پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:02:11 - شنبه 10 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسالت پیامبران کربلا در بیان رهبر انقلاب
“بزرگترین مسؤولیتى که بر عهده امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) قرار گرفت این بود که پیام عاشورا را به سرتاسر دنیاى اسلام و شکل‌های گوناگون منتقل کنند.”

به گزارش ” صبح رابر” ، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، گزیده‌ای از بیانات معظم‌له پیرامون نقش و جایگاه امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) در واقعه کربلا را منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید:

بزرگترین مسؤولیتى که بر عهده امام سجاد و زینب کبرى قرار گرفت

عنوان: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان استان همدان

تاریخ:  ۱۳۸۳/۰۴/۱۶

خون مطهر حسین‌بن‌على (علیه‌السلام) در کربلا در غربت بر زمین ریخته شد؛ اما بزرگترین مسؤولیتى که بر عهده امام سجاد (علیه‌الصلاهوالسلام) و زینب کبرى (سلام‌اللَّه علیها) قرار گرفت، از همان لحظه اول این بود که این پیام را روى دست بگیرند و به سرتاسر دنیاى اسلام آن را، به شکل‌هاى گوناگون، منتقل کنند. این حرکت براى احیاء دین حقیقى و دین حسین‌بن‌على و آن هدفى که امام حسین براى آن شهید شد، یک امر ضرورى و لازم بود. البته اجر الهى براى امام حسین محفوظ بود؛ مى‌توانستند او را در بوته سکوت بگذارند؛ اما چرا امام سجاد (علیه‌السلام) تا آخر عمر – سى سال بعد از او، امام سجاد زندگى کردند – در هر مناسبتى نام حسین، خون حسین و شهادت اباعبداللَّه را مطرح کردند؛ آن را به یاد مردم آوردند؟ این تلاش براى چه بود؟ بعضى خیال مى‌کنند این کار براى انتقام گرفتن از بنى‌امیه بود؛ در حالى که بنى‌امیه بعدها از بین رفتند. امام رضا (علیه‌السلام) که بعد از آمدن بنى‌عباس است، چرا به “ریان‌بن‌شبیب” دستور مى‌دهد مصیبت‌نامه اباعبداللَّه را در میان خودتان بخوانید؟ آن وقت که بنى‌امیه نبودند؛ تار و مار شده بودند. این کار براى این است که راه حسین‌بن‌على و خون او عَلَم و پرچم حرکت عظیم امت اسلام به سوى هدف‌هاى اسلامى است؛ این پرچم باید سرپا بماند؛ تا امروز هم بر سر پا مانده و تا امروز هم هدایت کرده است.

انتهای پیام/ن

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب