پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:27:11 - دوشنبه 2 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهدای ما رفتندتا ارزشهای انقلاب ضد ارزش نشود
امام جمعه رابر گفت: پایبند به ارزشهایتان باشید؛ شهدای ما رفتند این ارزشها ضد ارزش نشود.

به گزارش “صبح رابر”؛ در سومین روز از هفته بسیج یادواره ۷۰۰۰شهید زن بالاخص شهیده طیبه واعظی با حضور خانواده شهدا و بانوان بسیجی در سوله صالحین رابر برگزار شد .

در این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی با اشاره به نقش بسیار مهم زن در زندگی و اجتماع اظهار داشت : در تنظیم و سازندگی یک خانواده یک زن نقش بسیار مهمی دارد که علاوه بر تربیت فرزند، شوهر خوبی هم می تواند تحویل جامعه دهد و هر یک را نیز از ارزشهای انقلاب بر شمرد.

DSC06826

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروزی ما خیلی از ارزشهای انقلابی که شما زنها نقش بسیار مهمی را در آن می توان ایفا کنید، اگر کمرنگ و ضعیف شود این ارزشها ضد ارزش می شود.

حجت الاسلام صادقی یکی از ارزشها خانمها را بحث حجاب دانست و افزود: حجاب یک مصونیت است نه محدودیت ؛ بی حجابی ضد ارزش می شود و لذا در خاطرات شهیده طیبه واعظی آمده است “مرا بکشید اما چادرم را از سرم برندارید” ،خیلی از مادر بزرگ ها درزمان رژیم پهلوی ملعون از خانه هایشان بیرون نیامده اند که مبادا چادر را از سرشان بردارند.

وی با بیان اینکه امروزه در شهرهای کلان حجاب، دارد ارزشش را از دست می دهد ، تصریح کرد: شما باید ارزش چادرتان را حفظ کنید زیرا که دشمن در شهرهایی که پایبند به ارزشها هستند سرمایه گذاری می کند و لذا می بینید زن و دانشجوی ما نسبت به چادر خیلی تمایلی نشان نمی دهد.

امام جمعه رابر بیان داشت: در خانه طوری با فرزندت برخورد کنید که خانه را زندان خود نداند؛ چرا که بعضی از پدران از لحاظ اخلاقی طوری برخورد می کنند که جوان شما چه دختر و پسر حرف دلش را به شما نمی گویند.DSC06818

وی ادامه داد: اگر گناهی جوان شما مرتکب شده آن گناه را گوش بدهید و برای جواب او فکر و تأملی کنید، نمی توانید جوابش را بدهید با کارشناس مطرح کنید.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه اگر ارزشها را در سلطه و تحکیم آوردید؛ ضد ارزش می شود عنوان کرد: در خانه هایی که ارزشها سختگیری می شود مثل چادر و حجاب های دیگر ؛ اگر این ارزشها با سلطه گری و فشار همراه باشد این جواب نمی دهد، فقط در چهار دیواری خانه جواب می دهد؛ همین که از چهار دیواری یا زندان خانه بیرون می رود، چادرش در کیفشمی گذارد.

وی یکی دیگر از ارزشهای انقلاب را عفت دانست و افزود: بی عفتی یعنی عادی سازی روابط با نامحرم و روابط نامشروع وقتی که ارزش ما ضد ارزش شود عفت، بی عفتی می شود.

مهدی صادقی یکی از عوامل بی عفتی و بی حجابی ها را وجود ماهواره در خانه ها دانست و گفت: چرا آمار طلاق بالا می رود؟ به خاطر اینکه این شوهر دیگر به زنش نگاه نمی تواند بکند، پای ماهواره که در خانه باز شود غیرت از مرد، عفت و حجاب از زن رخت بر می بندد، چرا که درس و الگوی آنها ماهواره و اینترنت شده است.

وی ادامه داد: پایبند به ارزشهایتان باشید شهدای ما رفتند این ارزشها ضد ارزش نشود.DSC06816

حجت الاسلام صادقی تربیت فرزند را یک ارزش دانست و بیان کرد: نوع پوشش و نوع آرایش شما در منزل در مقابل فرزندانتان حتی نوزادان باید رعایت شود وشوخی هایی که نباید در مقابل فرزندانتان انجام دهید، تأثیر می گذارد مراقب باشید.

وی یکی دیگر از ارزشهای انقلاب را شوهر داری دانست و افزود:اگر شوهرداریتان خوب بود دیگر مرد چشمش دنبال زن دیگری نیست، چرا برخی آقایان چشمشان دنبال زن دیگری است چون محبتی و خنده ای در خانه نمی بینند.

امام جمعه رابر ،کمبود محبت زن، عشوه گری زن نسبت به شوهرشان را عامل ضعف در خانه دانست و اذعان داشت : مرد می خواهد پاک بماند، شما خودتان با عملتان نه با زبانتان به شوهرتان می گویید یک همسر دیگری را اختیار کنید.

وی ادامه داد: بعضی ها خیال می کنند زنی که در خانه شوهر غذایی درست کند و بچه دار شود،رخت و لباس بشوید کلفت است، نه خیر خانم شما الگو یتان یک زن اروپایی یا الگویتان حضرت زهرا (س)است. در بحث شوهرداری الگویتان کیست؟ اگر شوهرداری شما خوب بود این یک ارزش می شود واگر ضعیف بود ضد ارزش می شود.DSC06828

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه رفتن به نماز جمعه و جماعات یک ارزش است ولی اگر نرفتید توبیخ نمی شوید، یادآور شد: اگر اینطور فکر کردید که زن باید مستقل باشد، زن باید دستش در جیب خودش باشد، این ضد ارزش است لذا کسی دنبال ضد ارزش باشد ضد دین است ولو اینکه نماز جمعه و جماعاتش کامل باشد، دین نماز جمعه و جماعات به تنهایی نیست دفاع از ارزشها یعنی شوهرداری این ارزش می شود.

وی ادامه داد: جهاد شما در جنگ و جبهه نیست، جهاد شما شوهرداری است و این شوهر داری خیلی مهم است.

امام جمعه رابر خطاب به خانم ها یی که کارمند و دبیر هستند گفت: شما باید در زمانی که در منزل نیستید جبران نبودنتان را بکنید ، علاقه داشتید در محیطی کار کنید؛ اما مهمتر از آن کار رسیدن به شوهر است، اگر خللی در زندگی تان ایجاد شد مقصرش خودتان هستید، خیلی وقت برای فرزندان و شوهرتان بگذارید.DSC06829

وی اضافه کرد: خیلی از خانم هایی که به بیراهه کشیده می شوند مقصر خودشان هستند.

حجت الاسلام صادقی افزود : از دامن زن، مرد به معراج می رود؛ فرزندانی که رفتند در جبهه شهید شدند؛ از دامن مادران پاک به آن مقام عالی رسیدند.

وی ادامه داد: شما زنها نقش اساسی در خوب و بد کردن یک زندگی دارید؛ خداوند از محبت و مهربانی خودش در شما زنها دمیده ، در مقابل نامحرم شما زنها خشن صحبت کنید؛ خشن شما زنها عادی، که نامحرم سوء استفاده نکند.

امام جمعه رابر گفت: شما زن ها نقش بسیار مهمی را در زندگی و اجتماع دارید این نقش را قدر بدانید این نقش را خدا برای شما قرار داده، برای آن ارزش قائل باشید و ضد ارزشها را کمرنگ کنید.

وی افزود: زن نقش بسیار اساسی در بهشتی کردن یا جهنمی کردن شوهر دارد و شما از نقشی که خدا به شما عطا کرده به نحو احسن استفاده کنید .

انتهای پیام /

Comments are closed.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب