پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:00:00 - شنبه 14 اردیبهشت 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
منصب ریاست جمهوری طعمه و تیول شخصی نیست
به گزارش “صبح رابر”منصب ریاست جمهوری طعمه و تیول شخصی نیست آیت الله محمد خامنه ای: اولین توصیه اینکه به نامزد شدن برای ریاست جمهوری و یا مجلس به چشم یک سرگرمی یا ماجراجویی نگاه نکنند. حد خود را بشناسند و اگر واقعاً همطراز افراد دارای صلاحیت نیستند وارد گود نشوند. در حدیث، به کسانی […]

به گزارش “صبح رابر”منصب ریاست جمهوری طعمه و تیول شخصی نیست
آیت الله محمد خامنه ای: اولین توصیه اینکه به نامزد شدن برای ریاست جمهوری و یا مجلس به چشم یک سرگرمی یا ماجراجویی نگاه نکنند. حد خود را بشناسند و اگر واقعاً همطراز افراد دارای صلاحیت نیستند وارد گود نشوند. در حدیث، به کسانی که با علم به اینکه صالح‌تر از آنها کسی هست به سراغ کار مهم اجتماعی می‌روند و بر کرسی آن مقام تکیه می‌زنند لعنت شده است.
دوم اینکه مقام مورد نظر (ریاست بر جمهوری) را بار سنگینی بدانند که به‌جز به حکم وجوب شرعی و عینی، انگیزه‌‌ای برای آن نداشته باشند، چون مدیریت اجتماع و ریاست بر ملت بنابر گفته امیرالمومنین (علیه‌السلام) بر دوش او «امانت» است نه «طعمه» یعنی تیول و دستاورد شخصی.
سوم اینکه عقل سلیم حکم می‌کند که در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری، بصیرت کافی داشته و دشمن شناس باشد و خطوط قرمز امام و انقلاب از جمله مهمترین آنها یعنی عدم اعتماد و عدم رُکون به آمریکا و صهیونیسم و اقمار آنها را نصب‌العین خود قرار دهند، پس باید پیش از آن و در شرایط نامزدی تبری خود را از آمریکا و اقمارش ابراز کنند.
توصیه من به روحانیون و اصحاب کسوت روحانی آن است که در این محدوده وارد نشوند و به کار اصلی خود بپردازند تا خطاهای اداری و سیاسی و احیاناً وزر و وبال حاصله را به جامعه مقدس روحانیت و حوزه‌ها سرایت ندهند و روحانیت را برای مردم و برای حراست مصالح مردم سالم باقی بگذارند.
یکی از اصول این مقطع از تاریخ ایران و یک شرط لازم برای یک نامزد آن است که بطور صریح و بدون پروا واقعه فتنه سال ۸۸ و همه کسانی را که به گونه‌‌ای در آن مشارکت و تا به امروز بر آن باقی هستند محکوم کنند و از آنها تبری بجویند وگرنه به نفاق متهم خواهند شد.
دیگر آنکه وعده‌های کلی صعب‌العمل یا وعده‌های تو خالی به مردم ندهند و اگر نقشه راه تجربه شده‌‌ای ندارند اصلاً وارد کار نشوند.
به تظاهر به ولایی بودن و ابراز ارادت ظاهری به مقام ولایت اکتفا نکنند و به عمق معنا و فایده و عظمت این رکن استوار ملت و کشور، بیشتر بیندیشند.
در صدر همه شروط، شرط صدق در برابر خداوند علیم و خبیر است و صداقت با مردم در اندیشه و گفتار وباید در هر حال بی‌وفایی عالم و همچنین بی‌مقداری مقام و منصب را فراموش نکنند.
فارس:با توجه به شرایط حساس کنونی کشور چه در داخل و چه در خارج ، از منظر شما مهمترین رویکردهای دولت آینده و نیز گفتمانی که دولت آتی باید مبتنی بر آن حرکت کند، چیست؟
دولت آینده اسلام و عدالت و رفاه را فراموش نکند
آیت الله محمد خامنه ای: مایلم سخن را کوتاه کنم و جواب این سؤال را بصورت اجمالی و فهرستی بدهم.در دولت آینده باید عمده رویکردها را از اینجا آغاز کرد:
هدف اولیه انقلاب، بازگشت اسلام به شکل رسمی و فراگیر و در قالب حکومتی به کشور بود پس، این اصل را باید زمینه همه اهداف بدانیم.
دوم آنکه یکی از اهداف مردم ما چه در نهضت مشروطیت و چه در انقلاب اسلامی ایران، اقامه عدل و پایه‌گذاری و اجرای بی‌توقف عدالت اجتماعی و قضایی بوده است و پس باید همواره مدنظر باشد.
سوم تامین راحت و رفاه مردم با تامین همه مقدمات آن و پایه‌گذاری بنیان یک اقتصاد نوین و مستقل بدور از تاثیرات ناخواسته جهانی و اجرای یک حماسه، بلکه یک جهاد اقتصادی که هم مردم و هم دولت هر یک سهم خود را در آن عمل کنند.
چهارم ، اهمیت به بعد فرهنگی و حکمت مداری و ارتقا معنویت و عقلانیت مردم بجای برخی امور جسمانی و ذوقی.
پنجم، مبارزه جدی و مستمر با فساد اداری و عمومی.
ششم، نیفتادن در بازی‌های جناحی و خطی و یا احساسات کودکانه و غیر حکیمانه.
هفتم، پایمردی در اقامه اصول انقلاب و اصولگرایی به‌ معنای واقعی.
هشتم، نگاه به افق‌های دورتر در مسائل و امور بین‌المللی و هوشمندی و توجه به آینده‌های محتمل.
و البته التزام عملی و نظری به اصل ولایت فقیه که اصل اساسی و تضمین بقای نظام و استقلال ملت است و باید همه چیز در مدیریت کلان در چارچوب نقشه جامع اسلام و قرآن برای سعادت بشر تعریف شود. و العاقبه للمتّقین.
فارس:از این که گفتگو با ما را پذیرفتید، ممنونیم. در پایان اگر نکته دیگر یا توصیه ای برای مردم یا فعالان سیاس کشور و موثرین بر انتخابات پیش رو دارید بفرمایید.
یاران سابق ما مراقب باشند به چاه دشمن نیفتند
آیت الله محمد خامنه ای: در خاتمه از ذکر این نکته رنج آور هم خودداری نمی‌کنم که یکی از دردهای این دوران آن است که متأسفانه در این فتنه و از بدو انقلاب تاکنون، عده‌ای از کسانی در داخل هستند که همواره از دوستان و یاران نزدیک ما بوده‌اند و همواره دل به جانب آنها داشته‌ایم اما امروز بر سر شاخ نشسته و به بریدن بیخ آن مشغولند که نه خیر ملت در آن است و نه خیر خود آن‌ها.
من از صمیم قلب دردناک به این افراد نصیحت می‌کنم که به هوش بیایند و از بازی ای که دشمن برای آنها ساخته بیرون بیایند. این افراد باید یکبار هم که شده بیندیشند که آنها و امثال آنها برای آمریکا از صدام و مبارک و مانند این دو، عزیزتر نیستند و به‌ محض آنکه آمریکا خود را از حضور آنها بی‌نیاز ببیند و تاریخ مصرف آن‌ها تمام شود آنها را به‌ بهانه‌های مختلف نابود خواهد کرد.
پس تا زود است خود را از بند فریب این دشمنان اسلام و مسلمین نجات دهند و از جریانی که آنها و دیگران را به نابودی می‌برد رهایی بخشند. من دلسوزانه به همه و از جمله به کسی که بیش از ۵۵ سال با او آشنایی داشته و بیش از بیست سال دوست نزدیک من بوده و هنوز هم خیر او را می‌خواهم توصیه می‌کنم که آخر عمری و در آستانه هشتاد سالگی به امور فرهنگی و دینی بپردازد که فرمود ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار

منبع :فارس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب