پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:32:56 - دوشنبه 24 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شعار حج سال ۹۲ /«حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی»
حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در اطلاعیه‌ای شعار حج سال ۹۲ را «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام کرد. به گزارش “صبح رابر”به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شعار حج ۹۲ «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام […]

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در اطلاعیه‌ای شعار حج سال ۹۲ را «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام کرد.

به گزارش “صبح رابر”به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شعار حج ۹۲ «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام شد.


تبیین اهتمام حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وحدت مذاهب اسلامی و به ویژه نمایش تجلی عینی آن در صحنه حج و آگاه بخشی و هشیار سازی جهان اسلام نسبت به سیاست‌های اسلام ستیزی و ایران هراسی از جمله مهم‌ ترین دلایل انتخاب شعار امسال به شمار می‌آید.

همچنین مبارزه با تفرقه و اختلافات دینی و فتنه مذهبی و قومی درون امت اسلام، استفاده از فرصت بی‌ بدیل حج برای خودسازی و توشه گیری برای خود،‌خانواده و اجتماع، نمایش شکوه عزت و پایبندی زائران ایرانی به ارزش‌های دین و اصلاح رفتار، گفتار و کردار زائران ایرانی در طول سفر از دیگر اهداف انتخاب این شعار شمرده می‌شود.

مشارکت گسترده، منسجم و منظم زائران ایرانی در نمازهای جماعات در حرمین شریفین و ترویج رفتار کریمانه با زائران کشورهای اسلامی، تقویت عزت و شأن کشور،‌انقلاب و مذهب در انظار مسلمانان سایر کشورها، طرح عمده‌ ترین چالش‌ها و مسایل جهان اسلام و راه حل یابی برای آن و ایجاد سازوکاری برای ایفای نقش علما و فرهیختگان امت اسلامی در مواجهه با این چالش‌ها و مسایل نیز از اهداف شعار سال عنوان شده است.

شعار حج سال ۹۱ از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با عنوان «عزت، همبستگی، مسئولیت اسلامی» اعلام شده بود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب