پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:50:28 - جمعه 7 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ستاد بحران استان به مناطق سیل زده رابر ورود کند
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: شدت خسارات وارده به روستاهای سیل زده به نحوی که نیازمند ورود ستاد بحران استان به این مقوله است.

به گزارش “صبح رابر”؛ امام جمعه رابر در خطبه های نماز جمعه این هفته باتوصیه به تقوای الهی وتسلیت روز هشتم محرم شهادت علی اکبر (ع) و روزتاسوعا و عاشورای حسینی گفت: علی اکبر(ع) جوانی است که ازنظر خلقت، خلق و منطق شبیه به رسول اکرم (ص) می باشد و جوانان باید درخلق وخو ازایشان درس بگیرند، حلیم وبردبار باشند و به آن حضرت تاسی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اهمیت دوران جوانی با ذکر آیه ۵۴سوره روم گفت: در این آیه حیات انسان به سه مرحله ضعف خردسالی وکودکی، قوت جوانی وضعف پیری تقسیم شده است که دوران جوانی متفاوت از دو دوران خردسالی وپیری است.

وی در همین راستا افزود: جوان به تربیت دینی و اخلاقی نیاز دارد که برای رشد وتکامل خود جوان، خانواده، دولت و نظام باید مسئولیت خود را انجام دهند.

امام جمعه رابر بااشاره به اینکه نماز شستشوی روح انسان است از جوانان خواست : درنماز سستی نکنند.

وی در ادامه سخنانش باقدردانی از هیئت های عزاداری شهرستان رابر که در شرایط خاص کرونا نیز خیمه اباعبدالله (ع) را برافراشتند گفت: با توجه به عدم جابجایی دسته جات عزاداری در شرایط خاص امسال عزاداران امام حسین (ع) درهمان مکان مراسم به عزاداری بپردازند.

وی با گرامیداشت یادوخاطره سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امسال اولین سالی است که محرم بدون سردار در زادگاهش تجربه می شود که بسیار غم انگیز وجانکاه است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی درهمین راستا با اشاره به اینکه درسراسر کشور عزاداری شب تاسوعا به یاد سردار دلها برگزار می شود گفت: درشهرستان رابر که زادگاه این سردارمقاومت می باشد دو مراسم عزاداری به یاد سردار دلها برگزارمی شود.

وی درادامه سخنانش با گرامیداشت هشتم شهریور شهادت شهیدان رجایی وباهنر دوالگوی جاودانه وصادقانه خدمت به مردم وبا اشاره به دیدار تصویری دولتمردان با مقام معظم رهبری گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین واطلاع رسانی خدمات دولت و نقد آنهاست که بنا به فرمایش معظم له دولت باید از فرصت های باقیمانده برای خدمت به مردم استفاده و قول های خود را عملی کند.

وی در ادامه سخنان خود قول ساخت ۶هزار واحد مسکونی، اصلاح ساختار بودجه نظام بانکی ومالیاتی را جز کارهایی عنوان کرد که دولت باید با اقدامات مناسب این حوزه را برای دولت بعد ازخود به یادگار بگذارد.

امام جمعه رابر در ادامه با اشاره به اینکه سیل چند روز اخیرمشکلاتی برای اقشار مختلف مردم رابر به وجود آورده است گفت: طی بارندگی های اخیر و بروز سیل به زیرساخت های عمرانی، کشاورزی، منازل مسکونی و حوزه عشایری رابر خسارات زیادی واردشده که حمایت مسئولین کشوری واستانی را می طلبد.

وی ضمن قدردانی ازستاد بحران شهرستان و بسیج همیشه در صحنه گفت: شدت خسارات وارده به نحوی است که نیازمند ورود ستاد بحران استان به این مقوله می باشد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب