پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:02:52 - یکشنبه 4 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زمان برگزاری جشنواره گردو در بافت کوک نیست
این روزها به استقبال ماه محرم میرویم، این درحالی که جشنواره گردواز ۲۸ شهریور ماه به ۸ مهرماه و سپس به ۹ مهر ماه تغییر یافت، تکلیف زمان برگزاری جشنواره گردو در بافت معلوم نیست.

به گزارش “صبح رابر“؛ تاکنون سه جشنواره گردو در شهرستان بافت برگزار شده است امسال هم خبر از برگزاری  جشنواره  د این شهرستان در تاریخ   ۲۸ شهریورماه به گوش می رسید اما  مسئولان همچنان  در  سردرگمی  تاریخ  جشنواره از ۲۸ شهریور ماه  به ۸ مهر و هم اکنون به ۹ مهرماه  تغییر پیدا کرده است ، این  خود  نشانگر این است که  هنوز تکلیف زمان برگزاری  جشنواره  گردو در بافت معلوم  نیست.

untitled-1

با توجه به اهمیت این جشنواره ملی در توسعه صنعت گردوکاری در رابر  و بافت و معرفی گردوی این شهرستانها، شهرستان رابر  یکی از قطبهای مهم تولید گردو در استان کرمان است که درآمد بیشتر افراد این منطقه از محصول گردو می باشد. گردو کاران  رابری با انتقاد  از زمان جشنواره  گردو که در آستانه  ایام ماه محرم است، خواستار تغییر زمان جشنواره  شدند.

گردو یکی از مهمترین محصولات شهرستان سردسیر و کوهستانی رابر وبافت ، یکی از سرمایه های مهم این شهرستانها  در جهت اقتصاد مقاومتی به شمار می رود .ضرورت دارد مسئولین با برنامه ریزی دقیق و بهره مندی حداکثری از این ظرفیت ارزشمند اقتصادی گام بردارند .

انتهای پیام  /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب