پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:29:51 - سه شنبه 19 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گرد غبار شدید شهرستان رابر را فرا گرفت
به گزارش ” صبح رابر“امروزصبح  سه شنبه  وزش باد و گرد و غبار شهرستان رابر را فراگرفته و لحظه به لحظه بر شدت این پدیده افزوده می شود ضمن ایجاد آلودگی هوا، موجب کاهش دید شد. وزش بادهای شدید همراه با گرد و غبار و ریزگردها موجب شده مردم برای خرید مایحتاج به سختی از […]

به گزارش ” صبح رابر“امروزصبح  سه شنبه  وزش باد و گرد و غبار شهرستان رابر را فراگرفته و لحظه به لحظه بر شدت این پدیده افزوده می شود ضمن ایجاد آلودگی هوا، موجب کاهش دید شد.

وزش بادهای شدید همراه با گرد و غبار و ریزگردها موجب شده مردم برای خرید مایحتاج به سختی از منازل خود خارج شوند. که از امروز وارد این منطقه  شده است بر زندگی روزمره و کار مردم اثر گذاشته و آلایندگی شدید هوا و وجود ریزگردها و گرد و خاک زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است. ریزش گرد و خاک که امروز نیز ادامه دارد باعث شده بار دیگر چشم مردم از شدت سوزش و خارش به هم دوخته شود.

یکی از شهروندان رابری  در گفت‌وگو با خبرنگار صبح رابر اظهار داشت: با این شرایط آب و هوایی امکان حضور برای خرید مایحتاج به خارج از خانه  وجود ندارد و باید فعلاً در خانه بمانیم.

وی  افزود: در این شرایط باید با تجهیزات مناسب از جمله ماسک برای خرید مایحتاج به خارج از خانه برویم.

دیگر شهروند رابری  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: رابر از سال ۸۸ شهرستان شده  ولی هیچ گونه خدماتی بین شهری برای این شهرستان در نظر گرفته نشده است و رابر یکی از  شهرستانهای سردسیر استان کرمان است و با هر وزش شدید باد و یا باران و برف در شهرستان رابر موجب مشکلاتی رفت و آمد برای مردم شهر به وجود می آورد امیدواریم هرچه زودتر این مشکل رفع شود.

وی گفت :در این شرایط که گردوغبار از آسمان می‌بارد بهترین کار ماندن در خانه است تا شاید شرایط آب و هوایی بهتر شود. شدت باد امروز در شهرستان ‌رابر بسیار بالا بود و در بعضی لحظات سرعت باد ۷۵ کیلومتر در ساعت می رسد .در لحظه ای وزش باد آنقدر شدت گرفت و گرد غبار رنگ شهرستان رابر را خاکستری کرد ، دید رانندگان آنقدر ضعیف شد  که یک گربه را در خیابا ن به  زیر گرفت .

یک شهروند دیگری گفت :  اکثر مردم و  عابران  پیاده در بیشتر  مواقع باید آژانس بگیرند و اگر تاکسی بین شهری بود شاید کمتر از ۱/۴ هزینه آژانس ها در بر نمی گرفت .

کودکان و  سالمندان و افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند، در این شرایط نباید از منزل خارج شوند و این هوا برای آنها بسیار مضر است و گردوغبار پراکنده در هوا برای آنها بسیار خطرناک است.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب