پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:12:48 - یکشنبه 6 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین همایش دوی امدادی رهروان مکتب حاج قاسم سلیمانی از رابر آغاز شد
اولین همایش دوی امدادی رهروان مکتب حاج قاسم سلیمانی صبح امروز با حضور ۲۶ دونده قهرمان استانی وکشوری به عشق سردار دلها پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای روستای قنات ملک و قرائت فاتحه بر قبور والدین سپهبدشهید سلیمانی طی مسافت ۲۰۰کیلومتری قنات ملک تاگلزار شهدای کرمان را آغاز کردند.

سید عبدالله سوری دونده مدال طلای آسیا و مسابقات بین المللی و جهانی در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر ، از سفر خود به شهرستان رابر گفت: عشق، ایثار و از خودگذشتگی حاج قاسم که به عنوان الگو و اسوه هستند با اینکه دونده مدال طلای آسیا و مسابقات بین المللی و جهانی را کسب کرده ام ولی هیچ کدام به اندازه این حرکت فرهنگی و ورزشی که به یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می شود خوشحالم نکرد.

وی گفت: پوتین های حاج قاسم مشکی بود اما ذره ای از خود تیرگی و تاری به جای نگذاشته و پوتین های حاج قاسم جاهایی رفت که کفش های دیگران جرأت قدم نهادن درآنجا را نداشتند.

این دونده قهرمان از خصوصیات شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد:  حاج قاسم خیلی به والدین خود احترام می‌گذاشت، حتی اگر در جلسه ای با حضور مقام معظم رهبری بود اگر مادرش  تماس داشت حتما جواب تماس تلفنی او را همان لحظه  می‌داد.

سوری ابراز کرد: به عشق و ایثار این شهید بزرگوار از زادگاهش رابر تا آرامگاهش کرمان با سایر دوندگان که از سایر استان های کشور حضور دارند امروز یکشنبه ۶مهرماه ۹۹ این همایش دو امدادی را آغاز می کنیم.

سید حسن میر جعفری مسئول دو هیئت پیشکسوتان استان کرمان نیز در تشریح این همایش اظهار کرد: این همایش دو امدادی به مناسبت هفته دفاع مقدس و یاد بود شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی به مسافت ۲۰۰کیلومتر از زادگاه شهید حاج قاسم به کرمان و و از کرمان به گلزار شهدا برگزار می شود.

وی، با اعلام این خبر افزود: در این همایش دو امدادی ۲۶ نفر دونده که اکثر آنها مقام آسیایی و جهانی دارند، شرکت کردند.

میر جعفری با اشاره به هدف از برگزاری این همایش دو امدادی پیروان مکتب شهید حاج قاسم گفت: شهید سلیمانی برای مردم دنیا جنگید و مقاومت را پرورش داد و در مقابل استکبار ایستاد، ما نیز باید پیرو مکتب شهید حاج قاسم باشیم.

وی عنوان کرد: این همایش دو امدادی به نام پیروان مکتب حاج قاسم در دو روز لبیک به سختی هایی است که حاج قاسم سلیمانی کشیدند و ما هم این سختی ها را حس ودرک کنیم.

محمد رضا روز خوش مسئول بسیج ورزشکاران سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه آخرین روز از هفته دفاع مقدس به نام فرماندهان شهید دفاع مقدس نام گذاری شده است، افزود: در این راستا جهت بزرگداشت فرمانده بزرگ دفاع مقدس، هیئت دوومیدانی برنامه ای را تدارک دیده که از مزار پدر و مادرشهید حاج قاسم تا مراز سید الشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی دو امدادی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: به علت روح استقامتی که در وجود شهید حاج قاسم سلیمانی بود ورزشکاران خیلی دوست دارند برنامه هایشان را با نام و یاد این شهید بزرگوار برگزار کنند به همین مناسبت هیئت دوومیدانی چنین برنامه ای را تدارک دید.

روز خوش با بیان اینکه در این برنامه دو امدادی متقاضیان زیادی داوطلب شدند بیان کرد: ۲۶نفر گزینش های نهایی برای شرکت در این برنامه دو امدادی شدند که در آخرین روز هفته دفاع مقدس یک برنامه بسیار خاطره انگیزی را داشته باشند.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در حاشیه این مراسم گفت: امیدوارم بتوانیم در مکتب سردار نفس بکشیم و زندگی مان را براساس این مکتب سردار دلها تنظیم کنیم.

وی، این حرکت را ترویج مکتب سردار دلها دانست و افزود: حرکت شما یعنی نفس کشیدن در مکتب سردار دلها؛ مکتبی برگرفته از مکتب سید الشهداست.

وی گفت: مکتبی که برگرفته از مکتب امام (رضوان الله تعالی علیه) است مکتبی انسان ساز است راه زندگی را به ما می آموزد.

امام جمعه رابر بیان کرد: امروز در روستای سردار دلها حضور دارید این مکتب هم شاکله اعتقادی و اخلاقی دارد که انسان ها را می سازد.

وی افزود: این نوع حرکت شما یک نوع پیوند با مکتب سردار دلهاست که از نظر احساسات دل های خود را با مکتب سردار دلها نزدیک کرده اید.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر ضمن خیرمقدم به قهرمانان پارالمپیک کشور و استان گفت: به عشق سردار دلها مسافت ۲۰۰کیلومتری روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها که در جهان شناخته شود و امروز برای ما افتخاری که سردار دلها اهل رابر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به سلامتی این مسیر را طی کنید فردا از میدان آزادی به سمت گلزار شهدا حماسه ساز خواهید شد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب