پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:51:44 - دوشنبه 4 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حرکت جهادی قرارگاه خاتم برای توسعه ی شهرسازی کرمان/ کرمان در آستانه ی تحولی عظیم
اجرای ۹ پروژه ی عظیم شهری ؛ پل و زیرگذر و اتوبان سازی برای شهر کرمان آنهم توسط قرارگاه سازندگی ای که در اجرای پروژه های عظیم در خاورمیانه حرف اول را می زند و تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا را به همراه دارد امیدی تازه را

به گزارش “ صبح رابر”؛ پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰ نوشت: این روزها در شهر کرمان شاهد اجرای پروژه های عمرانی متعددی هستیم ؛ تعدادی از مردم در رابطه با اجرای این پروژه ها نگران و تعدادی هم راضی هستند .

اما این نکته جای تامل دارد که بالاخره این پروژه ها باید روزی در شهر کرمان اجرا شوند تا موضوعاتی از جمله ترافیک شهری را حل نمایند، پس در این زمینه نیازمند یاری مردم با مسئولین شهری هستیم تا در کوتاهترین زمان ممکن این پروژه ها به پایان برسند .

البته شهر کرمان شاهد پروژه های نیمه تمامی هم هست که آنهم یک دلیل نگرانی مردم است ؛ به عنوان مثال پروژهای پل خیابان سیدی؛ که سالهاست نیمه تمام رها شده و پیشرفت فیزیکی ای نداشته است و جز ایجاد سختی و نگرانی و گردوغبار تاکنون برای شهروندان کرمانی فایده ای نداشته است.

البته مسئولان شهری استان کرمان هر کدام نظری را در رابطه با پروژه های نیمه تمام شهری در کرمان دارند. به عنوان مثال علی اکبر مشرفی رییس شورای شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری کرمان۱۴۰۰ در رابطه با پروژه نیمه تمام پل سیدی گفت : پل سیدی به دلیل مشکل با پیمانکاران و یکسری مسائل قانونی پیشرفتی نداشته است ولی در حال حاضر ساخت حدود ۴۰۰ تن از اسکلت فلزی پل انجام شده است و بقیه آن هم با تامین اعتبار شهرداری در حال اجراست اما به نظر نمی رسد که پل سیدی امسال به بهره برداری برسد.

علی بابایی سرپرست شهرداری کرمان نیز در نشست شورای اسلامی شهر کرمان در رابطه با پروژه های نیمه تمام شهرداری کرمان به اعضای شورا گفته است که ” تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا با اولویت بندی پروژه های شهری، در یک برنامه کوتاه مدت پروژه های مهم از جمله پل سیدی که ساخت آن بسیار طولانی شده است را به پایان برسانیم”

کمال جوانمرد عضو شورای شهر کرمان نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری کرمان۱۴۰۰ در این رابطه با اشاره به اینکه هر کاری باید پروسه قانونی خود را طی کند ، بیان داشت : احتمال این که این پروسه به طول بینجامد وجود دارد لذا باید همه مسئولین تلاش لازم را برای بهره برداری از پروژه های نیمه تمام به کار ببرند .

وی عنوان کرد : مشکل اساسی بسیاری از پروژه های نیمه تمام کمبود اعتبارات می باشد .

این عضو شورای شهر ادامه داده است : پل سیدی یکی از پروژه های نیمه تمامی است که به ۲ دلیل احداثش با موفقیت به پایان نرسیده است ، یکی مشکلات پیمانکار و دیگری اعتبارات است که مسئولین در تلاشند تا در کمترین زمان ممکن این مشکلات برطرف شود .

اما در ماه های اخیر پروژه هایی که در سطح شهر کرمان آغاز شده اند که پیمانکاری آنان را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختیار گرفته است و چراغی جدید را در شهرسازی کرمان آغاز کرده است.

اجرای ۹ پروژه ی عظیم شهری ؛ پل و زیرگذر و اتوبان سازی برای شهر کرمان آنهم توسط قرارگاه سازندگی ای که در اجرای پروژه های عظیم در خاورمیانه حرف اول را می زند و تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا را به همراه دارد امیدی تازه را در دلهای مردم کرمان روشن کرده است.

01

قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پایان جنگ تحمیلی ، در سال ۱۳۶۸ و در راستای اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) مبنی بر مشارکت در امر بازسازی کشور وارد عرصه سازندگی میهن اسلامی شد .

این قرارگاه با بهره گیری از نیروی انسانی متعهد و مجرب و دانشی و با برخورداری از حجم بالای امکانات ،تجهیزات ،ماشین آلات کاملاً تخصصی، پیشرفته ومنحصر بفرد آمادگی کامل دارد پروژه های بزرگ وپیچیده رادر کمترین زمان ممکن وبا رعایت کلیه استانداردها و مشخصات فنی و مهندسی و با متناسب ترین روش اجرایی حتی به صورت EPC اجرا نماید .

اکنون شهر کرمان شاهد سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دراجرای پروژه های ۹ گانه خود در سطح شهر و ایجاد یک تحول اساسی است.

علی اکبر مشرفی رییس شورای شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اجرای پروژه های خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : امسال قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قراردادهای بسیار خوبی با شهرداری کرمان منعقد کرده است که امیدواریم با کمک این قرارگاه مشکلات ترافیکی شهرمان حل شود .

وی افزود : امیدواریم پروژه هایی را که توسط پیمانکاران محلی و پیمانکاران کوچک کشوری قابل اجرا نبوده اند اکنون با کمک قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرانجام برسند.

این عضو شورای شهر کرمان عنوان کرد : تا کنون قرارگاه خاتم الانبیاء طبق برنامه زمان بندی پیش رفته است و از سرعت کاری خوبی برخوردار بوده است .

کمال جوانمرد عضو شورای شهر کرمان در گفتگویی دیگر با خبرنگار ما حضور قرارگاه خاتم النیاء در کرمان را نعمتی بزرگ خواند و با تاکید براین که با اجرای این پروژه‌ها بارترافیکی شهر کرمان کاهش خواهد یافت ؛ گفت : تقاطع غیرهم‌سطح خیابان ابوذر شمالی، بولوار قدس و ابوذر جنوبی، امام جمعه، فیروزه، میدان آزادی، سمیه و ولی‌عصر، بولوار کوثر به سمت بولوار جمهوری اسلامی و اجرای تقاطع غیرهم‌سطح روی راه‌آهن، بولوار هوانیروز و الغدیر از پروژه هایی است که اجرا خواهد شد.

سرپرست شهرداری کرمان نیز در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در رابطه با پروژه های شهرداری کرمان به اینکه” باید برای رفاه حال شهروندان هرچه سریعتر پروژه های نیمه تمام شهری بویژه پل های در دست انجام به اتمام برسند و در این راستا باید از مزیت وجود کارخانه قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهترین نحو استفاده کرد و پل ها را به اتمام رساند” اشاره کرده بود.

همچنین پروژه هایی در شهر کرمان وجود دارند که توسط پیمانکاران محلی در حال اجرا هستند ؛ پیمانکارای که مردم دل خوشی از برخی آنان ندارند و نمی دانند این پروژهای کی به سرانجام خواهد رسید؛ رئیس شورای شهر کرمان در رابطه با این نمونه از پروژه ها در شهر کرمان نیز ابراز امیدواری کرده است که انجام خواهد شد و گفته است که به زودی بلوار سراسری فرودگاه تا پل سیدی راه اندازی می شود که باعث کاهش بار ترافیکی بلوار جمهوری اسلامی خواهد شد .

مشرفی با بیان این که “محور پیشرفت شهر کرمان در آینده گردشگری و توریستی است”؛ تاکید کرده است” امروزه نگاه بسیار خوبی به ساختمان های قدیمی و آثار باستانی کرمان در جهت حفظ و نگهداری آن ها انجام می شود. ”

رئیس شورای شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار ما گریزی به بازار قدیمی کرمان هم زده است و در تشریح فعالیت های انجام شده در این حوزه گفته است : “بازار قدیمی کرمان که یکی از آثار بسیار زیبای ایران است اکنون در حال مرمت و بازسازی است که مرمت دیوار و سقف و همچنین زیباسازی و نورپردازی آن در حال انجام است و علاوه بر این چندین ساختمان دیگر میراثی هم به کمک اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری در حال تعمیر و مرمت است ؛ در ایام نوروز شهر کرمان میزبان مسافران نوروزی زیادی است که از وضعیت معماری شهر و میدان های اصلی شهر راضی نیستند لذا در این خصوص رییس شورای شهر کرمان می گوید : بدنه سازی میدان های اصلی و قدیمی شهر مثل میدان ارگ و شهداء با سرعت خوبی توسط نیروهای شهرداری در حال انجام است و امیدواریم امسال در عید نوروز مردم کرمان شاهد تحول اساسی و خوبی در سطح شهر باشند.”

وی به دیگر پروژه های شهری کرمان و زیباسازی های کرمان اشاره کرد و بیان داشت : “قراردادهای بام کرمان در کوه های صاحب الزمان (عج) و احداث هتل و پارک در حال انعقاد است و تله کابین جنگل هم در حال اجرا می باشد.

در غرب شهر کرمان هم طرحی برای ایجاد یک پارک جنگلی زیبا در حال مطالعه است واستاندار کرمان هم فرموده اند پیگیری های لازم را انجام می دهند تا مرکز تحقیقات کشاورزی زمینش را به پارک جنگلی تخصیص دهند و مرکز تحقیقات کشاورزی جا به جا شود که احداث این پارک به جاده خیابان شهید صدوقی ارتباط پیدا می کند.

اکنون در ۴ منطقه کرمان شاهد احداث ۵ پارک هستیم که باعث افزایش میزان فضای شهری می شود و با احداث این پارک ها سرانه فضای سبز در کرمان حدود ۱۲ مترمربع بر نفر می شود که بر طبق استاندارهای مملکتی بسیار خوب می باشد .

امسال آسفالت سطح شهر هم در دستور کار است تا دیگر در دو سال آینده شاهد مشکل آسفالت نباشیم ولی در خیابان هایی که اداره آب و فاضلاب می خواهد به احداث کانال بپردازد بعد از اجرایی شدن عملیات آسفالت صورت می گیرد ”

حال امیدواریم اجرای پروژه های شهر کرمان همراه با همت مضاعف مسئولین و صبوری مردم کرمان و حرکت جهادی ای که با حضور استاندار کرمان به دور از هرگونه سیاسی بازی آغاز شده در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برسند و ما شاهد تحولی عظیم در عمران و آبادانی شهرمان باشیم .

02

03

04

05

06

07

08

 

10

11

12

13

14

15

16

17

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب