پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:38:11 - پنجشنبه 1 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علت مخالفت استکبار با جامعه ایران/ایستادگی در برابر نظام سلطه
فرمانده معظم کل قوا تاکید کردند: ملت ایران بواسطه پیروزیی انقلاب اسلامی، ۳۵ سال است که در مقابل عادت نفرت‌انگیز و زشت ِ نظام سلطه برای تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر ایستاده و به همین علت، قدرت‌های زورگو و باجگیر بین‌المللی و در رأس آنها آمریکا برآشفته و خشمگین شده‌اند. به گزارش” صبح رابر” […]

فرمانده معظم کل قوا تاکید کردند: ملت ایران بواسطه پیروزیی انقلاب اسلامی، ۳۵ سال است که در مقابل عادت نفرت‌انگیز و زشت ِ نظام سلطه برای تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر ایستاده و به همین علت، قدرت‌های زورگو و باجگیر بین‌المللی و در رأس آنها آمریکا برآشفته و خشمگین شده‌اند.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  باشگاه خبرنگاران در آستانه سوم خرداد، سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز (چهارشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، برای شهدای دفاع مقدس علوّ درجات را مسألت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی تربیت جوانان مؤمن، متعهد، انقلابی، محقق و متخصص در دانشگاه افسری امام حسین(ع) را یک نمونه بارز از رویش های انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل نظام سلطه و تقسیم بندی دنیا به سلطه گر و سلطه پذیر، تاکید کردند: امروز جبهه استکبار از پیشرفت های ملت ایران و نظام اسلامی که بدون اتکاء به آمریکا و قدرت های غربی و با تکیه بر ظرفیت ها و توانایی های داخلی بدست آمده، بشدت عصبانی است و ما در پاسخ به آنها همان جمله معروف شهید بهشتی را تکرار می کنیم که از عصبانیت بمیرید.

رهبر انقلاب اسلامی «رویش های نو به نو» در جمهوری اسلامی را یکی از مسایل مهم و اساسی برشمردند و با اشاره به نگرانی برخی در سال های قبل، درخصوص ریزش ها، افزودند: همانگونه که آن زمان گفته شد، اکنون رویش های انقلاب اسلامی بر ریزش ها غلبه کرده و نسل جوان و انقلابی در سراسر کشور، نوید بخش آینده ای روشن و همراه با پیشرفت هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای یک نکته را به نسلِ جوانِ متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی متذکر شدند و گفتند: این نسل نو باید بر افق های دور و آینده، که همان تشکیل «تمدن نوین اسلامی» است، متمرکز شود و فقط آینده نزدیک و جلوی پای خود را نبیند.

ایشان با تاکید براینکه، اسلام تنها راه نجات بشریتِ مجروح و زخم خورده از حوادث گوناگون قرن های متمادی، و تنها مسیر تحقق کرامت واقعی انسان ها است، خاطر نشان کردند: جوانان مؤمن و متعهد، سازندگان آینده این کشور و هسته های اصلی برای ایجاد «تمدن نوین اسلامی» هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به چالش هایی که نظام اسلامی درگیر آنها است، گفتند: وجود چالش، انسان های بصیر، آگاه و شجاع را هیچگاه نگران نمی کند بلکه نگاه آنها را به ظرفیت های موجود و احیاناً ظرفیت های معطل مانده داخلی معطوف می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای علت اصلی این چالش ها را توان پیشرفت و استحکام و اقتدار روزافزون در نظام اسلامی دانستند و تأکید کردند: ملت ایران بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۵ سال است که در مقابل عادت نفرت انگیز و زشت ِ نظام سلطه برای تقسیم دنیا به سلطه گر و سلطه پذیر ایستاده و به همین علت، قدرت های زورگو و باج گیر بین المللی و در رأس آنها آمریکا برآشفته و خشمگین شده اند.

ایشان افزودند: البته همین ایستادگی، موجب شیفتگی ملت های دنیا بسوی ملت ایران شده است و حتی بسیاری از دولت هایی هم که جسارت ایستادگی در مقابل قدرت های زورگو را ندارند، از ایستادگی نظام جمهوری اسلامی خرسند هستند و آن را تمجید می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی طرح موضوعاتی همچون هسته ای و حقوق بشر و برخی موضوعات دیگر از طرف قدرت های زورگو را برضد ملت ایران، صرفاً بهانه دانستند و خاطر نشان کردند: تلاش آنها این است که با این بهانه ها و فشارها، ملت ایران را از ایستادگی در مقابل زورگویی ها و قلدری های خود، منصرف کنند اما این اتفاق هیچگاه نخواهد افتاد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ملت ایران توانایی های خود را در میدان های مختلف اثبات کرده و نشان داده است که بدون تکیه بر امریکا هم می توان به پیشرفت های علمی و اجتماعی و نفوذ بین المللی و عزت سیاسی دست پیدا کرد.

ایشان تاکید کردند: ملت ایران راه درست را انتخاب کرده است و به مسیر خود ادامه خواهد داد و اکثریت دنیا نیز با این ملت است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش همیشگی امپراطوری خبری استکبار برای جلوگیری از رسیدن آوازه پیشرفت ها و موفقیت های ملت ایران به گوش جهانیان، گفتند: با وجود همه این تلاش ها، امروز جمع کثیری از مردم دنیا به ملت ایران اعتماد دارند و این ملت را ستایش می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از بکار برده شدن تعبیرِ دروغینِ «جامعه جهانی» در مقابل جمهوری اسلامی ایران، افزودند: نباید تعبیری را که دشمنان بکار می برند ما هم بکار ببریم زیرا واقعیت آن است که آنها جامعه جهانی نیستند و فقط چند دولت مستکبر ِ تحت ِ نفوذِ کمپانی های متعلق به صهیونیست های بدنام هستند.

ایشان تأکید کردند: جامعه جهانی، ملتها و دولت های مظلومی هستند که بدلیل فشار قدرت ها، جسارت اظهار مخالفت با زورگویان را ندارند اما اگر فضایی بدست آورند، قطعاً این مخالفت را ابراز خواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جامعه جهانی، دانشمندان و اندیشمندان و خیرخواهان و آزادیخواهان دنیا هستند.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود، دانشگاه افسری امام حسین(ع) را مرکزی مهم برای فراگیری دانش و تحقیق و آموزش های انقلابی و مهارت های رزمی و کسب بصیرت و معنویت دانستند و دانشجویان جوان این دانشگاه را به قدر دانستن این فرصت بزرگ و مسئولان و اساتید دانشگاه را نیز به بهره برداری حداکثری از این فرصت توصیه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خطاب به جوانان گفتند: کشور و آینده آن، متعلق به شما است، خود را برای فتح افق های دور دست و انجام کارهای بزرگ آماده کنید.

در این مراسم سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تولید قدرت روز افزون، توسعه‌ی توان بازدارندگی و افزایش آمادگیهای همه جانبه بعنوان برنامه‌های دائمی سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: منبع اصلی اقتدار درونزای سپاه، نیروی انسانی مؤمن، هوشمند و انقلابیِ آن است.

سردار دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) نیز گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات علمی و فرهنگی این دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم جمعی از فرماندهان، اساتید و مربیان، مدیران، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاه امام حسین(ع) هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نماینده دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) نیز مفتخر به دریافت سردوشی شد.

اجرای طرح محتوایی «امت واحده» از جمله برنامه های مراسم امروز میثاق پاسداری دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) بود.

همچنین در این مراسم، دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع)، نمایش رزمی اعتماد به نفس را اجرا کردند.

در پایان مراسم، یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

برای دانلود صوت و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب