پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:43:15 - چهارشنبه 4 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طنز/ شش راهکار برای کاهش نرخ خودرو!
در جمله آقای وزیر صنعت به کلمه «به هر ترتیبی شده» دقت می کنیم و در همین راستا راهکارهای زیر را برای جلوگیری از رشد قیمت خودروها پیشنهاد می کنیم؛ به گزارش ” صبح رابر” به نقل از قدس آنلاین-الف .زمینی:در خبرها می خوانیم: «محمدرضا نعمت‌زاده از خودروسازان خواست علیرغم تورم موجود و افزایش هزینه‌های […]

در جمله آقای وزیر صنعت به کلمه «به هر ترتیبی شده» دقت می کنیم و در همین راستا راهکارهای زیر را برای جلوگیری از رشد قیمت خودروها پیشنهاد می کنیم؛

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از قدس آنلاین-الف .زمینی:در خبرها می خوانیم: «محمدرضا نعمت‌زاده از خودروسازان خواست علیرغم تورم موجود و افزایش هزینه‌های تولید، به هر ترتیبی شده از رشد قیمت‌ خودروها جلوگیری کرده و قیمت‌های فعلی را تا پایان سال حفظ کنند.»
در جمله آقای وزیر صنعت به کلمه «به هر ترتیبی شده» دقت می کنیم و در همین راستا راهکارهای زیر را برای جلوگیری از رشد قیمت خودروها پیشنهاد می کنیم؛ بدیهی است خودروسازان می توانند از یک و یا همه این پیشنهادات برای کاهش نرخ تمام شده خودرو استفاده کنند.
راهکار اول: می توانیم برای تهیه خودروها از مواد اولیه ارزانتری استفاه کنیم. به عنوان مثال بدنه خودروها را با مقوا بسازیم! کارشناسان بر این عقیده هستند که اگر بدنه خودروها از مقوا هم باشد، تلفات جاده ای از این بیشتر که نمی شود!
راهکار دوم: اصولا ترمز ABS و ایربک و حتی کمربند ایمنی سوسول بازی و وسیله ای زینتی و اضافی محسوب می شود! می شود کلا بی خیال آنها شد تا هزینه ها پایین بیاید! البته برای افزایش ایمنی می توان:
به جای ترمز ABS دو سوراخ زیر پای راننده ایجاد کرد تا در هنگام خطر، راننده پاهایش را به زمین فشار دهد و به این وسیله ترمز بگیرد! اینطوری کفِ کفش هایش هم زود ساییده می شود و مجبور است زود به زود کفش بخرد و اینطوری صنعت کفش سازی ما و ایضا چین(!) هم رونق بیشتری می گیرد!
به جای ایربک نیز می تواند از بالشت بهره برد و به جای کمربند ایمنی، راننده خودش را با زنجیر یا طناب به صندلی اش محکم ببندد! (یحتمل اینطوری در هنگام حوادث جانش بیشتر در امان باشد!)
راهکار سوم: باک بنزین به این بزرگی به چه دردی می خورد؟! با کوچک ساختن باک های بنزین هم هزینه های ساخت خودرو کاهش می یابد و هم مسافرت های درون و برون شهری با خودروها کاهش می یابد و در نتیجه بنزین کمتری می سوزد!
راهکار چهارم: اصلا چه اصراری است که حتما خودروها ۴تا در داشته باشند؟! باور کنید خودرو بدون “در” هم راه می رود! فقط باید سر پیچ ها کمی سرعت را کاهش داد و با احتیاط بیشتری دور زد تا مبادا کسی از داخل خودرو به بیرون پرت شود!
راهکار پنجم: این بوق را چه کسی اختراع کرد؟! وقتی راننده می تواند سرش را از داخل خودرو به بیرون بیاورد و با سوت و یا داد زدن سر و صدا ایجاد کند، دیگر چه نیازی هست به بوق؟!
راهکار ششم: موتور خودرو هم قطعه ای اضافی به نظر می رسد. بهتر است در خودروها موتوری نگذاریم و برای به حرکت درآمدنش آن را به قاطری ببندیم! اینطوری بنزینی هم نمی سوزد و هوایی نیز آلوده نخواهد شد!

  1. رضا   دی ۱۸, ۱۳۹۲  

    جالب بود

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب