پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:01:59 - پنجشنبه 4 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سازمان ملل وسیله ای در دست صهیونیست است و اسرائیل طراح جهانی/تغییرات راهبردی صورت گرفته امنیت را از صهیونیست ها سلب کرده است
مشاور وزیر امورخارجه در یک نشست مجازی بیان کرد:سازمان ملل وسیله ای است در دست صهیونیست ها و کاری برای فلسطین نکرده زیرا وسیله ای در دست صهیونیست است و …

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از صبح کویر؛دکتر حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امورخارجه در یک نشست مجازی در بین اعضای فعال حوزه فلسطین و مقاومت پاسخ گوی کاربران گروه تلگرامی به رنگ غزه بود، ایشان پیرامون بیداری اسلامی و تاثیر آن بر تحقق آرمان فلسطین توضیحاتی ارائه کرد که مشروح این پرسش و پاسخ به شرح زیر است:

س:اقای دکتر همان طور که اعلام شده بحث گفتمان با تاکید بر خیزش کشورهای اسلامی و بیداری اسلامی است که منجر به تحولات اخیر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا شده است خواهشمند ابتدا روند این تحولات را در کشورهای عربی برای حضار تشریح نمایید؟

ج:واقع امر این است بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و انتقال تجربه و مقاومت مردم در مقابل توپ تانک مسلسل از طریق حج به فلسطینی ها داده شد.

حج مراسم برائت این را منتقل کرد به همه کشورهای اسلامی از همه مهمتر به فلسطین و این به عنوان اولین انتفاضه در فلسطین تجلی کرد.

خود این موضوع در پیام حضرت امام در سال ۱۳۶۷ یعنی یکسال بغد از کشتار یعنی همان سالی که ما در مکه حضور نداشتم ولی حضرت امام برای حجاج پیام فرستادند.

در این پیام به وضوح حضرت امام(ره) با استفاده آیه نور از سوره نور که نشان می دهد انتفاضه در فلسطین می جوشد از انقلاب ماست.

این ادامه پیدا کرد علی الخصوص مقاومت در غزه و لبنان آزادی غزه از صهیونیست ها این تجربه در جایی خارج از ایران به نتیجه رسید خط مقاومت.

تا در تونس و در مصر این تجربه تکرار شد.

البته خوشبختانه انتفاضه در فلسطین فقط به انتفاضه اول متوقف نشد و ما شاهد انتفاضه دوم با ورود خبیث شارون به مسجد  الاقصی و عکس العمل مردم فلسطین و حالا انتفاضه سوم هستیم.

ویژگی انتفاضه سوم این هست که خیلی انعطاف پذیر با هزینه کم و با تاثیر گذاری بسیار زیاد دارد اجرا می شود.

هر کسی تبدیل شده به یک بمب ساعتی برای صهیونیست ها برای شهرک نشین ها برای ارتشی ها و اصل همزیستی مسالمت آمیز فلسطینی مظلوم با صهیونیست اشغالگر ظالم دیگر کارایی ندارد.

س:با این تحولات و خیزش کشورهای عربی که الهام بخش ملت ها و جنبش های مختلف بوده انچه که حائز اهمیت است تاثیر این جنبش و بیداری اسلامی بر تحقق آرمان های فلسطین است بر این مبنا خواهشمندم بیان نمایید بیداری اسلامی چه تاثیری بر روند تحولات فلسطین داشته است؟

ج:در واقع پایه نظریه سازش از بین رفته و تنها یک راه وجود دارد برای امکان همزیستی مسالمت آمیز وجود ندارد بین اشغالگر و اشغال شده.

فلسطینی ثابت کرده که به هیچی که عزتش را خدشه دار می کند به هیچ روش نمی تواند قبول کند صهیونیست را و اشغالگر را در سرزمین خودش و این امنیت را از اشغالگر سلب کرده است.

این تحول بسیار بزرگی است و نظریه پردازان سازش مایوس هستند تلاش می کنند اما می دانند فلسطینی دیگر حاضر نیست صهیونیست را در کنار خود بپذیرد.

س: ایا این درست است که خیزش های اسلامی پشت باروهای فلسطین متوقف شده؟ ایا امکان دارد که این خیزش از باروها عبور کرده سرزمین فلسطین را درنوردد؟

ج:با هر وسیله ای با چاقو آشپزخانه با اتومبیلش و هر گونه بتواند آسایش را سلب می کند حتی می داند ممکنه نتواند شاید شهید شود باز دست به اینعمل می زند و این مهمه که صهیونیست احساس امنیت نمی کند.

نه خیزش اسلامی عبور کرده حضرت آقا فرمودند، وظیفه همه است که فلسطینی های کرانه باختری را مسلح کنند اما قبل از هر چیز فلسطینی های کرانه باختری خودشان را مسلح کردند.

این اسلحه ای که با آن عملیات انجام شد در تلاویب در خود کرانه باختری مهندسی شد، ساخته شد و از تورهای امنیتی رد شد و در تلاویب توسط دو پسرعموی از جان گذشته در مقابل صهیونیست ها استفاده شد.

فلسطینی ها قبل از هر کسی دست به این کار بزرگ زدند و خودشان را مسلح کردند و این کار بزرگی است.

س:بدون شک بروز این تحولات محیط استراتژیک و ثبات نسبی رژیم صهیونیستی را دچار تغییراتی نموده است این تغییرات و در واقع تهدیدات را چگونه ارزیابی می نمایید؟

ج:می بینیم امروز یک تغییر راهبردی صورت پذیرفته که امنیت را از صهیونیست ها سلب کرده است.

باید کشورها ی اسلامی علی الخصوص کشورهای طوق به صحنه بهتر وارد شوند خوشبختانه لبنان خیلی خوب درگیر است حتما باید اردن و مصر تحریک شوند.

در داخل رژیم صهیونیستی هم تغییرات جدی انجام شده و اون این است به طرف تندروی متمایل شوند و این نشان دهنده این است که تهدید را خوب احساس کردند.

این تندروی نتیجه اش بالا رفتن تشنج خواهد بود و کم شدن امنیت و در واقع با ناامن شدن سرزمین های اشغالی آنکه باید فرار کند صهیونیست ها هستند چون تعلق به آنجا ندارند.

مهاجرت معکوس عدم حضور جدید مهاجرین این  راه حل را ما الان تجربه می کنیم.

س:جناب دکتر برای آخرین سوال بفرمایید که  جمهوری اسلامی ایران چه نقشی را در این تحول بزرگ اجتماعی و تحقق آرمان های فلسطین ایفا نموده است؟

ج:ما نقش الهام بخش دارنده نظریه مقاومت پایداری و اینکه به نتیجه می رسد ایستادگی نقش ابتدایی ما این است.

البته ما نقش تشکیلاتی و پشتیبانی ما نقش همراهی از مبارزات فلسطینی ها داشتیم و همین کمک کرده فلسطین زنده نگه داشته شود.

ما تنها کشوری هستیم که می توانیم امکانات آموزشی و نظامی به فلسطینی های داخل و خارج را بدهیم کسی جرات همچین کاری را ندارد.

چون ما راهبردمون ،‌راهبر علنی ما نابودی رژیم صهیونیستی هست کار ما را راحت تر برای فلسطینی ها خیلی مستقیم تر و کم هزینه تر کرده ارتباط با ایران را

ایستادگی ما در این خط بزرگترین کمک به مظلومین فلسطینی است ما باید نشان بدهیم که در این خط پایداریم و واقعا هستیم.

س:کنست ( مجلس رژیم صهیونیستی) در ادامه تلاش های بی فایده و شکست خورده خود برای متوقف کردن انتفاضه قدس و عملیات های مقاومتی فلسطینیان پیش نویس قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن مراجع صهیونیستی می توانند کودکان زیر ۱۴ سال فلسطینی را بازداشت کنند تحلیل شما نسبت به این مصوبه چیست و نقش سازمان ملل در این رابطه چیست؟

ج:همانطور که عرض کردم به بن بست رسیدند کارهای خیلی غیرمعقول می کنند از جمله فشار روی فلسطینی های زندانی بالا بردن هزینه درخواست های مدنی و به خیالشون وقتی ببرند تصویب کنند قانونی می شود یا با این حرکت ها را متوقف کنند.

سازمان ملل وسیله ای است در دست صهیونیست ها و کاری برای فلسطین نکرده زیرا وسیله ای در دست صهیونیست است و اسرائیل طراح جهانی

امیدی به سازمان ملل نیست مصوبه هم نمی تواند راه فلسطینی ها را تغییر بدهد پایدار خواهند بود تشنج را بالا می برد و این به نفع انتفاضه و خلاف نظر صهیونیست ها نتیجه خواهد داد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب