پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:54:01 - سه شنبه 5 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هویت اصلی سازمان بسیج مستضعفین، تفکر و فرهنگ بسیجی است/ حضوربسیجیان تیر خلاصی بر استکبار بود/سازش آینده سوز است
امام جمعه رابر گفت: نفس های این کشور استکباری و حامیان آنها به شمارش افتاده است حضورو رزمایش شما بسیجیان در سراسر استان ها و شهرستان ها تیر خلاصی بر استکبار بود.

به گزارش “صبح رابر“؛ امام جمعه رابر در رزمایش شکوه اقتدار بسیجیان رابر، ضمن تبریک این روز بسیج به همه بسیجیان گفت:هویت اصلی سازمان بسیج مستضعفین، تفکرو فرهنگ بسیجی است.

وی، این تفکر فرامرزی خواند وافزود: به برکت این تفکر شجره طیبه مقاومت اسلامی در همه نقاط جهان سایه افکنده است، معلم اول تفکر بسیجی امام راحل(رضوان الله تعالی علیه )است که  به تعبیر مقام معظم رهبری بنیانگذار و پدر بسیجی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، این تفکر بسیجی را  بر مبنای دین محوری ولایت مداری‌ دانست و تصریح کرد: نمونه این ولایتمداری را در رزمایش سراسری روزهای گذشته دیدیم، دریای خروشان بی بدیل بسیجیان را دیروز از قاب تصویر در خیابان های  تهران و سوم آذر درشهرستان رابر، این هفته‌ی بسیج در استان ها و شهرستان های مختلف نمادی از تبلور بسیج، شجاعت بسیج را همگان  از قاب‌های تصویر دیدند.

 وی، تفکر بسیجی را تضمین کننده ملت به صراط مستقیم اسلام برشمرد وعنوان داشت: این تفکر بسیجی مستلزم یک شاکله اعتقادی، ایمانی و عملی است، این تفکر بسیجی مستلزم مکتب بزرگ عاشورا است که فرهنگ شهادت، ایثار و رشادت را به ما می‌آموزد.

امام جمعه رابربا بیان اینکه این تفکر بسیجی که مستلزم برخورداری از یک سجایای اخلاقی و اخلاق مداری است گفت: این تفکر بسیجی که مستلزم بصیرت و روشن بینی سیاسی است، دوست و دشمن را بشناسیم  به معنای تولی و تبری پی ببریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه با این تفکر تاثیر گذاریم، هم در خانواده و اجتماع افزود: این تفکر نه مکان و نه جغرافیا می شناسند در لبنان، سوریه، عراق، یمن حتی در نیجریه و قلب اروپا و آمریکا تاثیر گذاری آن هم رد پای تفکر و فرهنگ بسیجی را مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  در سال ۹۶ درباره عقلانیت نسبت به انقلابی‌گری گفت: بحث از چالش حکیمانه و سازش بود با دشمن نظام، انقلاب و اسلام سازش نکنید، عده ای قائل به سازش بودند رهبر معظم انقلاب بحث چالش حکیمانه را به میان آورد چالش حکیمانه آینده ساز و سازش آینده سوز است.

امام جمعه رابر در جواب کسانی که می گویند«چالش حکیمانه» هزینه دارد تشریح کرد: «سازش» هم هزینه‌های گزاف و به مراتب هزینه بسیار بالاتری دارد با نگاه به دولت سعود، این آل سعود خود فریفته وقتی مطیع محض کشور آمریکاست ، نیمی از ذخایر این  کشور مطرود صرف میل آمریکا خرج می شود این هزینه سازش به مراتب از چالش حکیمانه بیشتر است.

وی افزود: درست است در چالش حکیمانه هزینه داریم اما دستاوردهای زیادی هم چالش حکیمانه دارد.

وی دستاورد چالش حکیمانه را عقل، وحی و تجربه خواند و گفت: کدام عقل سلیم ذلت را می پذیرد و زیر بار استکبار می رود و در پای میز سازش می نشیند و مطیع محض دشمنی که در این چهل ویک ساله دشمنی های متعددآن را دیدیم؛ می نشیند.

امام جمعه رابرگفت: از دل چالش حکیمانه؛ امنیت و آرامش متولد خواهد شد، اما از دل سازش؛ ناامنیتی، ذلت در سرمایه ملی به دست خواهد آمد.

وی افزود: به کشورهای اطراف‌مان بنگرید هزینه چالش حکیمانه جمهوری اسلامی ایران را با هزینه سازش کشورهای اطراف مقایسه کنید و ببینیدآل سعودرا، امارات، کویت و ترکیه نسبت به سازش چقدرهزینه می کنند.

 امام جمعه رابر با اشاره به جمله ای که هشت ماه قبل در آخرین کنفرانس فلسطین اشغالی مطرح شده، گفت: جمله این است؛ تهدید کننده اسرائیل فقط جمهوری اسلامی ایران است، آن تحلیل گرغرب زده می گوید: اسرائیل در مقابل جمهوری اسلامی ایران  توان مقابله را  ندارد، کشور ایران بزرگترین و مقاوم‌ترین کشور دنیاست، کشوری که در امنیت مطلق به سر می برد.

وی در همین راستا  افزود: هشت ماه قبل  برای ناامنی طرحی  را ارایه دادند و آن طرح این بود، دو بال مقاومت جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و حشدالشعبی عراق است، باید ابتدا فتنه را از لبنان و سپس عراق و درنهایت کشور محور مقاومت را نشانه گرفت.

امام جمعه رابر با اشاره به اینکه کشور لبنان دارای ۱۸ مذهب رسمی است، سه  مذهب عمده آن  شیعی، سنی ومسیحی هستند، بیان کرد: نظام  سیاسی لبنان دموکراسی است اما این نوع دموکراسی از نوع دموکراسی اشتراکی بر مبنای  مذهب و فرقه های دینی شکل گرفته است.

وی با اشاره به بحران هویت ملی لبنان و فتنه های اخیر آن گفت: در عوامل داخلی لبنان عدم ساختار سیاسی را می توان نام برد و مشکلات مزمن اقتصادی که این مشکلات؛ محصول حاکمیت غربی است و دارای بدهی ۱۲۰ میلیارد دلاری شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به فساد مالی در لبنان افزود: درعراق و لبنان ازاحزابی که وابسته به آمریکا بودند  سوء استفاده کردندبا اینکه طرح استعفا را به آنها دادند، خلع سلاح حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق، محصول و میوه این درخت فتنه که در عراق و لبنان شکل گرفته، ثمره محصول آن را در جمهوری اسلامی ایران بچینند.

وی با تأکید بر بصیرت شما بسیجیان که به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتید خاطر نشان کرد: با لبیک به مقام عظمای ولایت صفوف شما در کمتر از ۴۸ساعت جدا شد وباردیگر آمریکایی که دنبال استکبار و منافع جمهوری اسلامی است دوباره به تنفس مصنوعی روی آورد.

امام جمعه رابر گفت: نفس های این کشور استکباری و حامیان آنها به شمارش افتاده است حضورو رزمایش شما بسیجیان در سراسر استان ها و شهرستان ها ونیز در رابر  تیر خلاصی بر استکبار بود.

وی افزود: پایه های این  نظام  را با قدومتان مستحکم تر کردید، دریای خروشان تشکیل دادید کف پای شما مثل گوهرهای دّر گرانبها یک بار دیگر در دنیا درخشید و نظام اسلامی را برای باری دیگر در چهل یکمین سالگردش تثبیت کرد به شما بسیجیان می بالیم و  مفتخریم انقلاب را  مدیون شهدای عزیز بسیجی هستیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب