پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:01:48 - پنجشنبه 22 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در کمتر از دو روز ؛
آتش بی احتیاطی سوغات گردشگران به مراتع شهرستان رابر
بخشی از مراتع شهرستان رابر به خاطر بی‌احتیاطی مسافران در روشن کردن آتش به خاکستر تبدیل کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ عصر روز گذشته شاهد آتش سوزی بخشی از مراتع رابر درمحدوده باغ پیرولی و چشمه ماه بودیم که به گفته مسئولان ۱۰هکتار از مراتع شهرستان رابر با گونه های گیاهی ارچن و درمنه در آتش سهل انگاری سوخت.

امروز عصر نیز آتش بی احتیاطی به جان مراتع در محدوده روستاهای تذرج و ده دیوان افتاد محدوده وسیعی از مراتع را خاکستر کرد که اگر همت مردم نبود با توجه به کمبود امکانات شاید باغات گردو، زنبورداری های واقع دراین محدوده ومنازل مسکونی دچار حریق می شود.

سالانه بر اثر آتش سوزی خسارت بی شماری به مراتع و جنگل های این شهرستان وارد می شود هر چند  بزرگترین  پایگاه اطفا حریق جنوب شرق کشور مجهز به دو بالگرد دریک قدمی بهره برداری ماند و با پیشرفت ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار اعتبار برای تکمیل است.

  ازطرفی وجود گونه های متنوع گیاهی مانند گیاهان دارویی، خوراکی، درختان انبوه اعم از درخت، درختچه، گونه‌های مرتعی که در زیستگاه طبیعی شهرستان رابر وجود دارد می طلبد مسئولان  نگاه ویژه ای به زادگاه سردارسلیمانی داشته باشند امیدواریم که هرچه سریعتر این پایگاه به بهره برداری برسد  و تجهیزات و امکانات مستقر شوند تادیگر شاهد آتش سوزی گسترده تری در این مناطق نباشیم.

انتهای پیام/ 

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب