پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:02:24 - جمعه 25 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیت الله مکارم شیرازی: دولت تدبیر و امید جلوی پخش کتاب آموزش موسیقی در مدارس را بگیرد
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اخیر نامه‌ای نوشته شده مبنی بر اینکه آموزش و پرورش کل کشور قرار است کتاب آموزش موسیقی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار بدهد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید جلوی این اقدام را بگیرد. به گزارش “صبح رابر”آیت الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید جهان […]

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اخیر نامه‌ای نوشته شده مبنی بر اینکه آموزش و پرورش کل کشور قرار است کتاب آموزش موسیقی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار بدهد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید جلوی این اقدام را بگیرد.

به گزارش “صبح رابر”آیت الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید جهان اسلام در جمع زائران حرم مطهر رضوی، با اشاره به اینکه اخیر نامه‌ای نوشته شده مبنی بر اینکه آموزش و پرورش کل کشور قرار است کتاب آموزش موسیقی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار بدهد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید جلوی این اقدام را بگیرد.

وی تصریح کرد: آیا باید همه چیز ما از غربی‌ها تقلید شود و اگر جوانان و نوجوانان ما با موسیقی آشنا نشوند چه می‌شود و تفکری که بر تنظیم کتاب‌های درسی باید حاکم باشد باید یک تفکر به تمام معنا اسلامی باشد نه یک تفکر غربی.

وی خاطر‌نشان کرد: امیدوارم دولت جدید که دولت تدبیر و امید است و مردم نیز به آن امیدوار هستند که مشکلاتشان حل خواهد شد جلوی این افکار را بگیرند و نگذارند این گونه افکار بر نظام‌های آموزشی ما حاکم شود.

این مرجع عالی قدر در ادامه با اشاره به حوادث ۸ شوال سالروز تخریب بقیع، اظهار کرد: در تاریخی مانند۸ شوال حدود ۸۰ سال پیش جمعیت وهابیان نادان و تکفیری قبور ائمه بقیع را ویران و با خاک یکسان کردند.

وی ادامه داد: این وهابیان نادان قبور با شکوه امامان حسن مجتبی(ع)، سجاد(ع)، محمد باقر(ع) و صادق(ع) را با یک جاهلیت بی‌سابقه ویران کرد و همه ساله همه مسلمانان در ۸ شوال یاد و خاطره آن جنایت فجیع را زنده و به عزاداری می‌پردازند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه ۸ شوال روز عزاداری نه تنها شیعیان بلکه تمام ملل مسلمان است، بیان کرد: این روز روزی است که قبور جگر گوشگان پیامبر مکرم اسلام به دست افرادی بی سواد ویران می‌شود.

این مرجع عالی قدر با اشاره به دعای توسل، عنوان کرد: در بند بند دعای توسل این دعا را قرائت می‌کنیم «یاوَجیهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ» که همه این دعا توحید خالص را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این وهابیان نادان و تکفیری که قبور ائمه بقیع ویران کردند از قرآن، سنت پیامبر(ص) و روایات معصومین(ع) خبر دارند زیرا عین توحید را وارونه جلوه می‌دهند.

این مرجع عالی قدر ادامه داد: باید این سوال را پرسید که چرا این کار را کردند و تمام جهان اسلام را از بهره‌گیری از این آثار محرم کردند؛ زیرا آثار اسلام تنها مطعق به کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند نیست، زیرا مکه و مدینه از آن همه مسلمانان جهان بوده و هر اقدامی که در آن جا صورت می‌گیرد باید با مشورت تمام مسلمانان باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنده بارها و بارها این امر را بیان کرده اند که اگر تمام علمای بزرگ اسلام جمع شوند و اداره حرم اهل بیت(ع) به نماینده‌هایی از تمام کشور‌های اسلامی داشته شود و زیر نظر آنها اداره شود قطعا اتفاقاتی همچون ۸ شوال رخ نخواهد داد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به کشتار مردم سوریه نیز گفت: عده ای از جمعیت سوریه ابتدا فردی را کشتند، و سپس شکمش را پاره و در پایان قلب وی را از سینه‌اش در آوردند و در زیر دندان‌هایشان قرار دادند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: متاسفانه قبور بزرگان اسلام را در سوریه ویران کردند و جای این سوال است که آیا این چنین جمعیتی با این فکر و فرهنگ غلط و با سنگ دلی و بی رحمی حق دارند بر حرمین شریفه حکومت کنند.

منبع:صبح توس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب