پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:47:54 - جمعه 26 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خیمه شب بازی پاریس آغاز سناریوی اجماع برای حمله به سوریه/ اسناد یک مقدمه چینی برای اجرای پروژه سری با کلید واژه “شارلی”
بررسی های حوادث اخیر در کنار حادثه تروریستی شارلی عبدو در پاریس نشان می دهد که این طرح حمله بهانه ای خواهد شد که سوریه در معرض تهاجم کشورهای غربی قرار بگیرد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از مرصاد،اسلام هراسی (ISLAMFOBIA) واژه ای است که در طول ۲ دهه اخیر رنگ بیش تری به خود گرفته و در ادبیات سیاست بین الملل کاربرد این واژه افزایش یافته است.

 

این واژه بر اساس تعاریف کتب مرجع علوم سیاسی این گونه معنا می شود که بدون در نظر گرفتن رفتارهای صلح طلبانه مسلمانان فضایی تبعیضی در رسانه ها و سخنان سیاست مداران علیه اسلام و مسلمانان به وجود بیاید. این بدان معناست که این فضا نوعی ترس و وحشت را از گسترش اسلام به وجود می آورد تا افکار عمومی از پیروان اسلام وحشت داشته باشند.

 

کاربرد این واژه پس از حوادث ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ قوت بیشتری به خود گرفت و سیاست مداران غربی از آن حداکثر استفاده را در جهت مقابله با کشورهای اسلامی بردند.

 

در این میان بررسی موج های افزایش اسلام هراسی در جهان نشان دهنده این است که این افزایش های مقطعی در هر برهه از زمان با یک هدف مهم صورت گرفته است. بررسی های ساده بیان می کند که در جنگ های اخیر کشورهای غربی بر علیه برخی از کشورهای خاورمیانه موج های اسلام هراسی یکی از پشتوانه های آن ها بوده است.

 

 

پس از حوادث ۱۱ سپتامبر بود که  یکی از بزرگترین موج های اسلام هراسی دهه های اخیر صورت گرفت و رسانه های غربی به صورت ویژه روی آن مانور دادند. در ادامه همین موج عظیم،  جنگ افغانستان در  ۷ اکتبر سال ۲۰۰۱ توسط نیروهای آمریکایی آغاز شد. جنگ افغانستان در حالی آغاز شد و تا امروز هم به صورتی ادامه دارد که شورای امنیت سازمان ملل به آمریکا اجازه چنین حمله ای را صادر نکرده بود و این بدان معناست که مشروعیت این جنگ زیر سوال است.

 

 

آن چه که در جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت نیز شباهت زیادی به جنگ افغانستان داشت بدین جهت که در خصوص عراق نیز همین موج های اسلام هراسی آغاز شده بود با این تفاوت که دیکتاتوری صدام حسین در عراق به عنوان یک بعد تبلیغاتی قوی برای کشورهای حمله کننده محسوب می شد تا بتوانند جامعه جهانی را با آن اقناع کنند.

 

موج اسلامی هراسی پس از سال ۲۰۱۰

 

پس از فروکش کردن موج های ضد اسلامی به دنبال آشکار شدن ادعاهای دروغین آمریکایی ها و کشورهای غربی در خصوص عراق و پیدا نشدن تسلیحات کشتار جمعی در این کشور که به عنوان یکی از اهداف جنگ عراق بود، موج جدیدی شکل گرفت تا اهداف بعدی جنگ های استعمارگرانه کشورهای غربی مشخص شود.

 

 

در این میان نوک پیکان حملات به سمت ایران بود که پرونده هسته ای آن از سال ها پیش دارای حواشی زیادی شده و کشورهای غربی تحریم های شدیدی بر علیه مردم این کشور وضع کرده بودند؛ هر چند که اسلام هراسی ها و در ادامه آن ایران هراسی به دلیل مواضع همواره صلح طلبانه مقامات ایرانی و ساکنان ایران در قرون اخیر، نتوانست به خوبی کارگر باشد.

 

پس از آنکه پروژه ایران هراسی نتوانست به درستی اجرا شود و به طور کامل به نتیجه نرسید، آغاز جنگ علیه سوریه هدف بعدی سیاست های اسلام هراسی غربی ها شد.

 

حوادث شارلی ابدو در پاریس

 

شواهد نشان می دهد که جدید ترین موج اسلام هراسی در حال شکل گیری است به طوری که در این پروژه بسیاری از کشورهای جهان از جمله حامیان اصلی تروریست ها در آن حضور دارند.

 

این پروژه مشترک بین المللی با انجام حمله به دفتر یک نشریه در شهر پاریس فرانسه آغاز شد. حمله ای خونین و مشکوک که با بررسی ابعاد آن می توان سرنخ های مهمی را برای پیش بینی فضای ماه های آینده به دست آورد.

 

بررسی فیلم های این حمله تروریستی و چگونگی انجام آن و پس از آن دستگیری مهاجمان بیش تر به فیلم هایی ساخت هالیوود شباهت دارد. اما نکته مهم این حمله تروریستی آن است که تهاجم به نشریه ای صورت گرفته که سابقه انتشار تصاویر موهن به پیامبر اسلام را دارد. خبرگزاری های غربی اعلام می کنند که این اقدام از سوی مهاجمان به دلیل انتقام گیری از توهین کنندگان به حضرت محمد (ص) صورت گرفته است.

 

پس از این اقدام خونین در پاریس بود که توپ خانه های رسانه ای غرب و کارتل های رسانه ای صهیونیستی بار دیگر اسلام هراسی را در دستور کار خود قرار دادند تا زمینه سازی اهداف بعدی حملات کشورهای غربی به تدریج مشخص شود.

 

اعلام خطر داعش برای غرب و برنامه ریزی برای سقوط بشار اسد

 

نگاهی به کلیدواژه های مورد استفاده در بحران سازی در حادثه شارلی ابدو در پاریس و همچنین کنار هم قرار دادن اتفاقات ماه های اخیر نشان می دهد هدف بعدی قطعی در برنامه های جنگی غرب، سوریه خواهد بود.

 

حمله به سوریه برای تغییر حکومت بشار اسد  به عنوان یکی از کشورهای مهمی که با ایران و روسیه روابط قوی دارد از سال های پیش در دستور کار کشورهای غربی و در راس آن ها آمریکا قرار داشت اما این کشورها به دلیل ضعف جدی در توجیه جامعه جهانی و به خصوص شورای امنیت نتوانستند تاکنون به این هدف دست پیدا کنند.

 

 

این کشورها به خوبی می دانند که در صورت حمله احتمالی به سوریه، ایران و روسیه پاسخ های جدی خواهند داد به صورتی که بحرانی به مراتب بدتر از شرایط فعلی برای غربی ها به وجود می آورد. با این وجود حوادث شارلی ابدو سوژه مناسبی برای این کشورها خواهد بود تا بهانه برای حمله احتمالی به سوریه محیا شود.

 

شواهد نشان می دهد که کشورهای غربی در آینده ای نزدیک به بهانه نابود کردن داعش در سوریه، طرح حمله به سوریه را مطرح خواهند کرد. هر چند که قطعا جامعه جهانی نگاه مثبتی به این حمله نخواهد داشت و روسیه هم  در شورای امنیت و ایران هم به عنوان قطب قدرت در خاورمیانه مخالف جدی آن خواهند بود.

 

وقتی کاریکاتوریست شارلی ابدو بخاطر توهین به پسر سارکوزی اخراج شد

 

تناقض های آشکار در ادعای حمایت از آزادی و مبارزه با تروریسم یکی از مهمترین محور های اثبات پروژه هالیوودی اسلام هراسی در پاریس است.

 

برای  نمونه روزنامه تلگراف انگلیس در ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ گزارش می دهد که موریس سینت، کاریکاتوریست شارلی ابدو، به جرم انتشار مطلبی و نقل لطیفه ای در مورد پسر نیکولا سارکوزی، رییس جمهور وقت فرانسه، که از نظر مجله یهودی ستیزانه بوده اخراج می شود.

 

این نویسنده پس از آن به جرم برانگیختن نفرت علیه یهودی ها نیز محاکمه می شود. حدس بزنید توهین این نویسنده به یهودی ها چه بوده است؟

 

او بعد از ازدواج پسر سارکوزی با دختری از یهودیان ثروتمند فرانسوی، می نویسد: «این پسر به زودی مدارج ترقی را طی خواهد کرد». این جمله موجی از اعتراض سیاستمداران فرانسوی را برمی انگیزد.

 

سردبیر مجله هوادار آزادی بیان، شارلی ابدو از او می خواهد عذرخواهی کند. او نمی پذیرد و اخراج می شود.

 

زندانی شدن روژه گاروذی به دلیل نقد هلوکاست در مقابل آزادی های توهین به پیامبر اسلام در فرانسه

 

روژه گارودی نویسنده و محقق فرانسوی بود که تنها در قبال طرح چند سوال در خصوص هلوکاست دستگیر و زندانی شد.

 

 

این تناقض آشکار در حالی است که نه تنها توهین به پیامبر ازاد است بلکه اعتراض به توهین کنندگان نقض آزادی بیان تعبیر می شود.

 

 

به همه این مثالها می توان ممنوعیت حجاب یا دست داشتن فرانسوی ها در کشتار هزاران مسلمان را مثال زد و البته اثبات کرد که خیمه شب بازی پاریس در دفاع از جان چند نفر چیزی جز برنامه ریزی برای اجرای یک پروژه سری نیست.

 

“شارلی” کلید واژه یک پروژه سری

 

به گزارش مرصاد، برخی از منابع نزدیک به صهیونیست ها در فرانسه از مدتها قبل اخباری را مبنی بر حضور نتانیاهو در یک مراسم بزرگ در فرانسه در نشریات خود منتشر می کردند.

 

گرچه بسیاری از افکار عمومی این حضور را برای برخی از برنامه های معمولی در آغاز سال میلادی عنوان می کردند اما حضور سرزده نتانیاهو در صف اول راهپیمایی ضد تروریسم فرانسه نشان داد که ماجرا از قرار دیگر است.

 

حضور نتانیاهو در این مراسم گرچه باعث شد فرانسوی ها مجبور به دعوت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شوند تا تبعات حضور نخست وزیر اسرائیل کاهش یابد اما نشان داد که اخبار قبلی حضور نتانیاهو در فرانسه بی دلیل نبوده است.

 

حضوری که مشخص می شود از مدتها قبل در پروژه ای سری با کلید واژه “شارلی” برای تسهیل حمله به سوریه و سقوط بشار اسد که آرزوی اسرائیلی هاست برنامه ریزی شده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب