پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:59:55 - شنبه 18 بهمن 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم شهرستانهای بافت، رابر وارزوییه درمجلس شورای اسلامی:
احداث بزرگراه گنجان به قنات ملک حق مسلم مردمان این دیار است/ احداث جاده مستقیم رابربه کرمان تامین اعتبارشد
صمدالله محمدی گفت: احداث بزرگراه گنجان به قنات ملک را حق مسلم مردمان این دیار عنوان کرد و روستای قنات ملک متعلق به جبهه مقاومت است.

به گزارش “صبح رابر”،  صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان های بافت ، رابر و ارزوئیه درجمع نمازگزاران جمعه رابر باتبریک ایام الله دهه فجرگفت: انقلاب اسلامی ایران حاصل رشادت ، فداکاری و ازخودگذشتگی امثال مردم ولایی شهرستان رابر، مردم شهیدپرور گنجان و دلیرمردی ۴۰ساله شهیدسپهبدحاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود:  درشرایطی که استکبار جهانی با تمام قدرت در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده، نظام مقدس ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و خدماتی را به مردم ارائه می دهد.

محمدی یکی ازخدمات خوب نظام را در چندماهه اخیر تامین اعتبار جاده مستقیم رابر به کرمان برشمرد و گفت: با پیگیری های مداوم و حضور معاون وقت وزیرصمت و نشست هایی درسازمان ایمیدرو و شرکت ملی مس ایران اعتبار جاده مستقیم رابر به کرمان بدون رقم مصوب شده که مطالعات پایانی جاده درحال انجام است که بزودی احداث آن شروع می شود.

وی بابیان اینکه یکی از اهداف ما درگام اول شناسایی ظرفیت های سه شهرستان است یادآور شد: در چندماه گذشته بادعوت از مجموعه های فعال اقتصادی کشور ازجمله گروه ساتا زیرمجموعه وزارت دفاع، مجموعه ایمیدرو ، اتکا و مدیرعامل های تاثیرگذار درسه شهرستان ظرفیت های مغفول مانده این شهرستان ها تاحدودی شناخته شده است.

 محمدی گفت: علیرغم همه اقدامات انجام شده درسه شهرستان متناسب باظرفیت های موجود پیشرفتی در سه دهه اخیر صورت نگرفته است.

وی بابیان اینکه  انتظار ما نگاه مسئولین کشور به شهرستان ها متناسب باظرفیت های موجود است تاکید کرد: بعضی ظرفیت های شهرستان های ما مثل روستاهای قنات ملک وگنجان قابل معرفی درسطح ملی و بین المللی هستند و باتوجه به اینکه بعد از ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا شهرستان رابر مقصد راهیان نور است زیرساخت ها هم باید درسطح ملی فراهم شود .

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه احداث بزرگراه گنجان به قنات ملک را حق مسلم مردمان این دیار عنوان کرد و افزود: روستای قنات ملک متعلق به جبهه مقاومت است.

 محمدی با اشاره به اینکه همه ما مدیون روح بلند و ورانی سردارسلیمانی هستیم گفت: حضور سردارنقدی در شهرستان رابر به برکت خون شهیدسلیمانی است و اینها ظرفیت های معنوی که خون شهیدسلیمانی جهت می دهد.

وی اظهار کرد:  شهرستان رابر مهدنخبگان است و شهیدسلیمانی یک نخبه بود.

نماینده مردم شهرستانه ای بافت، رابر و ارزوئیه گفت: بانددوم سیرجان، بافت، رابر ، جیرفت پیگیری و دفاع شده است و امیدواریم شاهد اتصال جاده رابر به اسفندقه باشیم که با احداث جاده مستقیم زمینه آبادانی و رونق بیش ازپیش منطقه را در پی دارد .

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه اولویت نبوده  بیان کرد: جاده های روستایی، تصفیه خانه و فاضلاب شهر رابر، کارخانه فرآوری داروهای گیاهی شهرستان به جدیت پیگیری می شود و امید است باحضور سرمایه گذاران خاص شاهد احداث یک کارخانه مدنظر سپهبد شهیدسلیمانی با پیشرفته ترین تجهیزات باشیم که زمینه اشتغالزایی تعداد زیادی ازجوانان را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شهرستان رابر قطب تولید عسل با کیفیت کشور است گفت: امروز درشهرستان رابر ۹۳هزارکلنی زنبور وجود دارد و۹۳۰تن عسل سالانه برداشت می شود که با پیگیری تسهیلات این ‌میزان برداشت افزایش یافت، در بازدید تیم سازمان اتکا کشور قول خرید محصول با هرمیزان داده شده است که درصورت تکمیل زنجیره تولید شاهد رونق این حرفه درشهرستان و اتفاق بزرگی در زندگی اقتصادی رابر می افتد.

وی همچنین از پیگیری یک سالن ورزشی در رابر با اعتبار ۷میلیارد تومان خبرداد وگفت: در دیدار با مسئولین وزارت ورزش وجوانان کشور قول احداث چندزمین مصنوعی دیگرو اختصاص وسایل ورزشی به این شهرستان داده شده است.

محمدی از پیگیری درخصوص ارتقاء طرح های کشاورزی دراین شهرستان نیز خبرداد و افزود: بیمه عشایر و روستاییان فرصتی است که فرد بدون بیمه نداشته باشیم.

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب