پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:21:54 - شنبه 1 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استعفای فانی سرپوش گذاشتن بر فساد ۸ هزار میلیاردی است
مولف کتاب تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر اظهار کرد: یکی از تبعات استیضاح فانی سوالات پیش روی این وزیر در خصوص فساد ۸ هزار میلیاردی بود که موجب آگاهی جامعه می شد و دولت را با بحران حیثیت مواجه میکرد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از ایلام پویا، “احمد قدیری ” نویسنده و فعال سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام پویا گفت: فانی بر اساس نامه ای که منتشر کردند استعفا نداده و بلکه برکنار شده است، و این نشانگر عدم صداقت دولت و شخص حسام الدین آشنا، مشاور عملیات روانی آقای روحانی، در خصوص فریب افکار عمومی است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: مطلوب دولت استعفای فانی بود و در کل وزرای غیر اقتصادی بود تا انتقال ناکار آمدی های دولت  بر دوش این سه وزیر بیفتد و این در واقع آدرس غلط دادن به افکار عمومی است.

وی افزود: البته بحث آدرس غلط دادن یک موضوع است و اگر پای فانی به مجلس و استیضاح باز می شد چندین اتفاق ناگوار برای دولت رخ میداد.

احمد قدیری با توجه به تبعات استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از تبعات نامطلوب در استیضاح فانی، شروع و کلید خوردن استیضاح ها برای ناکارآمدی های مختلف دولت می بود آن هم در شرایطی که عقیم بودن برجام و بن بست اقتصادی دغدغه‌ی اول مردم و بسیاری از نمایندگان است.

قدیری ادامه داد: یکی دیگر از تبعات استیضاح فانی، رو در رویی مجلس با دولت می بود، هم اکنون الگوی رفتاری رییس جمهور چرخش بین تمامی جناح ها برای رضایت خاطر آنها است و مجلس موسوم به اصولگرای دهم اگر این استیضاح را نسبت به دولت یازدهم انجام میداد این رویه رفتاری آقای روحانی به هم می خورد و دولت خساراتی را متحمل میشد.

این دانشجوی دکترای حقوق بین الملل خاطر نشان کرد: یکی دیگر از تبعات استیضاح فانی سوالات پیش روی این وزیر در خصوص فساد ۸ هزار میلیاردی بود که موجب آگاهی جامعه می شد و دولت را با بحران حیثیت مواجه میکرد.

وی تصریح کرد: وقتی عوامل دولت کنونی آنچنان عملیات روانی در خصوص اختلاس ۳ هزار میلیاردی بخش خصوصی در نظام بانکی در دولت قبل ایجاد می کند، قطعا فساد ۸ هزار میلیاردی مدیران دولت کنونی فاجعه ای بسیار بزرگتر از فساد ۳ هزار میلیاردی خواهد بود و این در شرایطی است که فقط سهم مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از اختلاس اخیر ۳۸۰۰ میلیارد بوده!

احمد قدیری تشریح کرد: تمامی این عوامل دولت را به سمتی سوق داد که فانی وزیر اموزش و پرورش در قالب استعفا کنار گذاشته شود.

قدیری اذعان کرد: مجلس هیچگاه نباید در پیگیری نسبت به فساد به این بزرگی سستی و کاستی انجام دهد و رفتن فانی را به منزله اتمام پیگیری ها در خصوص فساد بزرگ اخیر تلقی نماید.

وی تاکید کرد: در این باره باید موضوع سوال از رئیس جمهور مطرح شود و از تمامی کسانیکه مستقیم و غیر مستقیم با چنین فساد بزرگی در ارتباط بوده اند در مجلس سوال شود و به دستگاه های قضایی نیز فراخوانده شوند.

مولف کتاب تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر اظهار کرد: وزارت اموزش و پرورش در کنار وزارت خانه های ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد دارای قدرت شبکه سازی اجتماعی در جامعه، در استانه انتخابات است؛ این سه وزارت خانه با عموم مردم در ارتباط هستند و میتوانند با مردم شبکه سازی های بزرگی را صورت دهند و تاحدودی انتخابات پیش رو و احیانا حوادث پس از انتخابات را مدیریت کنند.

قدیری با توجه به ترمیم کابینه دولت گفت: اگر دولت میخواهد در کابینه اش ترمیمی ایجاد کند، در اقتصاد مملکت و سیاست خارجه اش این اقدام را انجام دهد.

احمد قدیری با بیان معضل اول کشور تصریح کرد: معضل اول کابینه جناب آقای ظریف است، اما دولت، سیاست شکست خورده و خسارت بار برجام را بر دوش وزارت ورزش، فرهنگ و ارشاد و اموزش و پرورش می اندازد.

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب