پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:02:20 - یکشنبه 10 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعطای وام های اشتغالزایی به روستاییان با ۳ درصد کارمزد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
مدیر کل امور روستایی کرمان یکی از مهمترین کارهایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی می توان اجرا کرد را پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در روستاها دانست وگفت: در راستای اشتغالزایی برای مشاغل خرد خانگی در روستاها طی تفاهم نامه هایی با دو بانک کارآفرینی امید و بانک سینا وامهایی با ۳درصد سود به متقاضیان اعطا می شود.

به گزارش “صبح رابر“؛ مدیر کل امور روستایی کرمان در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان رابر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی می توان اجرا کرد ، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در روستاهاست گفت: در راستای اشتغالزایی برای مشاغل خرد خانگی در روستاها طی تفاهم نامه هایی با دو بانک کارآفرینی امید و بانک سینا وامهایی با ۳درصد سود به متقاضیان اعطا می شود.
شهسوارپور افزود: طرحهای بسته بندی وفراوری ، ارائه محصولات وصنایع دستی خاص هر منطقه که منجر به اشتغالزایی شود در اولویت قرار دارند.
وی همچنین از اعطاء وامهای مشارکتی با سود ۳درصد توسط بانک کارآفرینی امید با ضمانت کارت یارانه روستاییان خبرداد.
شهسوارپور اظهار داشت: روستاهای استان کرمان از پتانسیلهای بالایی برخوردارند که اگر به درستی از آنها استفاده شود و توسعه پایدار روستایی ایجاد شود ، درآمدهای پایدار ایجاد می شود و به مهاجرت معکوس روستاییان می انجامد.
وی همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه استان کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح شده گفت: در استان کرمان ۱۶۰روستا با توجه به پتانسیل و ظرفیتهای روستاها به عنوان روستاهای پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند.
مدیرکل امورروستایی استانداری کرمان در ادامه یکی از مهمترین اولویتهای توسعه روستاها را راه اندازی صندوقهای خرد روستایی عنوان کرد وافزود: این طرح در روستاهای قلعه گنج اجراشده وبازخوردهای مثبتی داشته است که باید تلاش شود به سایر روستاها نیز تعمیم داده شود.
وی همچنین یک دستگاه ماشین آتش نشانی به شهرستان رابر اختصاص داد.

امام جمعه رابر نیز در این جلسه با تبریک به امامت رسیدن حضرت موسی بن جعفر (ع) گفت: اقتصاد مقاومتی تازمانیکه جلوی کالاهای قاچاق گرفته نشود اجرا نمی شود و روز به روز پولهای زیاد وکلان به جیب انسانهای سرمایه دار می رود.
حجت الاسلام صادقی دربخش دیگری از سخنانش خواستار راه اندازی روز بازار جمعی در سطح شهرستان رابر شد وافزود: خیلی از افراد مشاغل خانگی دارند ولی امید به عرضه ندارند.
وی اظهارداشت: با راه اندازی این بازارها افراد تولید کننده روستایی می توانند با حضور در این بازار محصولات خود را به قیمت متعادل تری به فروش برسانند.

حجت‌الاسلام مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان رابر اظهار داشت: تا زمانی که جلوی کالاهای قاچاق گرفته نشود، اقتصاد مقاومتی اجرا نمی‌شود و روز به روز پول‌های زیاد و کلان به جیب انسان‌های سرمایه‌دار می‌رود.

وی خواستار راه‌اندازی روز بازار جمعی در سطح شهرستان رابر شد و افزود: بسیاری از افراد مشاغل خانگی دارند، اما امید به عرضه ندارند.

صادقی عنوان کرد: با راه‌اندازی این بازارها افراد تولید‌کننده روستایی می‌توانند با حضور در این بازار محصولات خود را به قیمت متعادل‌تری به فروش برسانند.

علیجان سلیمانی فرماندار رابر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سه شهرستان رابر، بافت و ارزوئیه به عنوان سه شهرستان پایلوت گردشگری مطرح شدند، افزود: واقعیت جامعه امروز ما این است که این شهرستان آن طور که باید، پیشرفتی نداشته و باید فکری اساسی در راستای اشتغالزایی این مناطق شود.

وی تقسیم استان کرمان را به هشت منطقه اقتصادی قابل تحسین عنوان کرد و ادامه داد: به زودی همایش ۴۰۰ نفر از فرهیختگان، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی در شهرستان رابر برگزار می‌شود.

سلیمانی همچنین با اشاره به مکان‌های گردشگری رابر همانند گلوئیه اسکر، بندر هنزاء ، چهرن و … گفت: این مناطق با توجه به سرازیر شدن سیل عظیم گردشگران به این منطقه از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها برخوردار نیستند.

وی خواستار نگاه ویژه مسؤولان به حوزه گردشگری رابر شد و ابراز داشت: حضور گردشگر از سویی برای ما نعمت بزرگی است و از طرفی هم به واسطه نبود زیرساخت‌ها سبب شرمندگی ما می‌شود.

معاون فرماندار رابر نیز با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم گردشگری در رابر از معرفی ۱۰ روستا در شهرستان به عنوان روستاهای پایلوت گردشگری خبر داد.

امیر تیموری افزود: در این راستا کارگروهی با ۱۰ دهیار برگزار و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها شناسایی و برهمان اساس برنامه‌ریزی می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر باید براساس داشته‌های شهرستان و شناخت اجتماعی منطقه برای حضور گردشگران برنامه‌ریزی شود.

خبر از سیوندی

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب