پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:19:28 - چهارشنبه 2 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همشهری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد؛
صلابت سردار دلها به بلندای کوه های «قنات ملک»/ حاج قاسم:اگر زمانی مسئولیتی نداشته باشم به آبادانی زادگاهم می پردازم
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: تنها جایی که برای آمریکا حکم تنفس مصنوعی را دارد عرصه رسانه است، تلاش می کند همه شکست ها را در این میدان جبران کند از این رو شما جوانان در کارزار سختی قرار دارید.

به گزارش “صبح رابر”؛ محمد حسینخانی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه سردار سپهبد شهید سلیمانی از عشایر بودند، گفت: آنان معمولا در فصل سرما به مناطق گرمسیر و در فصل سرما به سمت قنات ملک می رفتند و بعدها در منطقه قنات ملک ساکن شدند و می توان گفت زندگی سردار سیلمانی در روستای قنات ملک سپری شد.

همشهری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه رابر، منطقه ای کوهستانی، بکر و بسیار خوب است، عنوان کرد:  همان گونه که در کتاب خود به این مسئله اشاره داشته ام؛ سردار سلیمانی صلابت و پایداری خود را از کوه های اطراف این منطقه که از نعمت های خدادادی است به دست آورده بود.

نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» ادامه داد: من از شهید سلیمانی دوزاده سال کوچکتر بودم اما محیط زندگی ما تقریبا یکسان بود، منطقه ای پر از برف و یخبندان است، بهار و تابستان این منطقه بسیار دلپذیر و خوش آب و هوا و دارای مردمانی انقلابی است.

همرزم سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی افزود: مردم شهرستان رابر در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی، انسان های انقلابی و اهل جبهه و جنگ بودند که فرد شاخص این شهرستان، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که ایشان نیز به دیگر شهدا و همرزمان خود رسید.

حسینخانی بیان کرد: پدر شهید سلیمانی، مش حسن کشاورز بود و حاج قاسم بسیار صمیمی، صادق و مانند سایر بچه های روستا برخورد می کرد، اهل تشریفات و آقا زادگی نبود چرا که شهید سلیمانی با زحمت و نان حلال پدر و در دامن پر مهر مادری زحمت کش بزرگ شده بود و او فردی شد که در تمام دنیا دارای عزت و آبرو شد.

همشهری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه شهید حاج قاسم در دوران ما برایمان اسطوره بود، تصریح کرد: با آنکه حاج قاسم از قنات ملک به کرمان و تهران رفت و در تمام دنیا رفت و آمد داشت؛ اما ذره ای از علاقه ایشان به قنات ملک و رابر کم نشد و هر چه نسبت به زادگاه خود علاقه بیشتری پیدا می کردند.

نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» افزود: در هر مقطع و زمانی که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سیلمانی به رابر و قنات ملک می آمد به خانواده های شهدا سرکشی می کرد و این اقدام ایشان افتخاری برای ما رابری ها بود که فردی با شرایط و خصوصیاتی که دارد؛ اما هنوز آن افتادگی خود را دارد و دچار هیچ غرور و تکبری نشده است و به راحتی با مردم ارتباط برقرار می کند.

همرزم سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: سال گذشته در شب تاسوعای حسینی حاج قاسم در مسجد قنات ملک روضه داشتند و خرج می دادند، من آنجا در صف نماز کنار ایشان بودم، زمانی که نماز شروع شد تعداد افراد اندکی بود، حاج قاسم تمام پیرمردهای قنات حاضر را به اسم کوچک صدا می زدند و این مسئله نشان از ارتباط عاطفی شهید سلیمانی با افراد محل زادگاه خود داشت.

حسینخانی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در جمع ورزشکاران رابر در سال ۹۵ اظهار کرد: شهید سلیمانی در آن جمع عنوان کرد که وطن مانند مادر است و آدم هر جا که باشد به وطن خود علاقه دارد و به وطن خود بر می گردد؛ اگر به من بگویند از کل دنیا کجا را دوست داری می گویم ایران، اگر بگویند در ایران کجا را دوست داری می گویم کرمان، اگر بگویند در کرمان کجا را دوست داری می گویم رابر و اگر بگویند در رابر کجا را دوست داری می گویم قنات ملک تنگل هونی.

همشهری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: تنگل هونی محلی برای سکونت نیست اما در تابستان شهید سلیمانی برای انجام کارهای ملکی و کشاورزی به آنجا می رفتند.

نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» در پایان خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی همواره به زادگاه خود ابراز علاقه می کردند و تأکید داشتند که اگر زمانی مسئولیت از من برداشته شود و مقام معظم رهبری به من بگویند آزاد هستید و من هیچ مسئولیتی نداشته باشم، مطمئنا به همین روستا (قنات ملک) می آیم و در راستای آبادانی روستا و منطقه تلاش خواهم کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب