پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:42:14 - جمعه 4 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیامد لجاجت هلاکت است/ حقوق‌های نجومی پیگیری و به بیت المال برگردانده شود
خطیب جمعه رابر با اشاره به حقوق های کلان در جامعه ضمن پیگری این حقوق‌های نجومی از رسانه های ملی و برگشت آن به بیت المال گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اذعان داشتند موضوع حقوقهای نجومی در واقع هجوم به ارزشها است اما این موضوع ازاستثناها است و اکثر مدیران دستگاه ها انسانهای پاک دست هستند و با معدود افراد مشکل ساز باید برخورد شود.

به گزارش “صبح رابر” ؛ حجت الاسلام  مهدی صادقی امام  جمعه رابر ضمن  دعوت به رعایت  تقوای الهی  درباره  لجاجت گفت : لجاجت  باعث ناسازگاری همسران و در  پی آن تزلزل نظام خانواده خود راخواهد  داشت، امروز بدی هایی ناشی از لجاجت  مصداق های متعددی  دارد .

وی درگیری و فقدان  منزلت را  از مصداق های  لجاجت  دانست و افزود:  کسی که بر مرکب لجاجت سوار است هم دیگران را به سختی وزحمت می اندازد وهم خود را گرفتار می کند. خروجی لجاجت درگیری و پرخاشگری  نسبت به همدیگر است.

DSC02743

امام جمعه رابر با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) که  می فرماید: لجاجت برانگیزاننده جنگ است، عنوان کرد:  یک  لجاجت  کوچک  باعث می شود یک جنگی را در برداشته باشد،  پیامد  لجاجت هلاکت است.

وی با بیان اینکه  فقدان  منزلت در جامعه بحث لجاجت و خود رأی بودن آن است ، افزود:  این منزلت را در جامعه وخانواده  از دست  ندهید که بسیار بد است.

حجت الاسلام صادقی  با اشاره به  روایتی  از امیرالمومنین علی (ع) که  می فرماید:  بهترین خصلت ها دورترین آن از لجاجت است تصریح کرد: دوری از لجاجت، بهترین اخلاق برای انسان است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دیدار رئیس  جمهور و اعضای محترم هئیت  دولت با  رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در  خصوص  نحوه  عملکرد در شرایط  فتنه  فرمودند: در شرایط  فتنه، تشخیص  حق و  باطل  برای مردم  بسیار مشکل می  شود باید به  گونه ای عمل کرد که هیچ  بهره ای به نفع  فتنه ایجاد نشود.زیرا در شرایط فتنه همچون قضایای سال ۸۸ نباید سخن، سکوت، اقدام وحتی نوع نگرش موجب تقویت فتنه شود البته ممکن است که برخی افراد به دلیل برخی گرایش های سیاسی خاص خود تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره برداری شود.

DSC02742

خطیب جمعه رابر در بحث  دیگر با اشاره به  حقوق های کلان در جامعه ضمن پیگری این حقوق‌های نجومی از رسانه های ملی و برگشت آن به بیت المال افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اذعان داشتند موضوع حقوقهای نجومی در واقع هجوم به ارزشها است اما این موضوع ازاستثناها است و اکثر مدیران دستگاه ها انسانهای پاک دست هستند و با معدود افراد مشکل ساز باید برخورد شود.

وی دربخش دیگر سخنانش با بیان اینکه  بسیاری از مشکلات ناشی از  زبان است افزود: مشکلات ناشی از  مراقبت نکردن  زبان  جنگ های  شخصی دارد و در بعضی مواقع مشکلات اجتماعی به  وجود می آورد.

حجت الاسلام صادقیادامه داد:  یکی از مشکلات انسانها  این است که مطلب را  خوب نمی شنوند  و  وقتی  بازگو می  کند  ناقص  بیان می کند،  اگر مطلبی از مبلغی  می شنوید درست بشنوید،ناقص بیان کردن ضربه به جایگاه روحانیت است .

DSC02747

وی همچنین با اشاره به استارت آغاز عملیات اجرایی تونل ۳۸ کیلومتری آب از سد صفارود به شهر کرمان با حضور مسئولان استانی گفت: با تلاش استاندار و نیروهای ارزشی و انقلابی مدت قرارداداحداث این کانال از ۶۰ماه به ۴۰ماه رسید و با احداث این تونل مشکل آب شرب شهرهای کرمان وشهر رابر برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی صادقی در بخش دیگر سخنانش ضمن تأکید  به صرفه جویی در  مصرف  آب و برق بیان داشت: در شهرستان رابر ۵ هزار مشترک آب با این وضعیت کم  آبی که در استان  کرمان وجود دارد،  شستن وسایلی غیرضروری  را تعطیل کنید تا مشکل  قطعی آب مرتفع شود و از مصرف برق نیز در زمان اوج مصرف خوداری کنید.

DSC02740

وی با اشاره به فضایل لیالی قدر خاطر نشان کرد: مقدرات  انسان براساس  لیاقت و شایستگی های او در این  شبهای  قدر  رقم می خورد، به  نحواحسن از این  لیالی قدر بهره ببرید.

امام جمعه رابرخواستار شد: کسانی که در منازل احیاء می گیرند در مساجد و تکایا این احیاء را برگزار کنند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب