادیگر نمی‌تواند گام های بعدی دنبال کند از مسئولین  انتظار  به پایان رساندن آن را داریم.

وی با اشاره به سهمیه بندی وافزایش قیمت بنزین بیان داشت : اجرای این امر مطابق با مصوبات قانونی مورد تفاهم دولت و مجلس و نخبگان اقتصادی کشور بود این مصوبات با دقت نظر اجرا شود دولت باید با نظارت مستمر در مسیر پیامدهای این طرح، مانع گرانی کالا ها و خدمات مردم  شود.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مردم دیگر تحمل گرانی را ندارند افزود: مردم حق‌دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه جوی عظیم مطلع و تبعات مثبت این اقدام را در کشور مشاهده کنند امید داریم مسیولین امر به این سه نکته توجه داشته باشند.

وی در پایان همچنین به افتتاح زمینه کشاورزی ،مسکن ، اجرای طرح هادی در هشت روستا و آبخیزداری و منابع طبیعی که هزینه ها بالغ بر میلیاردها تومان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امید دارم مدیران شهرستان با همت مضاعف و تلاش جهادی از هیچ تلاشی دریغ نکنند مثل گذشته در پویایی مردم تلاش داشته باشند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب