پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:25:08 - چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کار و کارگر
به بهانه ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر،مروری برفرازهای بیانات مقام معظم رهبری خطاب به کارگران را در ادامه می خوانید:

به گزارش “صبح رابر”؛ کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت، رونقی دو چندان خواهد یافت.

به بهانه ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر،مروری برفرازهای بیانات مقام معظم رهبری خطاب به کارگران را در ادامه می خوانید:

اسلام کارگر را مجاهد فی سبیل الله می داند و برای کار و تلاش او علاوه بر پاداش مادی، ارزش الهی نیز قائل است و این وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی از نظام های سکولار غربی و شرقی است که در کلام رهبر انقلاب اینگونه ترسیم شده است: «یک عده ‌ای در یک برهه‌ ای حکومتِ به اصطلاح کارگری تشکیل دادند …؛ خیری از آنها به کارگر نرسید… در دنیای غرب هم بیمه‌ های کارگری، حمایت از کارگر، و چه و چه، عمدتاً برای این است که کارگر کار کند تا آن – به قول معروفِ امروز – «یک درصد» لذت ببرد و کامرانی کند. با کارگر ، صادق و روراست نیستند. اسلام با کارگر صادق است، روراست است، منطق دارد.» منطق هم اینگونه است که: «العلم یهتف بالعمل فان اجاب و الّا ارتحل؛ دانش، کار را صدا می زند؛ اگر کار پاسخ داد، دانش می ماند و توسعه پیدا می کند؛ اگر کار پاسخ نداد، دانش هم می رود. ببینید چه بیان زیبائی است. یعنی پیدایش دانش، پایداری دانش، پیشرفت دانش، وابسته‌ به کار است. اینها منطق است، اینها مبنای فکری است؛ اسلام اینجوری است. اسلام با قشر کارگر صادقانه برخورد می کند.»

ضرورت ترویج فرهنگ ” کار”  بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره شده؛ که فرمودند: «علاقه‌ و اشتیاق به کار بایستی در جامعه ترویج پیدا کند و کار [به‌عنوان] ارزش شناخته بشود؛ به طوری که کارگر وقتی می گوید «من کارگرم»، احساس افتخار کند، احساس حقارت نکند … چرا که کارگر ستون فقرات اقتصاد و ستون فقرات تولید است و بدون  کار او هیج ثروتی اثرگذار و راهگشا نیست. » ایشان نقش کارفرما، کارآفرین و مدیر در کنار کارگر را نیز مهم خواندند و بر لزوم هماهنگی و همکاری این عناصر با یکدیگر تأکید کردند .حضرت آیت الله خامنه ای همچنین امنیت شغلی و تأمین معیشت کارگران را ضروری خواندند و از مسوولین خواستند برای این امور فعالیت اثرگذار انجام دهند.۲    

نقش آفرینی جامعه‌ی کارگری در مسائل سیاسی و اجتماعی از همراهی کارگران با نظام جمهوری اسلام ایران در طول چهار دهه قابل تقدیر است امام خامنه ای(مد ظله العالی) فرمودند: «واقعاً نظام جمهوری اسلامی در این جهت باید خیلی سپاسگزار جامعه‌ی کارگری باشد.» ایشان با اشاره به تلاش های دشمنان برای تحریک جامعه کارگری علیه نظام جمهوری اسلامی فرمودند: « جامعه‌ی کارگری ما درواقع در این سی و چند سال به دشمنان نظام اسلامی سیلی زده است! جمهوری اسلامی و همه‌ی دست‌اندرکاران باید سپاسگزار جامعه‌ی کارگری باشند؛ بعد از این هم به فضل الهی همین‌جور خواهد بود. جامعه‌ی کارگری ما جامعه‌ی متدیّنی است؛ با همه‌ی تلاشی که دشمن می کند، طبق وظیفه‌ی الهی و اسلامی خودش عمل می کند و قهراً در کنار نظام، برای نظام و در خدمت نظام است؛ خب این را بایستی همه قدر بدانند.»۱

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر رابطه بین اشتغال و تولید ملی، فرمودند: «اگر ما بخواهیم اشتغال در کشور به وجود بیاید، باید به تولید ملّی -تولیدِ به‌معنای عامّ کلمه؛ تولید صنعتی، تولید کشاورزی، تولید خدمات- اهمّیّت بدهیم … این مسائل، جزو مسائل اولویّت‌دار و درجه‌ی اوّل نظام است.»


ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.

پی نوشت ها:

۱- بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از کارگران در تهران، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ 
۲- بیانات در دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور، ۹/۲/۱۳۹۴، بازیابی شده در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به آدرس:http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29566

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب