پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:52:47 - یکشنبه 31 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مناظره مجازی نرمش قهرمانانه
به گزارش” صبح رابر”  به نقل از سایت حرف تو، وبلاگ “شیفتگان” نوشت: بیا! رهبر هم که مجوز داد.یعنی ایشونم می دونه که ما الان باید حرفای جهان سومی رو کنار بذاریم.دیدی ما به نظر رهبری نزدیک تریم؟! – مگه رهبری موضعی غیر از مواضع قبلیشون گرفتن؟ آقا همیشه انقلابی بودن الانم هستن. – نرمش […]

به گزارش” صبح رابر”  به نقل از سایت حرف تو، وبلاگ “شیفتگان” نوشت: بیا! رهبر هم که مجوز داد.یعنی ایشونم می دونه که ما الان باید حرفای جهان سومی رو کنار بذاریم.دیدی ما به نظر رهبری نزدیک تریم؟!

– مگه رهبری موضعی غیر از مواضع قبلیشون گرفتن؟ آقا همیشه انقلابی بودن الانم هستن.

– نرمش یعنی چی؟ نه! یعنی چی؟

– کامل بگو! “نرمش قهرمانانه”!

– چه فرقی می کنه.مهم اینه که ما مجبوریم با امریکا کنار بیایم.باور کنیم امریکا ابر قدرته و کاری نمی تونیم بکنیم جز اینکه بریم زیر پرچمش!

– همین؟! به همین سادگی وا دادی؟ اتفاقا خیلی هم فرق میکنه. آقا یه جمله درباره نرمش قهرمانانه گفتن ولی کلی مثال و دلیل آوردن که نباید دشمن بودن دشمن از یادمون بره!چرا شما همیشه به خصوص تو روزنامه ها و سایتاتون فقط اون بخشی که مد نظرتونه رو تیتر می کنید و می نویسید؟

– شما هم این کارو می کنید! همه این کارو می کنن.هرکس برای بیان نظر خودش روزنامه می زنه.اما درباره دشمن راست میگی ولی وقتی امریکا دست دوستی دراز کرده چرا ما دستشو پس بزنیم؟ مگه نمیگی امریکا خودش رابطه رو قطع کرد؟ خب حالا هم خودش اومده عذرخواهی!

– تو به این میگی عذر خواهی؟ اصلا به نظر تو ابرقدرت چرا باید بیاد از یه کشور به قول تو جهان سومی عذرخواهی کنه! البته اگر عذرخواهی ای وجود داشته باشه؟

– برای حس بشر دوستانه، برای نفی خصومت و خشونت.برای صلح.برای دموکراسی!

– یعنی واقعا تو فکر میکنی امریکا اینقدر دلسوز ما شده؟یعنی اینقدر ساده ای؟

– من ساده نیستم.شما دارید سختش می کنید.امریکا متوجه بعضی اشتباهاتش شده.حالا وقتشه ما متوجه برخی اشتباهات بشیم.

– ما اشتباه نکردیم!

– همین دیگه.شما نمی خواین اشتباهاتتون رو ببینید.فکر می کنید معصومید و عقل کل! همه اشتباه می کنن جز شما! هیشکی هیچی نمی فهمه جز شما!

– عزیز من! من که نگفتم ما عقل کل ایم.فقط می گم ساده به قضیه نگاه نکن.این دست دوستی کجاست؟ فقط اوباما گفته مساله هسته ای ایران راه حل دیپلماتیک داره! این کجاش دست دوستیه؟ وقتی میگه برای رفع نگرانیِ”ما” ، یعنی امریکا باید مذاکره کنیم؟ وقتی بلافاصله تو همون مصاحبه میگه “البته این به معنای این نیست که امریکا به ایران حمله نمیکنه”! این دوستیه؟ چقدر تحریم ها رو لغو کردن؟اصلا چرا تحریم گذاشتن؟ برای فشار بر دولت؟یا برای فشار بر ملت؟ عزیز من قصه به این سادگی نیست بگو خب!

– تو انتظار داری ابرقدرت بیاد برای یه کشوری که گیر کرده تو اقتصادش ، خم و راست بشه؟ خب معلومه اینکارو نمیکنه.اگر ایران ابر قدرت بود، به این سادگی کوتاه میومد؟

– خب ما هم واسه همین میگیم اعتماد نداریم! ابر قدرتی که استاد ۲۸ مرداد رو بعد از ۶۰ سال منتشر می کنه و یه کلمه عذرخواهی نمیکنه، تحریم فلج کننده می کنه، تهدید نظامی میکنه، چه سودی می بره از اینکه بیاد با ایران جهان سومی به قول تو گیر کرده تو اقتصاد ، مذاکره کنه؟

– تو بگو چه سودی می بره؟

– سودش در اینه که میتونه انقلاب اسلامی رو زمین بزنه!

– برو بابا! دیدی جهان سومی هستی؟حتی اطلاعاتت کمه! امریکا کره شمالی و کوبا و چند تا کشور دیگه رو هم تحریم کرده.

– من کارم مطالعه روی امریکاست.بله اونا رو تحریم کرده ولی هیچ از خودت پرسیدی چرا از اونا نمی خواد مذاکره کنن؟تازه کره شمالی آزمایش هسته ای کرده و خودش هم تمایل به مذاکره داره!

– آخه اگه قصدش زمین زدن جمهوری اسلامی باشه که نمیشینه مذاکره کنه! کی تا حالا با مذاکره دچار فروپاشی شده؟ مگه شما با ۱+۵ مذاکره نکردید؟ فروپاشیدید؟

– مشکل همینه.امریکا قصد زدن جمهوری اسلامی رو نداره! قصد زدن انقلاب اسلامی رو داره.یعنی درگیری ما درگیری مبنایی و ایدئولوژیکه! بحث اصلا انرژی هسته ای نیست.اون روزی که ما انرژی هسته ای نداشتیم چرا تحریممون کردن؟۲۸ مرداد چرا علیه منتخب ملت کودتا راه اندااختن؟ تازه اونم مصدقی که فکر می کرد امریکایی ها خیرخواه هستن و به همین دلیل از انگلیسی ها به امریکایی ها پناه برده بود.دیگه تحریم می کنی،تهدیدت واسه چیه؟چرا از شاهی که مردم انداختن بیرون حمایت کرد؟ پسر تو دانشجویی، یه ذره فکر کن رو این تاریخ.خیلی هم با پررویی اعتراف می کنن!بعد تو میگی خیرخواه هستن و بیان مذاکره؟

– خب دعوای با شوروی هم دعوای ایدئولوژیک بود.اون زمان که باهم مینشستن مذاکره میکردن و متحد بودن فرونپاشید.وقتی جنگ سرد شد و روابط مکدر شد فروپاشید.مث بلایی که داره سر ما میاد.

– اولا به نظر من تضاد امریکا و شوروی ایدئولوژیک به معنای حقیقی نبود.امریکا و شوروی هردو نگاه مادی داشتن.لیبرال سرمایه داری و سوسیال سرمایه داری با هم درگیر بودن.تازه امپریالیسم ناشی از سوسیال سرمایه داری خطرناک تر بود.زودتر هم فروپاشید.ثانیا این ماییم که داریم از یه نوع جهان بینی غیر مادی حرف میزنیم و این اونا رو وادار به دشمنی با ما میکنه! ثالثا ما دشمن استکباریم.این ایدئولوژی ماست.بنابراین نمی تونیم بگیم ما از مرگ بر امریکا برگشتیم و حالا با امریکا دوست شدیم.آسودگی ما عدم ماست!

– خب اصلا چرا گفتید مرگ بر امریکا که حالا بمونید تو حرفی که زدید!

– مرگ بر امریکا در نگاه ما مرگ بر مردم امریکا نیست، مرگ بر کشور امریکا هم نیست.حتی من میگم مرگ بر دولت امریکا هم نیست! مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر امپریالیستی که اجازه نمیده هیچ مستضعفی رشد کنه.منتها نماد و گنده شون الان نظام امریکاست.یعنی مرگ بر گرگ های میش نمایی که همه گوسفندا رو برای منافعشون لت و پار میکنن! به نظر من این کاملا انسانی و عقلانیه! مردم در مقابل شاه واستادن در سطح کشوری، لازم دونستن در برابر امپریالیسم هم واستن در سطح بین المللی!

– ولی وقتی زورش رو نداری و پولش رو نداری بهتره بتمرگی سر جات و از اولدورم بولدورم اضافی خودداری کنی!

– مشکل همینه، تو نگاه ما تغییر درون زاست. میشه بدون زور و پول هم تغییر کرد.ما تو انقلاب کردیم و شد.نه پول بود و نه زور.مشت بود و خشم و عزم برای تغییر و ایمان! چیزی که امریکایی نمی تونن درک کنن و واسه همین مجبور شدن به یه کشور جهان سومی که تو اقتصادش گیر کرده ،پیشنهاد مذاکره بدن!

– ۳۵سال گذشته ، خسته نشدین از این همه شعار؟ بابا تا کی میخواین مردم رو گرسنه نگهدارید؟ شکم گرسنه دین و ایمون نداره! بالا برین پایین بیاین شما در قد و قواره امریکا نیستید.امریکا ده تا اقتصاد ایران رو می خره و آزاد میکنه! ما الکی دلمون رو خوش کردیم به این شعارا!

– یه چی میگم خوب روش فکر کن! منصفانه…باشه ما شعار میدیم.ولی یه نگاه بکن ببین اولا کجا بودیم و الان کجاییم.پیشرفت های علمی رو اینقدر گفتن که دیگه من نمیگم.الان حرف ما رو فقط ما نیستیم که میزنیم.تقریبا تمام کشورهای اسلامی دارن می زنن.تو جنگ فقط یه کشور از ما حمایت کرد ولی حالا تو دنیا با این همه تبلیغات علیه مون ببین چند تا کشور حامی مان؟ اول انقلاب کارتر ما رو خواست تنبیه کنه و روابط رو قطع کرد، ولی حالا بال بال میزنه و تبلیغات میکنه برای مذاکره! این چی رو میرسونه جز اقتدار، چی رو جز پیروزی می رسونه؟چرا ما باید از اینها دست بکشیم.البته بگما ما حتی اقتصاد بیمار ایران رو هم ناشی از پیروی از اقتصاد سرمایه داری غرب میدونیم.باید تلاش کنیم این ضعف رو هم پوشش بدیم.درد ما این نیست که بخوایم قپی بیایم.درد ما اینه که این نگاه قلدر مآبانه پاک بشه.مگه ما اول انقلاب به سفارت حمله کردیم؟منظورم دقیقا روزای اوله.امام هم تو پاریس گفت اگر امریکا در کارهای ما دخالت نکنه ما روابط تجاری خواهیم داشت.ما با استکبار اساسا مشکل داریم ولی اول انقلاب که اوضاع به هم ریخته بود، چرا امریکا از شاه حمایت کرد؟ بعد که معلوم شد جاسوسی میکنن دانشجوهایی مث من و تو ریختن و گرفتن.بعدشم جاسوسی بیشتر لو رفت.تازه قرارداد بستیم و ما با حسن نیت گروگانا رو تحویل دادیم ولی اونا نارو زدن.تو جنگ هم از صدام حمایت کردن.اینا چیزاییه که خودشون هم اعتراف کردن.الی ماشاءالله هم سند وجود داره.حالا با یه همچین قلدری بشینیم سر میز مذاکره که چی بشه؟از کجا معلوم ما مثلا تعلیق ۲۰ درصد رو انجام بدیم و اونا تحریم رو لغو نکنن! این دشمن از اساس با ما مشکل داره! حالا تو برو مذاکره کن!

– من هنوز جواب سوالام مونده!

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب