پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:13:31 - یکشنبه 11 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر خبر داد؛
فوت یک بیمار و شناسایی ۴۳ مورد مبتلا به کروناویروس در دو هفته اخیر / رابر وضعیت مشابه بافت را دارد
اصغر سجادی گفت: از ابتدای اپیدمی ۱۷۸مورد مبتلا به کروناویروس در رابر شناسایی شده است

به گزارش “صبح رابر”؛ اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها  در گفت و گو با خبرنگار “صبح رابر”؛ با اشاره به آخرین آمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت: از ابتدای اپیدمی تا امروز ۱۱ آبان ماه  ۱۷۸ بیمار در رابر تست آنها مثبت شده است که  از این تعداد ۲۸ نفر آنها ساکن  شهرستان رابر نیستند.

وی  افزود: طی دو هفته اخیر  ۴۳ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان  رابر شناسایی شد که متاسفانه  یک مورد فوت شده است.

سجادی  وضعیت فعلی  شهرستان رابر را مشابه بافت  فوق قرمز  اعلام  کرد و تأکید بر رعایت پروتکل های  بهداشتی عنوان کرد: با توجه به فصل سرما در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی به خوبی رعایت نشود، شاهد افزایش شیوع بیشتر این بیماری طی ماه‌های آتی خواهیم بود.

محمد رضا فرحبخش  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص نبود  متخصص ارتوپدی گفت: در حال حاضر متخصص داخلی ، اطفال ، زنان و سونوگرافی در بیمارستان  رابر حضور دارند اختصاص متخصص بر اساس ساختار جمعیت است در حال پیگیری تجهیزات اتاق عمل هستیم دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گیرنده تخصیص  متخصص به بیمارستان است.

وی افزود: با توجه به سرد شدن هوا و اینکه  بیشتر در خانه حضور داریم تهویه هوا به حداقل می رسداز این رو سرایت انتقال بیماری به خانواده افزایش می یابد بنابراین بهتر است هوای اتاق تهویه شود و از ماسک در خانه استفاده کنید نکات و دستوالعمل های بهداشتی را رعایت کنید.

فرحبخش در پایان گفت: از برگزاری هرگونه مراسم عروسی وعزا خودداری کنید و همچنین از دورهمی ها و مسافرت های غیرضرور پرهیز شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب