پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:16:35 - یکشنبه 24 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لایه روبی و مرمت قنات اسلام آباد در دستور کار قرار گرفت
پس از بازدیدهای میدانی و بررسی راهکارهای مختلف و تجربیات محلی موجود، به منظور جلوگیری از خشک شدن قنات به عنوان یک منبع آبی برای کشاورزان منطقه، طی جلسه ای مشکلات مطرح شده از جمله لایه روبی و مرمت قنات در مسجد این روستا رسیدگی می شود.

به گزارش “صبح رابر“؛ نزدیک به ۲۰ روز از حکایت بوی تعفن سگ در قنات اسلام آباد می گذرد تا اینکه روز گذشته  با پیگیری امام جمعه شهرستان رابر، همراه با جمعی از مسئولین شهرستان رابر برای رفع این معضل به روستای اسلام آباد رفتیم .

DSC04830

با توجه به ضرورت اهمیت آب در توسعه اقتصاد یک شهر و روستا و نیز کاهش منابع آبی، وجود منابع آبی همچون قناتها که یکی از مهم ترین منابع تامین آب کشاورزی بوده است که از دیرباز مورد توجه مردم این روستا است.

به همین منظور اهمیت و جایگاه قناتها در آبیاری اراضی کشاورزی و کاهش هزینه های تولید، افزایش اعتبارات لایه روبی و احیا قنوات دراین شهرستان ضروری است.

DSC04831

پس از بازدیدهای میدانی و بررسی راهکارهای مختلف و تجربیات محلی موجود، به منظور جلوگیری از خشک شدن قنات به عنوان یک منبع آبی برای کشاورزان منطقه، طی جلسه ای با حضور امام جمعه شهرستان رابر و جمعی از مسئولین ، نماینده  مالکین و جمعی از مالکین در۲۶ مردادماه سه شنبه شب، نسبت به مشکلات مطرح شده از جمله لایه روبی و مرمت قنات در مسجد این روستا رسیدگی می شود.

پرواضح است که توجه به احیا قنات های شهرستان رابر نه تنها این استان را از بحران پیش آمده برای آنها نجات می دهدبلکه مسیری برای تامین آب کشاورزی زمینهای این منطقه ، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام /

بر چسب ها:
  1. محمد   مرداد ۲۴, ۱۳۹۵  

    سلام.کاش رو بودجه ای که به این امر اختصاص داده میشه، نظارت کافی انجام بشه، تا حالا بودجه های کلانی چندین بار اختصاص داده شده ولی هیچ نتیجه ای نداشته

  2. سعید   مرداد ۲۴, ۱۳۹۵  

    تشکر از عوامل سایت صبح رابر،واقعا انعکاس اخبار مربوط به قنات توسط سایت شما، باعث شد دهیار پاسخگو باشد

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب