پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:54:01 - شنبه 16 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هجوم ایرانیان به صفحه ی فیسبوک مسی
بعد از اعلام نتایج قرعه کشی جام جهانی صفحه ی فیس بوک مسی هم با کمانت های فراوان فارسی شد. به گزارش ” صبح رابر” ؛ دیشب و پس از اعلام نتایج قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و همگروهی ایران با آرژانتین ، فیس بوکی های فارسی زبان با هجوم به صفحه ی شخصی […]

بعد از اعلام نتایج قرعه کشی جام جهانی صفحه ی فیس بوک مسی هم با کمانت های فراوان فارسی شد.

به گزارش ” صبح رابر” ؛ دیشب و پس از اعلام نتایج قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و همگروهی ایران با آرژانتین ، فیس بوکی های فارسی زبان با هجوم به صفحه ی شخصی مسی ، دررابطه با این نتیجه نظر دادند.

00

فارسی زبانان فیس بوک در نظرات خود مسی را به مبارزه با تیم ایران دعوت کرده اند و وی را به عناون بهترین بازیکن دنیا لقب داده اند و از هم گروهی ایران و آرژانتین ابراز خوشحالی کرده اند.

اما متاسفانه در این بین برخی از نظرات هم بسیار توهین آمیز است و در آنها از الفاظ رکیک و زشت استفاده  شده است.

در این میان سهم هاشم بیگ زاده از دیگر افراد بیشتر است و متاسفانه بسیاری از نظرات به تقابل مدافع تیم ملی ایران و مسی بازمی گردد.

تعدادی از کاربران ایرانی فیس بوک بعد از دیدن این نظرات توهین آمیز با انتشار نظری مینی به زبانهای فارسی و انگلیسی برای مسی به وی گفتندکه “  Hey Leo, this is just a joke from the Iranian peoplewith the best player in the world. Do not   take tooseriously ﻫﻲ ﻟﺌﻮ ﺍﻳﻦ ﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﻳﻪ ﺷﻮﺧﻲ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﻫﺎ ﺑﺎﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺑﺎﺯﻳﻜﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﺳﺖ . ﺯﻳﺎﺩ ﺟﺪﻱ ﻧﮕﻴﺮ

و در انتهای پیام نوشته اند که ” ﻟﻄﻔﺎً ﺍﮔﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻳﻦ ﺁﺑﺮﻭﺑﺮﺍ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺑﺎﻗﻲ ﺑﻤﻮﻧﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﻨﺖ ﺭﻭ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻛﭙﻲ ﻛﻨﻴﺪ “

در تعداد زیادی از کامنت ها نیز از توهین کنندگان به بهترین بازیکن دنیا بع عنوان غیر ایرانی نام برده شده و برای مسی نوشته اند که تو بهترین بازیکن دنیا هستی و ایرانیان تو را دوست دارند.

متاسفانه برخی از افراد بظاهر ایران و بودن آشنایی با فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین با توهین های خود به این بازیکن یکی از بهترین موقعیت های ایران را در جام جهانی برای بازی با آرزانتین را در حال سوزاندن هستند.

این افراد کاش می دانستندکه اگر مسی در مصاحبه های قبل از بازی از ایرانیان به عنوان انسانهای باتمدن ؛ عزت مند و با فرهنگ یاد کند , به چه اندازه در دنیا منعکس خواهد شد و دید جهانیان را نسبت به ایران و ایرانی تغییر می دهد.

این اتفاق شیرین می تواند راوبط ایران با دیگر کشور ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در زیر برخی از نظرات ارسال شده برای مسی را می بینید.

001 002 003

انتهای یپام / اختصاصی بوتیا / نورا ش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب