پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:00:34 - پنجشنبه 22 اسفند 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرجهادکشاورزی رابر خبرداد:
سرما به ۵۰درصد باغات رابر خسارت زد
مدیرجهادکشاورزی رابرگفت: با کاهش شدید دمای هوا حدود ۵۰ درصد از شکوفه های زردآلو و بادام رابر دچار سرمازدگی شده و خسارت دیده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ ایمان کریمقاسمی؛ امروز در بازدید از باغات شهر رابر با اشاره به ورود ۵۰ درصدی خسارات به باغات شهرستان گفت:  در طی چند روز اخیر با کاهش شدید دمای هوا حدود ۵۰ درصد از شکوفه های زردآلو و بادام رابر دچار سرمازدگی شده بطوریکه با توجه به استمرار شرایط نامساعد جوی بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی و تداوم سرما احتمال وقوع و افزایش خسارت وجود دارد. 
وی،با بیان اینکه کل سطح باغات زردآلو وبادام این شهرستان ۵۰۰ هکتار است، افزود: ۵۰ درصد سطح باغات زردآلو و بادام به نسبت های مختلف با ورود سامانه بارشی برف و افت دما دچار سرمازدگی و خسارت شدند.
کریمقاسمی به کشاورزان توصیه کرد: بارعایت نکات فنی واستفاده ازارقام بومی با هماهنگی جهاد کشاورزی به کاشت نهال اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید همه ساله محصول خود را بیمه کنند تا درصورت بروز چنین مواردی متحمل خسارت نشوند، گفت: فرم خسارت به سازمان جهادکشاورزی استان وستاد بحران شهرستان ارائه شده و توسط کارشناسان ارزیابی خواهدشد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب