پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:18:12 - جمعه 6 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
نیازمند درس‌ها و عبرت‌های سال۸۸ هستیم/خواص بی بصیرت را به سزای اعمال‌شان برسانید
خطیب جمعه رابرگفت: ۹دی؛ نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است، روزیست که خورشید قدرت الهی از افق محبت حسینی جلوه گرشد؛ فضای مه آلود، ابرهای ابهام و غبار های تردید را کنار زد اکنون ۱۰ سال از ۹ دی سال ۸۸ می‌گذرد ما همچنان نیازمند درس‌ها و عبرت‌های سال۸۸ هستیم.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: از آداب معاشرت اسلامی دور شده ایم، یکی از زیر بناهای مهم اخلاق معاشرت بحث حیاست.

وی، حیاء را به عنوان یک ارزش مطرح کرد و افزود: بنا به روایتی از امام علی (علیه اسلام ) حیاء؛ منشأ تمام نیکی ها، خوبی ها و ارزش‌هاست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امروزه حیاء در جامعه ما کمرنگ شده است اظهارداشت: در روایتی از صادق آل محمد (ص) حیا پنج قسم است؛ حیاء از گناه، حیاء از کوتاهی نمودن، حیاء از روی کرامت، حیاء از روی حب و دوستی وحیاء از جهت هیبت و عظمت و برای هر کدام از اینها اهلی است و برای اهل هر کدام ، مرتبه جداگانه ای است.

وی افزود: خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود بدانیم؛ زبان ، نگاه ، گفتار و گوش حیا پیدا می‌کند، اعضا و جوارح انسان با حیا می‌شود این حیا در جامعه امروزی کمرنگ شده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک میلادحضرت زینب (س)  پنجم جمادی‌الاول سال پنجم هجری، گفت: ارزش و اهمیت حضرت زینب(س) به خاطر موضع  حرکت عظیم اسلامی و آن هم بر اساس تکلیف الهی است .

وی، با بیان بخش عمده این عظمت ابراز داشت: حضرت زینب کبری(س)  موقعیت را شناخت و طبق آن موقعیت، انتخاب صحیح درست و بهنگام داشت.

امام جمعه رابر با بیان اینکه در تاریخ اسلام افراد نامداری بودند اما تشخیص درست ندادند، گفت: حضرت  زینب(س) با آن بصیرتی که به خرج داد قدم در یک صحنه سخت گذاشت از امام خود پشتیبانی کرد این است که حضرت زینب (س) نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست؛  زن در متن بزرگ حوادث تاریخی است.

وی با گرامیداشت حماسه عظیم نهم دی تصریح کرد: ۹ دی؛ نشانگر بصیرت مردم ایران است، هر ۱۰ سالی از  انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد یک فتنه ای در کشور بوده ایم، که اولین فتنه اوج انواع فتنه های داخلی  به سال ۵۸برمی‌گردد، دومین فتنه ها به سال ۶۸، دشمن می خواست  از خلع فقدان امام رضوان الله تعالی علیه  دست و پایی کند اما سرعت اقدام مجلس خبرگان  و حضور معجزه گونه مردم در تشییع جنازه امام (رضوان الله تعالی علیه )  این رویاها را بر باد داد.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: ده سال بعد از ۶۸دوران سال ۷۸کوی دانشگاه به وجود آمد و درکوی دانشگاه دنبال حوادث فتنه گون بودندکه به لطف و عنایت امام زمان (ع) آن فتنه خنثی شد.

وی با بیان اینکه  دشمنان با تجربه سه فتنه قبلی،  فتنه ۸۸ را به وجود آوردند گفت: در فتنه ۸۸؛ کشور را در نزدیک پرتگاه حادثه قراردادند و سال ۹۸ با اعلام نابهنگام طرح سهمیه بندی بنزین منجر به فتنه شد.

خطیب جمعه رابر افزود: سخنان مقام معظم رهبری و  حضور گسترده  یک هفته ای همه مردم این غائله آن هم فتنه اواخر آبان را جمع کرد.

وی با اشاره به شباهات این سه حادثه مهم فتنه سال ۷۸،۸۸و ۹۸ تشریح کرد: در هر سه حادثه لایه ای از بی تدبیری یا ضعف تدبیر به عنوان زمینه اعتراض دیده می شود، یعنی یکسری انسان هایی زمینه فتنه را به وجود آوردند.

حج الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: هر سه حادثه دارای ظاهری اغراق کننده هستند در یکی اعتراض به محدودیت  آزادی  بیان می شود در سال ۸۸اعتراض به تقلب درانتخابات و سال ۹۸ اعتراض به  گرانی نابهنگام  سهمیه بندی بنزین مطرح می شود.

خطیب جمعه رابر گفت: وجه مشترکی بین سلسله وار این  فتنه ها  وجود دارد در هر سه قضیه موج سواری های دشمن، طراحی های از قبل آماده شده با شدت و ضعف به چشم می خورد.

وی افزود: در پشت هر سه فتنه  موج سواری ویروس های خارجی و داخلی می بینیم که یکی دیگر از وجه های تشابه در هر سه فتنه رد پای عناصر نفوذی در ساختار کشور با عرض تأسف در قوای کشور مشاهده می شود.

امام جمعه رابر گفت: علاوه بر  رد پای عناصر نفوذی در قوا، متاسفانه ردپای عناصر در فضای رسانه ای هم دیده شد.

وی با بیان یکی دیگر از شباهت ها با هدایت رهبری، حضور امت به پشتوانه عنایت الهی البته نظر خاص امام زمان (ع) ۳یوم الله را خلق کردگفت: در فتنه ۷۸ یوم الله ۲۳تیر، در فتنه ۸۸ یوم الله ۹دی و درسال ۹۸ یوم الله۴ آذر خلق شد، اینها همه از عنایت امام زمان (علیه السلام) است.

خطیب جمعه رابر گفت: ۹دی؛ نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است، روزیست که خورشید قدرت  الهی از افق محبت حسینی جلوه گرشد؛ فضای مه آلود، ابرهای ابهام و غبار های تردید را  کنار زد اکنون ۱۰ سال از ۹ دی سال ۸۸ می‌گذرد ما همچنان نیازمند درس‌ها و عبرت‌های سال۸۸ هستیم.

وی عنوان کرد: اگر هشت سال دفاع مقدس در مبارزه با تهاجم سخت نیاز به بنیاد حفظ آثار داریم در این هشت ماه  فتنه ۸۸ نیاز به بنیاد حفظ آثار خواهیم داشت آن بنیاد حفظ آثار، عبرت ها و درس های از فتنه۸۸ و۹۸است

 خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ما باید از سلسله وار این فتنه ها درس بگیریم گفت: حکایت مسافری که در کشتی نشسته بود و تیشه برجای خود می زند، آنان که در کشتی انقلاب نشسته اند در سر سفره انقلاب رشد کرده اند، نمک انقلاب را خوردند و نمکدان آن را شکستند حکایت همان کشتی را دارد که تبر بر جای خویش می زند.

وی افزود: آنان که در کشتی انقلاب نشسته اند دقیقاًهمان مثال کسی است که تبر بر جای خویش می زند کشتی را غرق و محو کنداما ما مسافران تیزبین این کشتی انقلاب اسلامی اجازه نمی‌دهیم خواص بی بصیرتی به این کشتی انقلاب نظام اسلامی آسیبی برساند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: خروش امواج دریا ضایعات را پالایش می‌کند و  بعد بیرون می ریزد،  انقلاب اسلامی بر بستر دریای حضور مردم مؤمن و ولایی و انقلابی  بنا شده است گاه ضایعات متعفن را بیرون می‌افکند؛ ضایعاتی مثل خواص بی بصیرت برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی  دفن می شوند و دفن خواهند شد.

وی افزود: باز رد و پای همان خواص بی بصیرت در فتنه  ۹۸ مشاهد شد، بیانیه و گفتار آنها مشاهده شد این است که از قوه قضائیه می خواهیم  محکم و با اقتدار با کسانی که می خواهند چکشی بر کشتی تنومند انقلاب اسلامی بزنند؛ برخورد کند و قاطعانه خواص بی بصیرت را به سزای اعمال‌شان برساند.

خطیب جمعه رابر با دعوت همه آحاد مردم به حضور گسترده در روز ۹ دی در مسجد مصلای حضرت زهرا(س) شهرستان خاطر نشان کرد: روز ۹ دی در همین مکان مقدس گردهم می‌آییم یک تجدید میثاق دیگر با ولایت و نظام است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به گزارش یکساله  حضور خود در شهرستان گفت: کارهای انجام نشده؛ بیشتر از کارهای انجام شده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب