پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:30:31 - دوشنبه 6 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شاخص ها وعلایم حجتیه جدید
به گزارش”صبح رابر” منصورالهی جریان حجتیه جدید را میتوان،باندی برخاسته از انحراف ونفوذ معرفی کرد که، با سوء استفاده از عقیده مهدویت وتاثیرپذیری از برداشت های انحرافی وگمراهانه از شرایط وشکل ظهور پدیدآمده است.در واقع ریشه فکری وعقیدتی این جریان به انجمن حجتیه برمی گردد،ولی به جای فراراز سیاست محدود شدن به مبارزه با بهائیت […]

به گزارش”صبح رابر”

منصورالهی

جریان حجتیه جدید را میتوان،باندی برخاسته از انحراف ونفوذ معرفی کرد که، با سوء استفاده از عقیده مهدویت وتاثیرپذیری از برداشت های انحرافی وگمراهانه از شرایط وشکل ظهور پدیدآمده است.در واقع ریشه فکری وعقیدتی این جریان به انجمن حجتیه برمی گردد،ولی به جای فراراز سیاست محدود شدن به مبارزه با بهائیت وبی اعتنایی به سیاست،حجتیه جدید به مصادره سیاست دینی در حتی حکومت اسلامی وبه کارگیری آن در راستای اهداف قدرت طلبی وانحراف خویش روآوده است.

 ماهیت حجتیه جدید چیست؟

 گرچه این انحراف ونمونه های تاریخی آن از جمله بهائیت وحتی وهابیت دربستر عقاید دینی وگرایش های دینی اجتماعی شکل می گیرد،امام عامل تعیین کننده در آن پیوند با هم سویی بین نوعی برداشت وقرادت انحرافی از عقاید با مطامع واهداف غیردینی یا اشتباه وبیراهه رفتن بر اثر جهل وسوء برداشت یا القائات یک عامل نفوذی برای بهره گیری از افراد معتقد القای یک برداشت انحرافی به او یا تحریک مطامع وهوای نفسانی اش است .جریان انحرافی حجتیه به نوعی از تمام این زمینه ها وعوامل انحرافی سودجسته  است که می توان علائم آن رادر این موارد جست وجو کرد.

 الف)تاثیرپذیری از قرائت ناصواب انجمن حجتیه که در ادبیات این جریان بازتاب دارد.

 ب)تلاش برای مصادره شرایط اجتماعی ونارضایتی از تبعیض وبی عدالتی برخواسته از سیاست های اشتباه دوران کاگزاران واصلاح طلبان وبه کارگیری شعار عدالت برای جذب آرای مردمی که دنباله گزینه ای جدید منجی بوده اند.

 ج)بی توجهی به علما وروحانیت محوریت قرائت های شخص غیرتخصصی از پدیده ظهور ومهدویت.

 د)تلاش برای القای پدیدآمدن علائم ونشان های آخر الزمان وجای دادن برخی عوامل وعناصر خود در فهرست مربوط به آن علائم ونشان های آخر زمان وجای دادن برخی عوامل که اصرار بر معرفی سید یمانی،سیدخراسانی وشعیب بن صالح،سفیانی و در همین راستا قابل ارزیابی است.

 ه)عبور از شریعت واسلام تحت پوشش ادبیات عرفانی که گذشتن دوره اسلامیت وفرارسیدن دوره انسانیت را توجیه آماده سازی حکومت حقه وگذار از حکومت مستضعفین قرار می دهد.

 و)تلاش برای نشان دادن کرامت وعلائم ارتباط با عالم غیب ومعنا.

 ز)گرایش به اباحه گری ونقص برخی احکام شریعت مثل نشست وبرخواست با برخی گروه های بی اعتنا به رعایت احکام شرعی یا به حاشیه بردن امر به معروف ونهی از منکر مقابله با طرح های مربوط به حجاب وعفاف.

 ح)چنگ اندازی به بیت المال با توجیه فراهم آوردن عقبه اقتصادی برای گذار به سوی حکومت حقه.

 ط)ادعای تمسک به ولایت به معنای فراتر از ولایت فقیه واتصال به ولایت حقه حضرت ولی عصر(عج)

 اهداف نهایی جریان انحرافی

 این جریان به دنبال مصادره نظام جمهوری اسلامی، به جای مقابله با آن است که اولین گام بی ثبات سازی رهبری در نظام و بی اعتباری سازی ولایت فقیه و همچنین بازوان ولایت از یک سو ومنزوی ساختن مرجعیت وروحانیت یا ایجاد تقابل وشکاف بین آنان ونظام از سوی دیگراست. درنیل.به این اهداف جذب وهمراهی کردن لایه هایی از نظام ومسئولان وسپس بهره گیری ابزاری از آنان برای فشار بر رهبری ونظام یک شیوه اقدام است وهمچنین بهره برداری از ظرفیت های درونی نظام وبیت المال برای جذب هوادار ونیز جلب نظریا به عبارتی فریب مردم نیز یکی دیگر ابزار نیل به هدف است. جذب وبکارگیر افراد کم مایه،ولی مطیع در اختیار وارایه کمکهای بی حساب وکتاب، به آنها نیز از دیگر ابزارنیل به این هدف است که بتوان مقاومت احتمالی مدافعان نظام را درشرایط لازم با سیاست قهر وفشار واگر هم لازم باشد با تحریک افکار عمومی والقای اینکه، اقتدارگریی نظام،اجازه کار وخدمت را نمی دهد،مهارکند.این سیاست در واقع برگردان همان سیاست فشار ازپایین چانه زنی از بالااست که، روزگاری اصلاح طلبان با اقتباس ازآن سوی مرزها در داخل به دنبال مقابله می کردند.در این میان عضوافراطی اصطلاحات(گنجی ها به جای مصادره اعتقاد به ظهور ومهدویت ، مقابله در این  با آن پرداخته ودر بحبوحه فتنه سبز ،این عقیده را بر گرفته از عقایدیهودی مسیحیت اعلام کرد.

منبع: بوتیا نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب