پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:48:10 - یکشنبه 1 فروردین 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طغیان در رابر/شمار مبتلایان به کرونا در یک روستا به ۱۷ نفر رسید
اصغر سجادی از مواجه شدن با طغیان کرونا خبر داد و گفت: کرونا در یک روستا به ۱۷ نفر رسید وقتی موارد بیماری بیش از حد انتظار برسد؛ طغیان نامیده می شود. 

اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها رابر در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر در خصوص وضعیت  بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت: در دو هفته گذشته  دو روز مانده به آخر سال ۵ مورد شناسایی شده که  دو روز  آخر سال با یک طغیانی مواجه شدیم با توجه به اینکه به موقع به پزشک  مراجعه نکردند و نمونه گیری به موقع انجام  نشده؛  بیماری به این شدت شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: در روستای هلیل رود یک خانم خانه دار  ۵۹ساله تست کرونا آن مثبت شده  که سریعا ًتیم نمونه گیری هدفمند در روزهای ۲۹و ۳۰اسفندماه با حضور در این روستا قریب  ۱۱۳تست از اطرافیان بیمار گرفته شده و تست  ۱۷ مورد مثبت شده است.

سجادی، منشا بیماری از مهمانان دیگر شهرستان خواند و عنوان کرد:  این بیماران مراجعه به پزشک نداشتندو بیماری را سرما خوردگی قلمدادمی کردند  در حالی که  اگر گزارش شده بود و  مراجعه به مرکز بهداشت می کردند زودتر نمونه گیری انجام شده بود و بیماری به این شدت شیوع پیدا نمی کرد.

وی بیان کرد: اول سال جدید هم کام خود و مردم را تلخ کردند وقتی موارد بیماری بیش از حد انتظار برسد طغیان نامیده می شود.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابرتأکید کرد: گول وضعیت آبی شهرستان را نخوردید در ایام عیدنوروز  خیابان ها  شلوغ ، دعوتی ها دایر ، دور همی ها متداوم،  جشن سرور برپاهستند هر چند  همکاران مرکز بهداشت نظارت می کنند اما به دلیل تعداد زیاد و پراکنده بودن رعایت مردم را  می طلبد که سهل انگاری نکنند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب