پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:48:54 - پنجشنبه 10 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن میلاد پنجمین ستاره امامت در رابر برگزارشد
جشن میلاد امام محمد باقر(ع) در مهدیه فاطمیه رابر برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”، این مراسم با حضور عاشقان اهل بیت(ع)،  در مهدیه بهشت فاطمیه رابر همراه با سخنرانی و مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی برگزار شد.

این ویژه برنامه که به منظور ترویج ارزش های دینی و جایگاه والای  پنجمین امام معصوم(ع)  برگزار شدمنتظری استاد دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) با اشاره به روایتی از بزرگان گفت: اسلام بر پنج چیز نماز، زکات، روزه ، حج و ولایت بنا شده است.

وی مهمترین مسئله در اسلام را ولایت خواند و افزود: ولایت وقتی ارزشمند است که همراه با معرفت باشد. لازمه دوست داشتن معرفت و شناخت است؛  شناخت امام، تفکر امام، جبهه ها و روشنگری های امام، شناخت از بهره های اسلامی امام معصوم، که حضرت باقر(علیه السلام) می فرمایند: قلب و محوریت مسائل اسلامی ولایت است.

منتظری به بیان برخی از فضائل امام باقر (ع) پرداخت و عنوان کرد: امام باقر (ع) از سلاله پدر و مادری هاشمی علوی و فاطمی به شمار می آید، امام محمد باقر (ع) کسی که مجموعه علوم مختلف در آن موج می زند،  نهادی پر ازعلم ، دانش و آگاهی، دامنه علوم را می شکافت و وسعت می داد.در اثر سجده های فراوان، پیشانی اش شکاف برداشته بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آیه که در سه سوره از قرآن کریم ذکر شده است گفت :« هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ» او کسی است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند! این آیه در سوره صف، فتح و توبه بیان شده که دلیل بر اهمیت آن دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام مهدی(ع) تجلی و تبلور رهبری الهی است که از آغاز خلقت وجود داشته و تا پایان حضور انسان بر روی زمین ادامه دارد افزود:  فرمایش امام باقر(ع) که  تجلی و تبلور این آیه در زمان ظهور حضرت مهدی است، این آیه رفع فتنه از جهان وعده حکومت ظالمان به تعبیر امام باقر (ع) از نشانه های رستاخیزاست.

photo_2017-03-30_11-57-04 photo_2017-03-30_11-56-47 photo_2017-03-30_11-57-08

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب