پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:30:42 - دوشنبه 27 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محبوبترین و منفورترین کشور
به گزارش ” صبح رابر” طبق نظرسنجی که توسط مؤسسات آمریکایی صورت گرفته ، آمریکا یکی از منفورترین کشورهای دنیا است و این منفوریت برگرفته از همین شعار “مرگ بر آمریکا” بوده که توسط مردم ما به یک فرهنگ تبدیل شده است. انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین انقلاب قرن بیستم، تنها یک تحول سیاسی […]

به گزارش ” صبح رابر” طبق نظرسنجی که توسط مؤسسات آمریکایی صورت گرفته ، آمریکا یکی از منفورترین کشورهای دنیا است و این منفوریت برگرفته از همین شعار “مرگ بر آمریکا” بوده که توسط مردم ما به یک فرهنگ تبدیل شده است.

انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین انقلاب قرن بیستم، تنها یک تحول سیاسی و تغییر نظام حکومتی نبود، بلکه تحولی اساسی در ابعاد مختلف سبک زندگی ایرانیان بوده است . انقلابی که با فرهنگ عاشورایی آغاز شده و همچنان با زنده نگه داشتن نام عاشورا و فرهنگ متعالی آن پابرجا و مقتدر خواهد ماند.

هر انسان سه نوع نیاز دارد:۱-نیازشخصی۲-نیازاجتماعی۳-نیازعالی ،نیازشخصی،مانند نیاز به خوراک،پوشاک،مسکن،همسر.نیازاجتماعی،ازجمله نیازهایی است که انسان به واسطه زندگی درجامعه به آنها نیاز پیدا می کند.مانند قانون،امنیّت،رهبر.نیازعالی،نیازانسان به شناخت ومعرفت است.بدیهی است که انسان همواره سؤالات متعدّدی پیرامون خود و جامعه ای که در آن زندگی میکندداشته ودارد.مثلاً شناخت راه زندگی وشناخت حق وباطل،از جمله نیازها وخواسته های هر انسانی است.معیار شناخت انتخاب راه دین، سفارش عقل است.

کشور اسلامی  ایران تنها کشوری است وجود مقدسی مثل ولایت فقیه  دارد .ولایت فقیه چراغ راهنما و هدایت ملت ایران است . مردم ایران پیرو خط رهبری ولایتمدار و دین دار می باشند که حاضرند هر سختی را تحمل کنند تا این دین و ولایت حفظ شود . ملت ایران برای جامعه ای که در آن زندگی می کنند ارزش و اهمیت  قائل است چون کشور ایران اسلامی دوست دارداحساس خوشبختی , امنیت آرامش ,دارای خانواده اسلامی  ویکی از برنامه های دین اسلام برقراری عدالت واحقاق حق مظلومان وبرخورد شدید با تبعیض ها ،انحصارات ، رانت خواری ها وپایمال کنندگان اموال عمومی بوده است .

بهبود زندگی مردم وافزایش درآمدها وبهره مندی آنان از بیت المال یکی دیگر از فواید عملی دین است، دین اسلام نه تنها  برای تامین نیازهای اساسی از کارافتادگان وبازنشستگان وفقرا تلاش می کند بلکه می کوشد تا جامعه اسلامی از رفاه در شان خود برخوردار باشد، امام علی (ع) افزایش درآمدهای مردم را حق مردم بر دولت می شمارد (نهج البلاغه خطبه ۳۴)

رفتار گرگ صفتانه ی ایالات متحده ی آمریکا با کشورهای پیرامون خود و سایر کشورها خصوصاً کشور ایران باعث تشدید نفرت مردم جهان از این کشور شده است. در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی-صهیونیستی صدام علیه ایران اسلامی نیز آمریکا نه تنها نقش یک حامی بزرگ بین المللی را برای صدام ایفا کرد بلکه در ترغیب وی به نبرد با جمهوری اسلامی ایران به منظور براندازی حاکمیت انقلابی ایران نقش تعیین کننده ای داشت.

ایلات متحده

ایالات متحده ی آمریکا برای جلوگیری از پیروزی قاطع جمهوری اسلامی در نبرد با ارتش بعثی عراق که در آن روزگار، نماینده ی همه ی دول معاند با جمهوری اسلامی ایران بود اقدام به ساقط نمودن هواپیمای مسافربری ایرانی در آبهای نیلگون خلیج فارس نمودند.

پس از پایان جنگ تحمیلی نیز، ایالات متحده ی آمریکا تحریم اقتصادی ایران را تشدید نمود. جنس این تحریمها تغییر عمده ای نسبت به تحریمهای پیشین داشت.آمریکایی‌ها به تمامی شرکتهای اقتصادی هشدار داد که اگر با ایران معامله کنند توسط آمریکا مجازات خواهند شد.

ایالات متحده ی آمریکا همچنان با توهین نسبت به ملت با فرهنگ ایران رفتار می کند تا جایی که “بوش پسر” ایران را از جمله ی کشورهای محور شرارت دانست. اکنون نیز اوباما گاه و بیگاه ایران را به اجرای گزینه ی نظامی تهدید می کند. رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص به چند نمونه تاریخی از جمله اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی‌ها و پاسخ آمریکا با کودتای ۲۸ مرداد و همچنین بی‌وفایی آمریکایی‌ها به محمدرضا پهلوی بعد از فرار او از ایران، اشاره و تأکید کردند: امروز، میان ملتها، منفورترین قدرت‌ها، آمریکا است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر امروز یک نظرسنجی عادلانه و سالم در دنیا، انجام شود، دیدگاه مردم دنیا، به هیچ دولتی به‌اندازه دولت آمریکا، منفی نخواهد بود.

 وی افزودند: جوانان اول انقلاب نیازی به تحلیل در مورد مبارزه با آمریکا نداشتند زیرا ظلم و ستم آمریکا و حمایت آن از رژیم بی‌رحم طاغوت را دیده بودند اما جوان امروز باید با تحقیق و تحلیل درست دریابد که چرا ملت ایران با استکبار و رویکردهای آمریکا مخالف است و دلیل بیزاری ملت ایران از آمریکا چیست؟ رهبر انقلاب اسلامی پس از استناد به این واقعیات تأکید کردند: دشمنی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی به این علت است که ملت ایران با رد خواست‌های آنها، معتقد است رهبر انقلاب اسلامی، اختلاف‌های سیاسی در آمریکا و تعطیلی شانزده روزه دولت آمریکا، مشکلات بزرگ اقتصادی و کسری درآمد هزاران میلیارد دلاری، و اختلاف‌های عمیق اروپا و آمریکا در مسائل گوناگون از جمله حمله نظامی به سوریه را نمونه‌هایی از وضعیت کنونی جبهه مقابل ملت ایران برشمردند و تأکید کردند: امروز، ملت ایران، آگاه، مقتدر و دارای پیشرفت است و قابل مقایسه با بیست یا سی سال پیش نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور اذعان داشت: طبق نظرسنجی که توسط مؤسسات آمریکایی صورت گرفته، آمریکا یکی از منفورترین کشورهای دنیاست و این منفوریت برگرفته از همین شعار “مرگ بر آمریکا” بوده که توسط مردم ما به یک فرهنگ تبدیل شده است.

نقطه مقابل استکبار، ملتها و انسان‌هایی هستند که زیر بار زورگویی، مداخله‌جویی و تحمیل قدرت استکباری نمی‌روند و با آن مبارزه می‌کنند که ملت ایران از این‌گونه ملتهاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دولت آمریکا دولتی استکباری است که برای خود حق مداخله در امور همه ملتها را قائل است، افزودند: ملت ایران با انقلاب خود، در واقع در مقابل زورگویی و تسلط آمریکا ایستاد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، ریشه مستکبرین را در داخل قطع کرد و به‌خلاف برخی کشورها، این کار را نیمه‌تمام نگذاشت که چوب آن را بخورد.

ایشان با تأکید بر اینکه مماشات با مستکبر، هیچ فایده‌ای برای کشورها و ملتها ندارد، گفتند: رویکرد استکباری آمریکا موجب شده است که ملتها نسبت به آن، یک حس بی‌اعتمادی و بیزاری داشته باشند ضمن اینکه تجربه نشان داده است که هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان آمریکا باشد.

آیا در دولت آمریکا آرامش و آسایش است ؟

آیا با وجود این همه بیکاری ها و خودکشی ها حق و عدالت رعایت می شود ؟

آیا مردم آمریکا از دولت شان رضایت دارند؟آیا  مردم در این دولت جایگاه یا اهمیت دارند  ؟

آیا در دولت آمریکا حقوق بشر رعایت می شود ؟و هزاران آیا و اگر ها …….

با وجود این همه ظلم ها و خیانت هایی که دولت آمریکا به کشور های اسلامی انجام داده و خواهد داد.

چنین کشور دوغگویی که به عنوان شیطان بزرگ لقب خورده است و دشمن همه آرمان ها و معیارهای انقلاب است قابل اعتماد نیست و نخواهد بود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب