پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:36:17 - جمعه 19 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قیمت نفت ایران از افزایش یافت
بر اساس گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) هر بشکه نفت ایران در سپتامبر سال جاری میلادی(شهریور ۹۲) ۱۰۹.۱۵ دلار معامله شد که نشان از افزایش ۲.۰۹ دلاری نسبت به ماه گذشته دارد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از فارس،‌ اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران […]

بر اساس گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) هر بشکه نفت ایران در سپتامبر سال جاری میلادی(شهریور ۹۲) ۱۰۹.۱۵ دلار معامله شد که نشان از افزایش ۲.۰۹ دلاری نسبت به ماه گذشته دارد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از فارس،‌ اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر ۲۰۱۳ (شهریور ۹۲) با ۲.۰۹ دلار افزایش نسبت به ماه پیش از آن ۱۰۹.۱۵ دلار معامله شده است.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه اوت ۱۰۷.۰۶ دلار به فروش رسیده بود. متوسط قیمت نفت ایران در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۳ معادل ۱۰۵.۰۴ دلار به ازای هر بشکه و در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۱۰۹.۶۹ دلار در هر بشکه تخمین زده شده است.

قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه سپتامبر با ۱.۲۱ دلار افزایش نسبت به ماه قبل از آن ۱۰۸.۷۳ دلار در هر بشکه معامله شده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه اوت معادل ۱۰۷.۵۲ دلار در هر بشکه بوده است.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی نفت های کشورهای عضو اوپک در ماه سپتامبر به جز نفت مری ونزوئلا با افزایش قیمت روبرو شده اند. قیمت نفت مری ونزوئلا در این ماه با ۲۱ سنت نسبت به ماه اوت کاهش یافته است.

بیشترین افزایش مربوط به نفت اورینت اکوادر با ۲.۱۹ دلار بوده است و پس از آن ایران با ۲.۰۹ دلار افزایش قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه سپتامبر به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۱۰۹.۴۸ دلار ، نفت سبک عراق ۱۰۶.۶۱ لار، نفت بونی‌لایت نیجریه ۱۱۴.۳۰ دلار، ‌سیدر لیبی ۱۱۱.۶۰ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۱۲.۱۳ دلار، نفت سنگین ایران ۱۰۹.۱۵ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۰۸.۰۲ دلار، نفت مارین قطر ۱۰۸.۱۵ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۹۷.۸۵ دلار، نفت موربان امارات ۱۱۱.۱۴ دلار، نفت اورینت اکوادور ۱۰۰.۴۳ دلار و نفت صحرای الجزایر ۱۱۱.۸۷ است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه ۱۱۱.۹۰ دلار به فروش رفته است که افزایش ۶۳ سنتی نسبت به ماه گذشته را نشان می دهد،اما هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۹ سنت کاهش ۱۰۶.۲۶ دلار معامله شده است.

انتهای پیام/ن

کلید واژه

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب