پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

۱۷:۱۱:۰۷ - جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با نخبگان کرمانی در رویداد تولید محتوای دیجیتال؛
نوجوانی که به جای بازی کردن، بازی می‌سازد
نوجوان بازی ساز کرمانی گفت: بازی ساختن سخت نیست اما برای بازی خوب ساختن باید مطالعه داشته باشید.

به گزارش “صبح رابر“؛ فرهاد حسینخانی نوجوان اهل دیار کریمان است که به زودی ۱۸ ساله می شود. او سال گذشته در جشنواره خوارزمی حائز رتبه دوم شد. در حاشیه رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با او به گفتگو می نشینم.

از حسینخانی می‌پرسم چه شد که بازی ساز شد؟ حسینخانی جواب می دهد: حدود ۵سال پیش بود که فهمیدم بازی ساختن سخت نیست پس تصمیم گرفتم بازی ساز شوم.

وی ادامه می دهد: از آن زمان با جدیت در حال ساخت بازی هستم و امروز هم در رویداد سراسری تواید محتوای بسیج بازی حضور دارم.

این نوجوان کرمانی تصریح کرد: اولین بازی خود را در سن ۱۵ سالگی ساختم و به طور حرفه‌ای وارد این عرصه شدم.

حسینخانی با بیان اینکه تاکنون دهها بازی کوچک و بزرگ ساختم ولی تعداد کمی از آن‌ها منتشر شده اند، ابراز داشت: سال گذشته یک نوع بازی دوز را ساختم که بهترین بازی است که تاکنون ساختم.

وی با اعلام اینکه برای بازی کردن به بازی‌های سبک ریسینگ(ماشین سواری) علاقه دارد، اظهار داشت: دوست دارم یک بازی سن باکس (بازی که کاربر در آن تقریبا محدودیتی ندارد) بسازم.

حسینخانی بازی‌های ایرانی را خوش ساخت خواند و گفت: ساخت بازی در ایران رو به پیشرفت است.

این بازی ساز کرمانی با بیان اینکه اگر نوجوانان و جوانان ایرانی به بازی علاقه دارند وارد عرصه بازی سازی شوند، هشدار داد: بازی سازی تجارت پرخطر و سختی است.

وی تشریح کرد: بازی سازی از این رو سخت است که شما باید کاری کنید که مردم بدون دریافت جایزه واقعی، ساعتها پای بازی شما بنشینند.

حسینخانی ادامه داد: بخش فنی کار سخت نیست بلکه طراحی بازی سخت ترین قسمت است.

این بازی ساز کرمانی ابراز داشت: برای یادگیری بخش فنی بازی سازی، شما کافی است تنها یک هفته وقت بگذارید و فیلم‌های آموزشی را ببینید و بعد شروع به ساخت بازی کنید.

وی تأکید کرد: اما برای طراحی یک بازی خوب باید مطالعه داشته باشید و زمان زیادی بگذارید تا بتوانید یک بازی خوب بسازید.

حسیتخانی اشاره کرد: مهمترین مشکل بازی سازان ایران، محدودیت‌هایی است که به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای خارجی به آن‌ها تحمیل می شود.

این بازی ساز کرمانی درخصوص رویداد اظهار کرد: از این ۴۸ ساعت لذت بردم و بازی «فرار جورج» را ساختم.

وی در پایان ابراز علاقه کرد که سال آینده با تیم قوی تری وارد این رویداد شود.

گفتگو از محمد نعیم رستمی

انتهای پیام/

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب