پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:41:27 - جمعه 23 مهر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
حنای تهدید غربی ها در دولت جدید رنگی ندارد
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: معنای این  طرح جایگزین، حمله به تأسیسات اتمی و مراکز حساس ایران  است در این طرح مذاکره ای به نفع  غرب صورت  نگیرد حمله آغاز خواهد شد در این باره باید گفت؛ این حنا دیگر رنگی ندارد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با بیان اینکه   امروز ۸ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری علیه السلام است با تسلیت این روز و همچنین نهم ربیع الاول آغاز امامت ولیعصر(عج)است با تبریک  این روز به همه منتظران ظهور گفت: از  زمینه و شرایط لازم و ضروری  برای تحقق ظهور  امام زمان (عج) وجود یارانی شایسته که آن حضرت را پشتیبانی کنند و در انجام مسئولیت آن حکومت جهانی  نقش داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های یاران امام زمان (عج)  افزود: حرم دلشان از بت های نفس، ثروت  و مقام آلوده نباشد،  حریم امن دل آنها حضور خدا را در هر لحظه بطلبد، یاران امام از عقلانیت و بصیرت برخورداراند با کلام الهی قرآن مجید مانوس و عجین اند ،  اهل عبادت، تضرع  و خضوع اندو عاشق و دلباخته امام اند.اطاعت پذیر ،  عصیان ستیزاند،  اهل جهاد و شهادت و رشادت اند.

خطیب جمعه رابر ادامه داد:  اهل زهد یک دل و صمیمی  و سربلند از آزمون ها و امتحان الهی،  استوار در برابر سرزنش ها و تبلیغات دشمن اینها از ویژگی هواریون امام زمان(عج) هستند امید دارم این ویژگیها  را  در زندگیها  پیاده کنیم و خودمان  را با این ویژگی ها برای هواریون  امام زمان (عج) تربیت کنیم .

وی با اشاره به سه شنبه ۱۲ربیع الاول بنا به روایات اهل سنت  ولادت نبی بزرگوار اسلام و آغاز هفته وحدت است با تبریک این روز وهفته اظهار کرد : زمینه های وجدت جهانی اسلام  اولا اصل مشترک است و اصول مشترک که می‌توانند به خدای واحد، پیامبرواحد، قبله  واحد، مناسک حج واحد، موعود واحد از این اصول مشترک یاد کنم.

خطیب جمعه رابر گفت:  از زمینه های وحدت جهانی احادیث مشترک است در زمینه های اخلاقی، فقهی و گاهی در مسائل اعتقادی از جمله حدیث ثقلین، حدیث کسا و حدیث اثنی عشر است .

 وی با بیان دیگر زمینه های وحدت جهانی، را دشمنان مشترک خواند و ادامه داد:   شیعه و سنی به این بلوغ رسیدند که یک دشمن واحد دارند آمریکا جنایتکار و اسرائیل خائن و غاصب است وجود این دشمن مشترک زمینه ساز مناسبی برای پیدایش اتحاد  مسلمانان است.

امام  جمعه رابر عنوان کرد:  امیدوارم در این سه اصل مشترک شیعه و سنی در کنار هم بتوانیم زمینه منجی عالم بشیریت را فراهم کنیم و ریشه ظلم ، فساد، طغیان  با ظهورش برچیده گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت:  مسئله ی احیای روند مذاکرات هسته ای  ایران و غرب همزمان با رویکار آمدن دولت سیزدهم یکی از موضوعات داغ محافل خبری و سیاسی است.

خطیب جمعه رابر، با بیان این سؤال که چرا دولت جمهوری اسلامی ایران عجله ای برای مذاکرات هسته ای ندارد گفت : به این موضوع سه دلیل عمده میتوان اشاره کرد؛  دلیل اول تغییر رویکرد اصلی  سیاست خارجه در دولت سیزدهم است یکی ازویژگی های بارز دولت سیزدهم  مخصوصا در سیاست  خارجی گره نزدن آینده  و تمام مسائل این کشور به موضوع برجام است

وی ادامه داد:  تجربه چهل سال اخیر به خوبی نشان داده است و دولت سیزدهم از این تجربه هشت  ساله به خوبی  بهره می برد دشمنی بدعهد، ناقص عمل و از همه مهمتر مذاکرات هسته ای برای نابودی جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است این را دولت  جدید سیزدهم به خوبی درک می کند.

امام جمعه رابربیان کرد: مجموع این مسائل باعث شده است رویکرد حساب شده ای در قرارداد برجام  دولت  سیزدهم پیش گیرد  

وی افزود: دلیل دوم اینکه  در مدت اخیربارها  رسانه های غربی کشور،  جمهوری اسلامی ایران را تهدید کردند و دائم از این موضوع صحبت میکنند که  جمهوری اسلامی ایران راهی جز برگشتن به مذاکرات ندارد  و نتیجه ای باید از دل این مذاکرات برای غربی ها حاصل شود .

خطیب جمعه رابر  با اشاره به طرح جایگزین  از سوی آمریکا و اسرائیل  گفت: معنای این  طرح حمله به تأسیسات اتمی و مراکز حساس ایران  است در این طرح مذاکره ای به نفع  غرب صورت  نگیرد حمله آغاز خواهد شد در این باره باید گفت؛ این حنا دیگر رنگی ندارد.

وی ادامه داد: در دوره سیاست خارجی دولت سیزدهم  که از استقلال کشور، آبروی نظام و از اقتدار نظام با قدرت دفاع میکند قطعا هر گونه اقدام نظامی ، اقادام خرابکارانه  ای از سوی دشمنان این نظام صورت گیرد بدون پاسخ نخواهد ماند .

وی با بیان دلیل سوم یادآور شد: غربی ها باید تنبیه شوند، در سال های اخیر غربی ها و رژیم صهیونسیتی برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران  دست به اقدامات خرابکارانه زدند مخصوصا در همین ماه های اخیر به تاسیسات اتمی کشورمان  در عین  حال با این حرکات  وقیحانه و  زشت  دنبال مذاکرات هستند.

وی در بخش دیگر سخنان  خود با اشاره انفجار خونین یکی از مساجد  افغانستان در جمعه گذشته گفت: جمعه ای که گذشت  روز خونین شیعان بیگناه نمازگزار در افغانستان بود آنها برای  حج فقرا شرکت کرده بودند به دستور آمریکای غاصب داعشی ها را در درون کشورافغانستان  برای ناامنی نگه داشته اند هر جا رد پای آمریکا بود  ناامنی ، ظلم، فساد  و کشتار مردم مظلوم  بی گناه بود.

خطیب جمعه رابر افزود:  صدها نفر از شیعیان مظلوم افغانستان در آن نماز جمعه شربت شهادت نوشیدند  و بعضی زخمی شدند شهادت مظلومانه نماز گزاران جمعه را  به مردم شریف  افغانستان  و خانواده های داغدارشان  تسلیت  عرض می کنم و برای شهیدان نماز جمعه افغانستان  علو درجات  را از خداوند متعال خواهانم.

وی ایا اقدام را محکوم کرد و  تأکید کرد:  از دولت افغانستان می خواهیم  مسئولیت  سنگین امنیت در دولت کنونی افغانستان است  باید این دولت جلوی ناامنی و حرکات وقیحانه را بگیرد و نگذارد شیعیان  مظلوم افغانستان در نماز عبادی و  سیاسی با این وضع به شهادت برسند  لذا اولین مسئولیت  فلش آن به طرف دولت  کنونی افغانستان است امیدوارم که بتوانند ازاین صحنه های ناراحت کننده جلو گیری کنند.

خطیب جمعه رابر از برگزاری  سمینار ائمه جمعه  استان به میزبانی شهرستان رابر  در جهارشنبه خبر داد وی همچنین  از برگزاری راهیان نور به زادگاه شهید سلیمانی،  ایجاد بزرگراه  از رابر به قنات ملک ، تجدید ساخت ساختمان  فرهنگی که در سال ۹۹به نام مکتب شهید سلیمانی واگذار شده و شروع ترویج مکتب شهید سلیمانی از زادگاه شهید سلیمانی  نیز خبر داد.

وی همچنین در خطبه اول ناشکری و ناسپاسی  و بی بصیرتی را عامل غیبت امام  زمان (عج) برشمرد و گفت:  ناشکری  می تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به کلام امام شهدا در ۱۵خرداد  گفت:  شهدای ۱۵ خرداد  اولین قدم برای انقلاب اسلامی ایران هستند، شهدای عزیز ما وسیله های ظهوراند در این زمینه با صبر و بصیرت ادامه پیدا کرده است در هشت سال دفاع مقدس مردم بصیرت خرج دادند  و بی بصیرتی خون صدها شهید را نیز به هدرمی دهد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب