پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:08:12 - شنبه 6 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
متهم کردن بسیج به تند‌روی تکمیل پروژه نفوذ است
خطیب جمعه رابر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفراز بسیجیان گفت: مقام معظم رهبری در مورد بسیج فرمودند: متهم کردن بسیج به تند‌روی تکمیل پروژه نفوذ است

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  در ادامه مباحث هفته های قبل درباره وظایف اخلاقی مشترک زوجین که در تحکیم بنیاد خانواده نقش اساسی دارد گفت: از دیگر وظایف مشترک زوجین یاری رساندن آنان به یکدیگر در امور زندگی است.

dsc08848

وی با بیان اینکه این یاری رساندن و همکاری زوجین در زمان قدیم خیلی قوی تر بوده افزود: درعصر امروزی با توجه به اینکه زن و شوهر هر دو شاغل هستند، یاری رساندن و همکاری زوجین کمرنگ  تر شده و این خود سبب اختلاف شده است.

امام جمعه رابر با بیان اینکه روایات اسلامی، بسیاری به این عاملِ تحکیم خانواده،  قداست خاصی بخشیده عنوان کرد: در حدیثی از پیامبر (ص) خطاب به امام علی(ع) آمده است:”ای علی به خانواده خود خدمت نمی کند، مگر انسان راستگو یا شهید یا مردی که خداوند خیر دنیا و آخرت را برای او بخواهد”، در روایت دیگر می فرماید: برای  هر چیز  پاداش داده می شود حتی برای لقمه ای که مرد یا زن برای همسرش بگیرد جزء مؤمنین قرار می گیرد

وی با تأکید بر اهمیت تحکیم خانواده، با بیان اینکه این روایات  دلیل بر این است بین زن و شوهر محبت ایجاد  شودتصریح کرد: این یاری رساندن  کمک  کردن به همدیگر باعث تقویت و تحکیم بنیان خانواده می شود.

خطیب جمعه  رابر با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفراز بسیجیان گفت : مقام معظم رهبری در مورد بسیج فرمودند: متهم کردن بسیج به تند‌روی تکمیل پروژه نفوذ است

وی با اشاره به هفته بسیج در تعریف بسیج  بیان کرد: بسیج برخاسته از متن مردم و نماینده مجموعه ملّت است و بسیجیان آحاد مردمی هستند که با هدف والای الهی و با روحیه خستگی ناپذیر، در هر میدانی که لازم باشد، حضور پیدا می کنند و استعداد خود را بروز می دهند و از خطرات این راه نیز ترسی ندارد. یعنی جانشان را کف دست گرفته‌اند، این حرف، در گفتن آسان است امّا در عمل به این آسانی نیست.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد :بسیج  در بزنگاه وارد عمل  شده و برای هر کار دشواری  آمادگی دارد این معنای بسیج است که مخصوص انقلاب اسلامی است .

وی خصوصیت مهم بسیج را حضور در عرصه های مختلفِ نظامی، علمی، فناوری، هنری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی دانست  و افزود: بسیج می تواند در تمام  عرصه ها ورود پیدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد، حضور بسیج به معنای حضور مردم  است، بسیج  نشانه های انسانهای  مخلص درگاه خداست .

امام جمعه رابر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج درباره نفوذ فرمودند که غفلت نکنید دشمن درصدد  نفوذ است افزود: نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی، فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی معنایش این است که فرض کنید شما یک دم‌ودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهره‌ی آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در مجموعه‌ی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالی‌که او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛از این خطرناکتر  بحث نفوذ جریانی است.

وی با  تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه مراقب نفوذ جریانی باشید، تأکید کرد: نفوذ جریانی یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت؛ به‌وسیله پول که  باید بسیار مراقب باشند زیرا مسائل مالی و اقتصادی از اهداف ضربه زدن دشمن است، بدانند بعضی از مسئولینی در کلان  که هنوز باورشان نشده دشمن این راه نفوذ اقتصادی را در پیش گرفته است.dsc08844

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در نفوذ موردی، فرد نفوذی تلاش می کند نگاه مسئول یا شخص مؤثر در حرکتهای جامعه و کشور را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد تا او همان تصمیم و  حرکتی را انجام دهد که آنها می خواهند و گفت: افرادی را جذب می کنند،یک هدف دروغین جعلی  مطرح می کنند می کنند در نفوذ افراد مؤثّر را، افرادی که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند، می کشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. می دانید چه اتّفاقی می‌افتد؟  اتفاقی که از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری می کند که شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر میکند؛ یعنی کاری میکند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله که یک آمریکایی نگاه میکند این همان نفوذ جریانی دشمن است .

وی با بیان اینکه بعضی خواص بی بصیرت دنبال رو نفوذ جریانی دشمن خواهند بود افزود: افرادی شاید بخواهند در ظاهر انقلابی و در راه امام نشان دهند اما در عمل با تغییر و تحریف اندیشه امام راحل سعی در توجیه اعمال خودشان  دارند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه امام خمینی(ره) که می فرمود: هر چه فریاد داریم بر  سر  آمریکا  بکشیم  و خواهان آن بود که همه شیطان بزرگ را به عنوام ام الخبائث و دشمن اصلی بشناساند و مرکزیت توطئه ها را درک کند و از فتنه آمریکا غافل نباشند آمریکاست گفت:  تخریب امام در ذهن مردم و تحریف در اندیشه های امام از  فتنه آمریکا است، اصول انقلاب همان بیانات و در وصیت نامه سیاسی امام وجود دارد.

وی با بیان اینکه  از امام راحل (ره)،  وصیت نامه سیاسی،دست نوشته و  سخنرانی های وجود دارد خطاب به جوانان  که  اگر می خواهید از مسیر انقلاب دور نمانید وصیت نامه الهی و سیاسی  امام  راحل (ره) را  بخوانید و عنوان کرد: برخی افرای که روزگاری در کنار امام  و یار امام بودند شاید اکنون  به دنبال تغییر امام در ذهن افراد جامعه باشد، افراد را به زمان حال بشناسید، شخصیت  پرست نباشید و فریب  نخورید.

وی با بیان اینکه نفوذ دشمن در انتخابات ریاست جمهوری است گفت: دشمن دشمن است و هیچ‌گاه دست از فتنه‌گری و ضربه زدن به ما بر نمی‌دارد مواظب باشید.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مردم بصیرند و می فهمند  افزود: برخورد نظام جمهوری اسلامی با عهدشکنی آمریکا و نقض برجام توسط آمریکا،با اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از شکل‏گیری برجام، بارها بر بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن دشمنی چون آمریکا تأکید کرده بودند. اما متاسفانه در آن زمان برخی گوش های سنگین و ذهن‏ های مجذوب آمریکا توان این فهم را نداشتند که دولت استکباری آمریکا به عهد خود وفا نخواهد کرد و نقض‏ کننده توافقات خواهد بود، از این جهت لازم بود تا برجامی صورت بگیرد و مشخص شود که آمریکای خائن به تعهدات خود پایبند نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت کنونی آمریکا  در قضیه تحقق انرژی هسته ای ایران  تخلفات  متعددی  تا کنون انجامداده است تازه ترینش تمدید تحریم  ۱۰ ساله است تصریح کرد:  اگر این  تحریم بشود  قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی در برابر آن واکنش نشان خواهند داد .

امام جمعه رابر، رحلت حضرت آیت الله  موسوی اردبیلی که از یاران دیرین امام وانقلاب،در اوایل انقلاب و حساسیت آن روز  ۸ سال  رئیس شورایعالی قضایی کشوربودند این ضایعه را تسلیت گفت و در پایان افزود: از زحمات اداره راه، اداره آب، برق و  گاز  جهت خدمت رسانی به مردم و بازگشایی مسیرهای برفی شهرستان قدردانیکرد  و از مردم خواست با توجه به برودت  هوا درمصرف  گاز صرفه جویی داشته باشد تا مشکلی به  وجود نیاید.

انتهای پیام

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب