پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:10:19 - پنجشنبه 5 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در ادامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان کرمان کرمان؛
دستاورد سفر وزیر جهاد کشاورزی به رابر اعلام خواهد شد/ بازدید وزیر جهاد کشاورزی از عملیات اجرایی طرح مبارزه با آفت کرم خراط در روستای ننیز رابر
کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاوزی و هیئت همراه و نماینده مردم شهرستان های بافت،  رابر و ارزوئیه به‌ منظور بازدید از باغات گردو و طرح مبارزه با آفت کرم خراط درسطح ۱۱۰هکتار ازباغات گردو وارد شهرستان رابر شد.

به گزارش “صبح رابر “؛ خاوازی وزیر جهاد کشاورزی امروز در دومین روز از سفر خود به استان کرمان با سفر به شهرستان رابر، از  عملیات اجرایی طرح مبارزه با آفت کرم خراط در سطح ۱۰۵ هکتار از باغات گردو روستای ننیز شهرستان رابر کرد.

دراین بازدید سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۱۱ هزار اصله درخت گردو موجود است که متاسفانه درصد آلودگی درختان به آفت مذکور ۶۵ تا ۷۰ درصد گزارش شده است.

وی افزود: طرح مبارزه با آفت کرم خراط در سال ۹۶ هم در روستای باب زیتون شهرستان بردسیر در سطح ۳۵ هکتار با ۷ هزار و ۲۰۰ درخت انجام پذیرفت، که با توجه به نتایج بسیار خوبی که عاید باغداران منطقه شده است به عنوان یک سایت الگویی مورد توجه سایر باغداران از دیگر شهرستان‌های گردو خیز قرار گرفته است.

شایان ذکر است وزیر جهاد کشاورزی امروز در دومین روز از سفر خود به استان کرمان با سفر به شهرستان های بردسیر ، بافت و ارزوئیه  از گلستان‌های گل محمدی وکارخانه گلاب گیری زهرا در لاله زار بردسیر، و طرح پرورش بزکرکی، کارخانه کرک جمیل بافت و گلخانه قرنطینه ۶۲ هزار نهال گردو در شهرستان بافت بازدید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر در حاشیه این بازدید گفت: برای حل مشکلاتی که ما ارائه کردیم  در سفرهفته آینده رئیس سازمان کشور به شهرستان های این منطقه مشکلات بررسی می شود .

وی افزود: گزارش صورت جلسه دستاورد وزیر کشاورزی به شهرستان رابر اعلام خواهد شد.

شهرستان رابر واقع در ۱۷۵ کیلومتری غرب استان کرمان قرار دارد که مقام دوم را در تولید گردوی کشور به خود اختصاص داده است .

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب