پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:11:34 - شنبه 24 فروردین 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهم ترین خواسته ها و انتظارات مردم شهرستان رابر ازشورای شهر
به گزارش “صبح رابر”انتخابات شوراها از این نظر که تا دور ترین نقاط کشور را درگیر می کند اهمیت زیادی دارد.انتخابات درکشورما نماد و مظهرمردم سالاری و دمکراسی ترین حضورسیاسی مرم است.و تنهاکشوری که بر اساس موازین قانونی و سازوکارهای مردمی و حضور معتمدین و شرکت پرشور و آگاهانه ملت و بلوغ کامل سیاسی در […]

به گزارش “صبح رابر”انتخابات شوراها از این نظر که تا دور ترین نقاط کشور را درگیر می کند اهمیت زیادی دارد.انتخابات درکشورما نماد و مظهرمردم سالاری و دمکراسی ترین حضورسیاسی مرم است.و تنهاکشوری که بر اساس موازین قانونی و سازوکارهای مردمی و حضور معتمدین و شرکت پرشور و آگاهانه ملت و بلوغ کامل سیاسی در جهان اذعان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

در تمام این سال ها دشمن با ناامید کردن مردم و کم اهمیت جلوه دادن انتخابات به دنبال کاهش مشارکت مردم و ایجاد شبهه در برگزاری انتخابات بوده اما به لطف پروردگار، مردم همیشه در صحنه با حضور بسیار پررنگ و حماسه ساز خود در انتخابات، مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام اسلامی وارد کرده اند. با اشاره به جایگاه شورای اسلامی در پیشبرد عمران شهری، تعهد و تخصص را برای اعضای آن ضروری دانست.افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات شورای اسلامی شهر را دارند باید آبادانی شهر و خدمت به شهروندان را هدف اصلی خود قرار بدهند. و از شهروندان بخواهند که پیشنهادات سازنده خود را در زمینه های مختلف به شورا ارائه دهند تا در صورت دارا بودن شرایط لازم مورد استفاده قرار گیرد.با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی پیرامون اقدامات انجام شده از سوی شورا گفت: خدمتها و برنامه ها باید با شفافیت بیان شود تا اعتماد بین مردم و شورا حاصل شود.

زمان بندی، ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان رابر از ۲۶ فروردین ماه سال جاری در فرمانداری شهر رابر آغاز می شود و تا اول اردیبهشت ماه به مدت هفت روز کاری نیز تداوم خواهد داشت.

انتظارات مردم رابر از منتخبین شورای شهر درانتخابات سال ۹۲

انتخابات پیش روی شورای شهر رابر با توجه به سابقه حضور افراد و سلایق مختلف در شوراهای قبلی و فعلی و تلاش  اعضای محترم آنها  در جهت توسعه و آبادانی رابر  در شان مردم شریف رابرنبوده.و چه بسا انتقاداتی را به جهت عدم پیشرفت شهر رابر با توجه به ظرفیت های انسانی – اقتصادی و اجتماعی با تطبیق نیازهای اولیه شهری  ومردم رابر و مقایسه آن با شهرهای با سابقه تاریخی و فرهنگی  واقتصادی نظیر شهر رابر  که شهرستان  شده اند و انتظاراتی را از منتخبین محترم شورای شهر در سال ۹۲ که در شان و جایگاه شهروندان رابر و خود شهر باشد .دارد که در  ذیل به بررسی  بعضی از انتظارات بحق و ناچیز مردم شریف رابر می پردازییم.یاد اوری مینمایم. اذهان عمومی را دوباره متوجه مقصد و منظوری که بخاطر آن پای صندوقهای رأی می روند نمود و این مسأله را به رأی دهندگان خاطر نشان کرد که تحقق وعده هایی که شنیده اند و اجرای برنامه هایی که به آن رأی اعتماد داده اند ، را به جدیدت پیگیری نمایند و به اعضای شورای شهر رابر  نیز این نکته را محترمانه گوشزد کرد که هیچ کس انتظار ندارد بدقولی ها و مسائل تأسفباری که پیشتر صورت گرفته است ، تکرار شود . و سعی خواهند کرد کسانی را انتخاب کنند که با علم و هوشیاری خود ، کاسه چه کنم؟ چه کنم؟ را کنار بگذارند و با تلاش و پشتکار دو چندان ، ضمن مرتفِع کردن کاستی های سابق ، جهشی در توسعه و آبادانی شهر رابر  ایجاد کنند و زمینه پیشرفت همه جانبه را برای آیندگان نیز فراهم آورند.

چرا که به این امیدواریم افرادی را که برای برنامه ریزی شهرمان برگزیده ایم  ، اشخاصی با سواد ، کارکشته و جوانتری در امور شهری هستند . به این دلخوشیم که اینان در نقطه های اشتراکی گفته اند که همگی درد را می دانند و برای درمان آن سینه سپر کرده اند.وعده داده اند که همشهریان کمتر غصه بی سر و سامانی شهر را بخورند و به این اندیشیده اند که پذیرفته شدن و راه یافتن به شورای شهر پایان کار نیست و تازه شروع کار و آغاز سختی و ملالت است . همه کم وبیش به اتفاق برنامه ها و راه کارهایی را ارائه داده اند که این امید را می آفریند که فردای رابر  مانند امروزش سرد و تاریک نمی ماند و مانند دیروزش اشتباهی تکرار نخواهد شد و کجروی جای خود را به تعهد و تخصص می دهد . اگر چنین باشد ، دیگر شانه های شهروندان پله صعود تازه به دوران رسیده ها و عهدشکنان نخواهد شد و کسی از مردم برای رسیدن به اهداف مادی اش استفاده ابزاری نمی کند .

انتظار مردم رابر عمل کردن مسئولان به وعده های داده شده در طی سالیان اخیر است، تاخیر در تکمیل و بهره برداری از پروژ ها نیاز به جوابی قانع کننده دارد.

پیگیری موضوعات ذیل توسط اعضای محترم شورای شهر سرفصل جدیدی در اینده  رابر را  رقم خواهد زد و  ایندگان وتاریخ گواه خدمت منتخبین محترم بوده و صدالبته مردم رابر هم قدر خدمتگذاران واقعی را میدانند……..

 ۱- در فصل بارندگی و در پی آن سرازیر شدن گل و لای در خیابان ها و معابر با مشکلات فراوان مواجه می کند،وبا یک بارندگی هیچ کس نمیتواند پیاده  برود بایدحتماٌ از ماشین استفاده کند.وبیش از حد پایین بودن کیفیت آسفالت، ولی راه کار مناسبی برای حل آن اندیشیده نشده است.

۲- از مشکلات دیگر شهری رابر، می توان به کم عرض بودن خیابانها به خصوص خیابان  امام خمینی(ره) خیابان اصلی این شهر که پر ترافیک ترین خیابان رابر است و استفاده از ماشین شخصی (مغازه دار هاو ارگانهای دولتی وخصوصی ) و پارک کردن ماشین شخصی در روبروی مکان محل کار،عدم وجود پارکینگ های عمومی

بی توجهی مسئولان شهری به حمل و نقل عمومی و ساماندهی این مسئله معضل کمبود و حتی در برخی مسیرها نبود وسایل حمل و نقل عمومی از بزرگترین مشکلات مردم نه تنها در شهر بلکه درسراسر شهرستان رابراست ،نداشتن (تاکسی های بین شهری .تابلوی ایستگاه تاکسیرانی .وسائل نقلیه عمومی )، تعاونی این شهر، دارای  سرویس دهی های کم و خراب و پایین بودن کیفییت ولوها

در سالهای اخیر به دلیل فقدان مدیریت صحیح در شهرداری، شاهد بدهی های چند میلیونی بودیم چه برنامه ای برای بدهی های شهرداری و وایز نشدن حقوق کارکنان شهرداری دارند.

از رئیس محترم شورای اسلامی شهرستان رابر و همچنین شهردار انتظار داریم نسبت به ارائه پاسخی شفاف و مستدل به افکار عمومی اقدام کنند تا مردم بدانند منتخبین آنها در شورای اسلامی بر اساس قانون و در چارچوب روند عادی و قانونی نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری اقدام کرده‌اند.

چه برنامه ای برای  تعویض خیابان ها و بهبود خدمات شهری و توسعه زیبا سازی شهر و آبادانی شهرستان رابر دارند

۶– بکارگیری مشاوران جوان ونخبگان علمی مخصوصا جهت توسعه عمرانی شهر با معماری مدرن

پیگیری و تصویب اینترنت رایگان و کتابخانه در پارکها و مناطق سیاحتی شهری رابر

نداشتن امکانات و وسایل لازم آتش نشانی ها برای حوادث غیر قابل پیش بینی  و کم بودن تعداد آمبولانس ها

۹- پیگیری وتصویب مصوبات لازم جهت توسعه متوازن شهر با ایجاد خدمات و امکانات رفاهی مثل.درمانگاه.بیمارستان.پمپ بنزین..مساجد.ورزشگاه. مسافر خانه …..در تمامی مناطق شمال و جنوب و شرق و غرب شهررابر

بنابراین انتظار می رود اعضای جدید شورای اسلامی شهر ، کمر همت را محکمتر کنند و با مدد از حضرت حق و اتکا به دانش و تجربه خود و نیز بهره مندی از نقطه نظرات شهروندان پا در این کارزار نهند و با همت جمعی راهکارهای برنامه ریزی شده خود را به صورت شفاف به مرحله عمل رسانند و بدانند که منتقدین و روزنامه نگاران به جدیت در موازات فعالیت آنها مردم را ناظر بر مسائل خواهند نمود… انشاء الله

                  وطن آدمی،ایمان آدمی است نه خاک آدمی

 

 

 

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب