پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:10:06 - جمعه 1 مرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
«ولایت» از بزرگترین نعماتی که خداوند به شیعیان خاص خود عطا کرده است/ ترویج فرهنگ غدیر؛تضمین کننده سلامت معنوی وسعادت اجتماعی است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت : ولایت یکی از بزرگترین نعماتی است که خداوند به شیعیان خاص خود عطا نموده است و امروز هر چه داریم از برکت ولایت و رهبری است باید به شکر گزاری از این نعمت عظیم روز غدیر را همگان گرامی بداریم.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: به مناسبت روز نماز جمعه پنجم مردادماه این خطبه را به نماز جمعه که  تبلور پیوند  جمهوریت و اسلامیت است اختصاص می دهم.

وی با بیان اینکه اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می دهد،  اجتماع روزانه که نماز جماعت حاصل می شود،  اجتماع هفتگی  که برپایی اقامه نماز جمعه است و   اجتماع حج که  سالی یک بار حجاج در کنار خانه خدا  انجام می شود.

خطیب جمعه رابر ، نقش نماز جمعه به دلیل خطبه محوری اش بسیار مهم خواند و افزود :  در این سه اجتماع اسلام ، خطبه های نماز جمعه حائز اهمیت است چرا که   خطبه محوری در نماز جمعه نقش عظیمی دارد.

وی با اشاره به انتهای آیه سوره جمعه تصریح کرد : در قرآن کریم به جز موضوع نماز جمعه به سه موضوع دیگر اشاره شده است؛ نماز جمعه در ردیف توحید، امامت و جهاد آمده است که خود گویای جایگاه رفیع  این فریضه الهی است .

وی ادامه داد: اگر نماز جمعه لطمه ببیند این سه موضوع مهم و اساسی را تحت الشعاع قرار می دهد شاید به همین جهت حضرت نبی مکرم اسلام فرمودند: کسی در دوران حیات من و یا پس از مرگ  من تا روز قیامت نماز جمعه را ترک کند چه آنکه انکار یا سبک بشمارد خداوند پراکندگی کار او را سامان ندهد و امر او را مبارک نگرداند.

امام جمعه رابر  افزود : خطبه های نماز جمعه تا آن جا عظمت دارد پس از خطبه نماز جمعه ساعتی در آن خداوند مردان و زنان با ایمان را مشمول رحمت الهی خود قرار می‌دهند.

 وی با بیان اینکه بخش مهمی از روایات  در خصوص تشویق و ترغیب و حضور در خطبه های نماز جمعه و بخشی دیگر درباره تحذیر و هشدار نسبت به بی اعتنایی و ترک نماز جمعه  است گفت : نبی بزرگوار اسلام می فرمایند: برای شما هر روز جمعه , یک  یک حج و عمره است, حج به جهت شرکت در نماز جمعه و عمره به جهت انتظار نماز عصر پس از نماز جمعه گوش دادن به دو خطبه امام جمعه است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می  فرمایند : هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود، مگر آنکه خداوند بدن آن را برآتش حرام می سازد و ادامه داد: هر کس سه جمعه پیاپی نماز جمعه را بدون عذر ترک کند منافق محسوب می شود.

وی عنوان کرد: به طور کلی نماز جمعه درادبیات قرآن و روایات ، نماز جمعه تأمین کننده سه نیاز ضروری جامعه استاین سه ضرورت عبارتند از هدایت،  امنیت و برکت.

خطیب جمعه رابر  با تبریک فرارسیدن ۱۵ ذی الحجه ولادت امام دهم حضرت امام هادی و ۱۸ ذی الحجه عید سعید غدیر خم و انتخاب امیرالمومنین (ع) به جانشینی  ختمی مرتبت نبی بزرگوار اسلام(ص)  است  اظهار کرد:  نبی بزرگوار اسلام  روز عید غدیر خم را  برترین عید امت معرفی می کند و سید مظلومین عالم  امیرالمومنین (ع) در سالی که روز جمعه و عید غدیر در یک روز قرار گرفته بود فرمودند: امروز؛ روزی بس بزرگ است، امروز روز کامل شدن دین، روز عهد و پیمان، روز بیان حقایق ایمان و روز راندن شیطان  است .

وی با بیان اینکه روز عیدغدیر روز ولایت است، گفت : ولایت  یکی از بزرگترین نعماتی است که خداوند به شیعیان خاص خود عطا نموده است و امروز هر چه داریم از برکت ولایت و رهبری است باید به شکرگزاری  از این نعمت عظیم روز غدیر را همگان گرامی بداریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد:  در ترویج فرهنگ غدیرکه  تضمین کننده  سلامت معنوی وسعادت  اجتماعی است نقشی داشته باشیم و به وظیفه خود عمل کنیم .

وی با  گرامیداشت پنجم مردادسالروز  اولین  اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام، امام  رضوان الله تعالی علیه  که در سال  به امامت آیت الله طالقانی (ره) برگزار شد گفت: این روز  را به فعالان عرصه معیادگاه نماز جمعه و اعضای ستاد و عموم مردم ولایتمدار و همه شرکت کنندگان در نماز جمعه تبریک  میگویم .

خطیب جمعه رابر با اشاره به تابستان ۱۴۰۰و بروز پدیده کم آبی و  خشکسالی در کشور گفت: این پدیده رنج آور در استان های سیستان و بلوچستان کرمان البته در خوزستان این مشکل حادتر است خشکسالی پدیده ای جهانی است که دامن کشورمان را گرفته است.

وی افزود آ آمارها نشان می دهد تنش آبی در مناطقی مانند  چین ف هند و صحرای آفریقا موجب شده یک  چهارم جمعیت کره زمین با تنش آبی مواجه شوند .

خطیب جمعه رابر ادامه داد : در کشور چین ۵۴۰میلیون نفر در  مناطق تنش آبی  زندگی می کنند و  ایران ما از هزاران سال پیش با کم آبی عجین بوده  ولی ایرانیان همیشه آب را مدیریت  کردند ولی از سه دهه قبل ، مدیریت منابع آب در ایران دچار کم آبی و سوء مدیریت شد بعید نیست  بخشی از نفوذ دشمن در ایران در بدنه کارشناسی و مدیریتی  آب و خاک بوده است .

وی عنوان کرد: خوزستان بزرگ و سرافراز در این سال ها کم مهری ها و غفلت ها و سوء مدیریت های زیادی متحمل شده است هم اکنون ۲۰شهرستان  و بیش از ۷۰۰روستا با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند .

امام جمعه رابر گفت : مردم نجیب خوزستان که سال های سال سنگر بزرگ دفاع از ایران را با تمام اقوام  قبایل خود تشکیل داده اند نجیبانه و بزرگوارانه به این مشکل اعتراض دارند و حساب خود را از فرصت طلبان مزدور و بیگانه پرست جدا کرده اند و در حوادث ۲۴ تا ۲۶ تیرماه در حمیدیه و سوسنگر و شادگان به فراخوان دشمن قاطعانه بی اعتنایی کردند .

وی ادامه داد : در این استان جز چند تجمع کوچک که مورد سوء استفاده عناصر تجزیه طلب شد مردم این استان هوشمندانه از موقعیت کشور دلخوری ها و گلایه های خود را از سیر قانونی و گفت گو با مسئولان و از طریق نمایندگان مجلس  و خبرگان پیگیری کردند.

خطیب جمعه رابرهمچنین  از ورو د سپاه پاسداران در آبرسانی و خدمت رسانی نیز قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان رابر این معضل کم آبی  را دارد گفت : با مدیریت جهادی این معضل کم آبی قابل حل است که راه حل آن را به رئیس جمهور آینده تقدیم کرده ایم  امیدواریم در آینده نزدیک معضل آب شهرستان سردار دل ها هم مرتفع شود .

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب