پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:53:09 - شنبه 3 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهمترین برکت دفاع مقدس شناخت خودی از غیر خودی /هر پدرخانواده ای مسئول فرهنگی خانواده اش باشد
امام جمعه رابر، مهمترین برکت دفاع مقدس راغربالگری دانست و گفت: شناخت خودی از غیر خودی، دفاع مقدس غربالگر بود می دانیم چه کسی خودی و چه کسی خودی نیست دفاع مقدس پر از برکات است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث هفته  گذشته در ربطه با وظایف مشترک بین  زن و شوهر که نقش بسزایی در ترکیب خانواده دارد  با بیان روایتی از پیامبر(ص) در مورد کاملترین  ایمان گفت: پیامبر فرمود: آن که با  خانواده اش  خوش اخلاق تر  باشد  ایمان  یک انسان با نماز، روزه و عبادات سنجش نمیکند، اخلاق حسنه ای که در آن شخص چه زن و چه مرد سنجش می کنند.

وی با بیان اینکه  از امام صادق (ع) روایت شده  که می فرماید: مرد در اداره خانه و خانواده اش به سه خصلت نیاز دارد که باید آنها را به کار ببرد اگرچه این ویژگی ها در او نباشد، افزود:  باید این سه خصلت معاشرت خوب، همان خوشرویی، گشاده دستی سنجیده  و غیرت برای ناموس داری را در وجودت احیا کنید.

dsc05697

امام جمعه رابر در مورد هریک از این سه خصلت مطالبی را مطرح  کرد و گفت: مرد باید غیرت نسبت به محرم خود  چه  زن و  دخترش داشته باشد،  متاسفانه بعضی مردها  غیرت ندارند زنان خود را  بزک می کند با هفت قلم آرایش و در انذار عمومی نمایش می دهند این بی غیرتی مرد نسبت به زن و  فرزندان خود می رساند.

وی ادامه داد: متاسفانه در مجالس عروسی های شهرهای بزرگ زن و مرد مختلط می رقصند؛ لعنت خدا بر  مردان  بی غیرت. که چنین  اجازه می دهد  زنش برقصد و یا اینکه به  زنان اجازه می دهند در کوچه و خیابان رقص مردها را ببیند آیا این غیرت است که اجازه دهیم زنانمان، رقص مردها را ببیند.

خطیب جمعه رابر افزود: بی غیرتی مردها مشکلات و معضلاتی دارد که باید هر پدرخانواده ای مسئول فرهنگی خود خانواده اش باشد.

وی با بیان اینکه دنیا زندان مؤمن است، بیان داشت: ما توقع بسیار زیادی  از خوبان و متدین داریم که خدای نکرده خوبانمان،  بد نشوند مراقب باشیم  و حواسمان جمع  کنیم، کاری نکنیم امام زمانمان ناراحت شود، اگر امام زمانمان نفربن کند نه می میریم نه خوب می شویم دیگر، نه دارو دارد و نه درمانی.

حجت الاسلام مهدی صادقی در بخش دیگر سخنان خود با  اشاره به دیدارمقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران به اظهار نظر شخصی در مورد لزوم تعدیل نیروی نظامی  که در «اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش» گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند.» افزود: این فرد گفته بود: «نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش بنیان برای خود درست کردند لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است …».

وی با  مقایسه  رده بندی رتبه نظامی این دو کشور با ایران گفت: در رده بندی رتبه نظامی این دو کشور در ژاپن رتبه نظامی در دنیا  پنجم، در کشور آلمان نهم و ایران سی و سوم است .dsc05695

امام جمعه رابر با بیان واکنش رهبر انقلاب اسلامی به برخی اظهار نظرهای اخیر مبنی بر اینکه علت پیشرفت برخی کشورها، جمع‌آوری سازمان‌های نظامی آنها بوده است، گفت : مقام معظم رهبری  تأکید کردند: «باور این سخنان از کسانی که به آن‌ها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.»

وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «کشورهایی که گفته می‌شود سازمان نظامی خود را جمع‌آوری کردند، به اختیار خود این کار را نکردند بلکه آنها در جنگ جهانی نابود شده بودند و به آنها اجازه ندادند که سازمان نظامی داشته باشند.»

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: به گفته فرمایشات مقام معظم رهبری «هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی‌گذارد، بنابراین باید قدرت دفاعی کشور را روز به روز استحکام بخشید».

وی  با بیان اینکه جوانان شخصیت پرست نباشید اگر شخصیت پرست  شدید،  بد بخت می شوید، گفت: در انتخابات هشتم و نهم ریاست جمهوری فردی  انتخاب شد و رفت دیگر حرفی از آن به میان نیاورید؛ سکوت کنید روی این شخص مانور ندهید.

خطیب جمعه رابر ضمن  گرامیداشت هفته دفاع مقدس به برکات  دفاع مقدس اشاره  کرد و  افزود : درسته جنگ خانمان  سوز است، درسته  جنگ  خانواده ها را از بین می برد و جوان ما را از ما گرفت، درسته جنگ مملکت و کشور ما را ۸سال عقب انداخت اما از برکات دفاع مقدس این که در دویست سال اخیر برای اولین بار ایران در جنگی نابرابر حتی یک وجب از خاک خودش را به دشمن نداد.

وی با اشاره  به زمان شاه قاجار، عیاشی های که  پول  کم  می آوردند  نقشه ایران اندازه یک اژدها بود، از سر و ته آن  زدند تا شد شکل یک گربه همین را هم  می خواستند از سر وته بزنند و ایران کنند یک  موش، افزود: از زمان انقلاب اسلامی« یک وجب خاک  مان را به دشمن ندادیم» این برکت  انقلاب و دفاع مقدس است، «در صنایع دفاعی ما خودکفا شدیم» ایران وقتی که جنگ بهش تحمیل شد  سیم خاردار را وارد می کرد،  سیم خاردار نداشت .

حجت الاسلام صادقی افزود : از دیگر برکات دفاع مقدس« شکوفایی استعدادها در اثر محاصرۀ اقتصادی» امروز متفکران ملت بزرگ ما، در اثر محاصرۀ اقتصادی، مغزهای خود را به کار انداخته اند الان دانشمندان هسته ای مان با کشورهای مختلف دنیا  دارند رقابت  می کنند این از برکات  دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: «استقلال خواهی» الان همه می دانند باید در مقابل آمریکا بایستند، «رسوایی جهانخواران و شناخت ایران از کشورهایی که به ظاهر دوست بودند» مثل ترکیه یا بعضی کشورهای دیگر، تثبیت و صدور انقلاب اینها از  دیگر برکات دفاع مقدس است .

امام جمعه رابر، مهمترین برکت دفاع مقدس راغربالگری دانست و افزود: شناخت خودی از غیر خودی، دفاع مقدس غربالگر بود می دانیم  چه کسی  خودی و  چه کسی خودی نیست دفاع مقدس پر از برکات است.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از کسانی که در بحث برگزاری عید غدیر و  یادواره شهدای گنجان وگلینوئیه  زحمات زیادی کشیدند گفت: یقیناً امیرالمومنین(ع)  و شهدا آنها را دعا خواهند کرد.

حجت الاسلام  صادقی در آستانه سال  تحصیلی از پدران و مادران  خواست برای دختران  خود از سرویسی که مدرسه می گوید هماهنگ شوند غیر از سرویس مدارس ممکن است مشکلاتی به وجود آید، مراقب فرزندان خود باشید و بچه ها را کمک کنید تا در آینده از دانش آموزان موفقی باشند.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب