پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:54:58 - جمعه 14 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
۱۷ شهریور تداعی ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود /محرم و صفر نماد هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی مردم ما است
حجت الاسلام والمسلیمین علی علیدادی سلیمانی گفت: محرم و صفر ۴۱ سال که نماد هویت انقلابی ماست ، محرم و صفر با هویت سه بعدی اسلامی، ایرانی و انقلابی پیوند خورده است هیچ چیز نمی تواند ما را از این آیین حیات بخش و تاریخ ساز دور کند .

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابرضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به ارزش زندگی و حیات، آرامش، امنیت، انفاق گفت: جوانان به تربیت دینی ، تربیت اخلاقی ، تربیت اجتماعی و سیاسی ، تربیت علمی و تربیت اقتصادی نیاز دارد.

امام جمعه رابربا تبریک فرارسیدن بازگشایی مدارس شنبه ۱۵شهریور ماه گفت: از رییس آموزش و پرورش و معاونین و معلمان که در این شرایط خاص فضای آموزشی طبق نظر وزارت بهداشت آماده ومهیا کرده‌اند تقدیر و تشکر دارم.

وی، خطاب به والدین دانش آموزان شهرستان افزود: هیچ نگرانی و استرسی در بازگشایی مدارس در این شرایط کرونایی نداشته باشند.
خطیب جمعه رابر عنوان کرد: مدت زمان آموزش در مدرسه بسیار کوتاه است،فاصله گذاری اجتماعی هر کلاس در دو شیفت مختلف طبق دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا کلاس های آموزشی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: امید دارم والدین با آموزش و پرورش همراهی کنند تا دانش آموزان در این شرایط خاص از تحصیل و تعلیم و تربیت به درستی بهره مند شوند.
امام جمعه رابر با اشاره به ۱۷شهریور وقوع جمعه سیاه و کشتار بی رحمانه مردم در میدان ژاله تهران سال ۱۳۵۷تصریح کرد: شهادت مردم تهران در ۱۷ شهریورماه یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است .
وی افزود: شهریور ۵۷ با ماه مبارک رمضان مصادف بود که همین امر سبب شد مجامع و تشکل های مردمی در مساجد سازماندهی گسترده ای پیدا کنند با هدف حذف رژیم پهلوی و استقرار حکومت اسلامی فعال بودند .
خطیب جمعه رابر بیان کرد: اولین جرقه این اقدام در ۱۳ شهریور که مصاف باعید سعید فطر می شد توسط ملت غیور انقلاب اسلامی رقم خورد.
وی با بیان اینکه تظاهرات ۱۳ شهریور منبع پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود گفت: در پی آن قیام ۱۶ شهریور و قیام ۱۷ شهریور شکل گرفت در واقع تظاهرات ۱۳ شهریور تیر خلاصی بر پیکر رژیم پهلوی بودو قدرت اسلام، روحانیت و مردم ایران را پیش از پیش نمایان کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی قتل عام گسترده ای در ۱۷ شهریور انجام دادو افراد بی گناهی به شهادت رسیدندو تعداد زیادی مجروح شدند افزود: تصور رژیم از این کشتار مردم این بود موتور حرکت انقلاب اسلامی از حرکت باز می ماند اما نه تنها چنین نشد بلکه صف مخالفان رژیم پهلوی مستحکم تر شد و مقدمه ای برای پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷فراهم کرد.
وی ادامه داد: ۱۷ شهریور تداعی ۱۵ خرداد سال ۴۲بود .
خطیب جمعه رابر با اشاره به دهه محرم گفت: دهه محرم امسال متفاوت ترین محرم و ماندگارترین محرم شد، مرم و صفر علاوه بر اینکه جزو هویت دینی ماست بخشی انفکاک ناپذیر هویت ایرانی ما هم هست .
وی ادامه داد: محرم و صفر ۴۱ سال که نماد هویت انقلابی ماست ، محرم و صفر با هویت سه بعدی اسلامی، ایرانی و انقلابی پیوند خورده است هیچ چیز نمی تواند ما را از این آیین حیات بخش و تاریخ ساز دور کند .

خطیب جمعه رابر با اشاره به محدودیت برگزاری مراسم در دهه محرم افزود: از یک طرف طرفداران تشیع انگلیسی با شعار ماست می زنیم در پی رد شیوه نامه های بهداشتی بودند در طرف مقابل عناصری ضد دین و برخی روشنفکران وابسته خواستار تعطیلی کامل عزاداری حسینی در دهه اول محرم بودند .
وی با اشاره به راه پرچمداری رهبر کبیر انقلاب اسلامی تشریح کرد: عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) نباید تعطیل شود و مراسم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی تحت ستاد مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.
امام جمعه رابر با قدردانی از اقامه عزا به ویژه عزاداری های هیئت های مذهبی افزود : این دهه محرم به لطف الهی وعنایات حسینی و هدایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در تبعیت پذیری محض مردم ولایی کشورمان مسئولیت پذیری دست اندرکاران به بهترین شکل خود انجام شد.
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب