پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:20:31 - جمعه 5 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئله‌ی «فرهنگ»اولویت بسیار مهم کشور/مهمترین وظایف مشترک مرد و زن اظهار محبت است
خطیب جمعه رابربه مسئله‌ی «فرهنگ» که رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان یک اولویت بسیار مهم کشور بر آن تأکید داشتند، تأکیدکرد: فرهنگ شامل ادبیات، هنر، سبک زندگی، رفتار و اخلاق اجتماعی است و دستگاه‌های فرهنگی در تمام این بخش‌ها مسئولیت و وظیفه دارند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام  مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهارداشت:  یکی از اساسی ترین راه های استقرار و استمرار ارزش های اخلاقی و دینی در جامعه، تقویت و تحکیم نهاد خانواده است.

وی،افزود: پیوند خانوادگی  در دو عنصر ارزشمند روانی و معنوی،  یعنی محبت و قداست ریشه دارد که در احادیث پیامبر صلی الله علیه واله و اهل بیت علیهم السلام   رهنمودهای بسیار ارزنده ای برای تقویت محبت و قداست خانواده ارائه شده است که به  مهمترین آنها اشاره کرد .

امام جمعه رابر، مهمترین وظایف مشترک مرد و زن  را اظهار محبت خواند و گفت: یکی از آداب مهم معاشرت در اسلام ، اظهار محبت متقابل نسبت به یکدیگر است در روایتی از نبی مکرم اسلام  حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) که می فرماید: دوستی خود را نسبت به آن که تو را دوست دارد اظهار کن تا این دوستی استوار تر شود و  در روایتی دیگر می فرماید هرگاه یکی از برادرمسلمان خود را دوست می دارد او را از این دوستی با خبر کند ، چرا که این کار افراد را بیشتر به هم پیوند می دهد.

وی ادامه داد: هرکس همسر خود را دوست دارد و اظهار محبت نسبت به او سبب می شود که دوستی آنان استوار تر شود و پیوند خانوادگی شان تحکیم یابد. زن و مرد، هر دو در این وظیفه مشترک اند ولی از آن جا که زن نیاز بیشتری به ابزار احساسات مرد دارد دروایات اسلامی ، اظهار محبت مرد به زن، بیشتر توصیه شده است .

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه متاسفانه بعضی جوانان امروزی خیال می کنند محبت با درهم و دینار رد و بدل می شود،گفت: از پیامبر روایت شده که می فرماید این سخن مرد به زن که دوست دارم هرگز از دل زن بیرون نمی رود . در حدیثی دیگر می فرماید هر گاه بنده به چهره همسرش و همسرش به چهره او بنگرد خداوند به آن دو، با نگاه مهر آمیز می نگرد. پس هر گاه دست یکدیگر را بگیرند ، گناهان آن دو از لای انگشتانشان فرو می ریزد . همچنین اظهار محبت نسبت به فرزند ، موجب گرم شدن هر چه بیشتر کانون خانواده می شود.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش ضمن تبریک هفته دولت به مسئولین استان و شهرستان و با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب اسلامی با تبریک هفته‌ی دولت، یاد شهیدان رجایی و باهنر را به‌عنوان «الگوی اخلاص، پرکاری و مردمی بودن» گرامی داشتند و با اشاره به برخی تلاش‌ها برای تطهیر منافقان روسیاه که عامل این جنایت بودند، افزودند: متأسفانه برخی تلاش دارند تا برای این جنایتکارانی که هزاران نفر از مردم عادی تا مسئولان و شخصیت‌های برجسته را به شهادت رساندند، فضای مظلومیت ایجاد و چهره‌ی نورانی امام راحل (رحمه‌الله) را خدشه‌دار کنند اما این دست‌های خبیث و مغرض به نتیجه نخواهند رسید و همانند گذشته ناکام خواهند ماند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی دولت را به دوری از حواشی به‌خصوص در ماه‌های آینده که همراه با مباحث انتخاباتی است، توصیه کردند و فرمودند: دولت نباید به‌هیچ‌وجه خود را سرگرم بحث‌های انتخاباتی کند بلکه باید تا آخرین روزِ کاری، برای کار، تلاش و حل مشکلات برنامه‌ریزی کند و بهترین تبلیغ برای دولتِ در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است

حجت الاسلام صادقی در ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری نکات مهمی را در قالب هفت سرفصل در زمینه‌های «اقتصاد مقاومتی»، «سیاست خارجی»، «علم و فناوری»، «امنیت»، «فرهنگ»، «برنامه‌ی ششم» و «فضای مجازی» به‌عنوان اولویت‌های اصلی کشور و نقشه‌ی راه دولت یازدهم در یک‌سال پیش‌رو بیان کردند.

وی بابیان موضوع «امنیت»  یکی از سرفصلی که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: به لطف خداوند و با تلاش و زحمات قابل تقدیر نیروهای نظامی و امنیتی درحالی‌که کشورهای منطقه مملو از حوادث و ناامنی هستند، کشور از یک سپر امنیتی مستحکمی برخوردار است، و این جای شکر دارد .

خطیب جمعه رابر ادامه داد: ایشان «روحیه‌ی انقلابی و دینی مردم» را یکی از عناصر اصلی سپر امنیتی مستحکم کشور دانستند و تأکید کردند: به‌هیچ‌وجه نباید در این سدّ دفاعی ملی خللی ایجاد شود.

وی به مسئله‌ی «فرهنگ» که رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان یک اولویت بسیار مهم کشور بر آن تأکید داشتند تأکید کرد:  فرهنگ شامل ادبیات، هنر، سبک زندگی، رفتار و اخلاق اجتماعی است و دستگاه‌های فرهنگی در تمام این بخش‌ها مسئولیت و وظیفه دارند.
حجت الاسلام صادقی بیان کرد :ایشان فرمودند: بنده طرفدار جزم‌اندیشی، فشار و اختناق در عرصه‌ی فرهنگ نیستم بلکه به آزاداندیشی اعتقاد راسخ دارم اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای لطمه زدن نیست.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دو مناسبت پیش رو، روز یکشنبه  ۷شهریورماه،  روزدحوالارض است افزود : روز مخصوص زیارت امام رضا (ع) بنا بر روایات شب۲۳ ذی القعده، شب مخصوص زیارتی امام رضا(ع) است. شب دحوالارض ، یعنی شبی که زمین آفریده شده و همچنین به روایتی شب شهادت امام رضا(ع) است.

وی افزود: دحوالارض، مطابق با بیست و پنجم ماه ذو القعده روزی که خداوند با نظر به  کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید از این روز، بخشهای از کره  زمین که سراسر از آب  بود شروع به خشک شدن نمود تا کم کم به شکل  ربع مسکون امروزین درآید.

امام جمعه رابر بابیان اینکه مطابق روایات اولین  نقطه ای که از  زیر آب  سر برآورد مکان  کعبه شریف بود گفت : به نظر برخی مفسران ،آیه ۳۰سوره نازعات (والارض بعد ذالک دحاها) به همین واقعه اشاره دارد.

وی افزود: مناسبت های دیگر این روز،  میلاد شیخ  الانبیاء حضرت ابراهیم  علی نبینا وآله و علیهالسلام،میلاد حضرت  عیسی مسیح علیه السلام و  درروایتی  نیز آمده  است که قائم (عج) در همین  روز  قیام  خواهد کرد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اعمال شب و روز دحوالارض گفت: یکی از اعمال  روز یکشنبه روزه است، روزه یکی از آن چهار روز است که در تمام سال بفضیلت روزه ممتاز است.

وی ادامه داد: در روایتی روزه اش مثل هفتادسال است و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز  را  روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از برای او عبادت صد سال نوشته شود.

امام جمعه رابر در بخش پایانی سخنان خود با بیان محدود بندی مدارس، عنوان داشت: هر کس فرزند خود را در محدوده خود ثبت نام کند تا مدارس حواشی شهر قوت بگیرند

وی همچنین خواستار شد : اولیاء دانش آموزان ، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش را در برگزاری کلاسهای کنکور حمایت کند و با همکاری بیشتر نتیجه کنکور  سال آینده بهتر از امسال شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب